Misstänkt stulen Speed Triple i Flemingsberg

mumselin

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Haninge
Hoj
08, Kawasaki ZX6R
Kan man inte arrangera ett köp då? Säga att man är intresserad av att köpa den, säga att man ska hämta pengar och dyka upp med polis?


Vi bestämde ett möte efter en timme men de verkade ha blivit lite nervösa så de dök aldrig upp där igen och polis var på platsen, så det sket sig tyvärr.. Nej egentligen kanske man inte vill ha tillbaka den, jag vill väl mest egentligen att de jävlarna ska få någon form av straff för det de gjort. Man blir ju så jävla förbannad.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Kan man inte arrangera ett köp då? Säga att man är intresserad av att köpa den, säga att man ska hämta pengar och dyka upp med polis?

Fast polisen verka ju minst sagt ointresserad.
Möjligen skulle de kanske kunna sträcka sig till att ta köparen för häleri. :död

Är den helförsäkrad?
Om så kommer ju TS att att åka på självrisken oavsett om den återfinns?
(Förutsatt att eventuella skador överstiger självrisken, vilket de säkert gör.)

Då kan ju TS lika gärna åka till Flempan med en kanna
bensin och elda upp skiten för den så kallade killen.
Rent teoretiskt alltså, om hon nu vill och känner för det. :rodnar

Var den däremot bara halv eller oförsäkrad så kan
kannan med fördel tömmas på ett helt annat ställe! :mad:

Att det skall var så svårt. :va

/e
 
Last edited:

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Jag vet några som åker runt i Flempan nattetid. Kan be dem kolla om de sett den parkerad någonstans.
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Nu har även min mattsvarta Speed Triple årsmod 2007 blivit stulen, regnr AGP 886. Stod parkerad på klarabergsviadukten vid central stationen. Den har arrows 3 till 1, cuts, belly pan, korta grepp, rizoma speglar. Hojta om ni ser nått!!!
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Tråkigt att höra. De är inte lite fräcka, som vågar sno den när den står på klarabergsviadukten.... Verkar som de riktat in sig på speed triple.....

Håller ögon och öron öppna.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Verkar som de riktat in sig på speed triple.....
Började inte detta redan förra året? :va
Flera triplar försvann till joyriders.

Vilket år fick de startspärr och är det
någon med startspärr som stulits?

/e
 

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
åh såg den där idioten köra runt då med. Kan fan inte köra heller..gasar runt som en jävla 15 åring, överallt i bostadsområdet och tänkte vad fan gör han med den hojen? de var ju tre stycken och de hade 2 hojar så kanske även den andra kan vara stulen? hoppas de åker dit aif :/
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag hade ringt tipsnumret och börjat svamla om försäljning av olagliga substanser och nämnt killen på hojen smt reg.nr.

Sen kan ju flera göra samma för ökad effekt, hade varit kul att se om dom hade orkat bry sig då.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag hade ringt tipsnumret och börjat svamla om försäljning av olagliga substanser och nämnt killen på hojen smt reg.nr.

Sen kan ju flera göra samma för ökad effekt, hade varit kul att se om dom hade orkat bry sig då.

Ett bra trick. Stölder är inte så intressant för polisen, råkar man nämna nåt om att det kanske går att hitta annat (exempelvis vapen eller knark som sagt) samtidigt så är det mycket roligare för dem att masa sig dit och kolla upp saken. Är de väl där ökar chansen betydligt att det blir något. Straff får man nog ombesörja själv tyvärr.

Hörde om ett fall där någon hade upptäckt en inbrottstjuv i arbete och ringt polisen. Polisen hade inte tid. När han ringde upp några minuter senare och berättade att de inte behövde komma för att han hade fångat tjuven själv och tänkte skjuta honom så blev de genast mycket mer intresserade och sa att de VISST tänkte komma.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Hur menar du då? Sist jag kollade så ingick brand i halvförsäkringen.

Jag svamlade mest, ber om ursäkt för det! :rodnar

Till saken.

Jag tog en tur ut till Flemingsberg och försökte att något så när systematisk gå igenom området.
Jeffla labyrint! Regnet gjorde att det var fullkomligt folktomt så när som på halvdussinet etniska
svenskar med alkoholproblem och toviga skallar samt ytterligare halvdussinet propert klädda
invandrargubbar med välfriserade hår och mustascher.

Av hojar såg jag noll och intet.
Knappt ens en moped.
:va

Det enda jag fick fram var att efter 2 timmar i 6 grader och hällregn
blir fingertopparna vita trots full spetta på handtagsvärmen.
Alltid något. :näsblod

Jag tror det vore bra att gå runt till fots några man och kvinnor.
Finns garanterat många boende och företagare i området
som gärna ser att busliv och kriminalitet beivras.
Finns det någon närpolis där?
De brukar ha koll.

Eller så lägger vi ned och låter försäkringsbolag och polis sköta detta.

Fast i skinnställ finns det ingen ficka att knyta näven i!

Hur lösa? :va
/e
 

Plew

Hungalabungala
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Södermalm
Hoj
Superduke
Jag har fått en Superduke stulen igår, och den verkar figurera tillsammans med ovan nämnda Speed Triple-gäng. Den har setts kring Västberga under dagen.

SER NI DEN, RING 114 14, TRYCK 0 OCH BE ATT FÅ TALA MED LEDNINGSCENTRALEN I STOCKHOLM.

Regnr: FPN 339, eventuellt har de bytt skyltar på den.
I övrigt följande kännetecken: Svart, Akrapipor (utan db-killers), orange bakdrev, R-tankpad, kraschpuckar övre och nedre samt borttagna backspeglar.

Otroligt tacksam för all hjälp och erbjuder naturligtvis hittelön till den som kan medverka till att den kommer till rätta.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Nu har även min mattsvarta Speed Triple årsmod 2007 blivit stulen, regnr AGP 886. Stod parkerad på klarabergsviadukten vid central stationen. Den har arrows 3 till 1, cuts, belly pan, korta grepp, rizoma speglar. Hojta om ni ser nått!!!

Imorse kl 08.00 stod precis en sådan utanför porten på Vandisvägen 41 i Stockholm, den hade dock gröna kåpor men det stämmer annars med Arrow system m.m. Kan vara värt att kolla OM någon skulle bytt plasten.
Reagerade på att den hade jäkligt bra puts och att det var en så fin hoj som redan NU stod utomhus.

Noterade inte reg numret då jag passerade framför den.

//Nitrous
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Jag svamlade mest, ber om ursäkt för det! :rodnar

Till saken.

Jag tog en tur ut till Flemingsberg och försökte att något så när systematisk gå igenom området.
Jeffla labyrint! Regnet gjorde att det var fullkomligt folktomt så när som på halvdussinet etniska
svenskar med alkoholproblem och toviga skallar samt ytterligare halvdussinet propert klädda
invandrargubbar med välfriserade hår och mustascher.

Av hojar såg jag noll och intet.
Knappt ens en moped.
:va

Det enda jag fick fram var att efter 2 timmar i 6 grader och hällregn
blir fingertopparna vita trots full spetta på handtagsvärmen.
Alltid något. :näsblod

Jag tror det vore bra att gå runt till fots några man och kvinnor.
Finns garanterat många boende och företagare i området
som gärna ser att busliv och kriminalitet beivras.
Finns det någon närpolis där?
De brukar ha koll.

Eller så lägger vi ned och låter försäkringsbolag och polis sköta detta.

Fast i skinnställ finns det ingen ficka att knyta näven i!

Hur lösa? :va
/e

Imponerade. Tur det finns människor som dig som ställer upp för främlingar! Riktigt gött att höra, tummen upp!
 

Snick

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
1965, Monark M400
Okej. Vi vet nu att det figurerar en hel del stulna hojar i Flemingsberg. Vi är några st som tänkte dra dit i helgen och kika lite. Några som har lust att slå följe?
 

mumselin

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Haninge
Hoj
08, Kawasaki ZX6R
Några som är intresserade av att ta en tur ut dit på fredag kväll och titta runt lite? All hjälp uppskattas, vi kommer nog gatanterat hitta någon hoj om vi hjälps åt :)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Polisen fiskade ju upp en Speed Triple ur Klarabergskanalen ( förra?) året... Är triumphåkare dåliga på att låsa ordentligt eller vad är grejen med alla dessa?
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Polisen fiskade ju upp en Speed Triple ur Klarabergskanalen ( förra?) året... Är triumphåkare dåliga på att låsa ordentligt eller vad är grejen med alla dessa?

Man undrar ju, är väl lika bra att man åker dit och slänger i den direCKt. Den blir ju ändå snodd om ett par timmar.

Kommer att hålla ögonen öppna i alla fall, så pass många snodda triplar att det är överhängande risk att den man ser är stulen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top