Misstänkt stulen Speed Triple i Flemingsberg

Sundog

Medlem
Gick med
1 Nov 2004
Ort
Estland
Hoj
RC24
Fick syn på denna hoj idag. Felskyltad, framkåpa och högra strålkastare borta, moppefucko till förare. Någon som känner igen sin försvunna hoj kanske?
 

Bifogat

  • triple1.jpg
    triple1.jpg
    79.9 KB · Visningar: 1,163
  • triple2.jpg
    triple2.jpg
    47.5 KB · Visningar: 1,109

Sundog

Medlem
Gick med
1 Nov 2004
Ort
Estland
Hoj
RC24
Den stod utanför huvudingången till Flemingsbergs centrum och försvann sedan in i höghusområdet. Han åkte upp runt Röntgenvägen 1, antagligen för att komma in i området via gångvägen. Inte en chans att jaga med bil.
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
åk till flempan och håll koll. den kommer garanterat dyka upp. sen ere bara ringa grisove. dom där snorisarna bor garanterat i området. har själv bott i flempan och där hänger man bara om man har oturen att bo där :)
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
att idioterna ens snor motorcyklar för att ANVÄNDA trodde att dem blev stulna för att säljas i delar... men ja dem har väl inte mycket i huvudet apjävlar.
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Kanske kolla upp adressen till ägaren på moppen vars skylt sitter på hojen.
Eller den är kanske också stulen?
Dock står mopeden som avställd i trafikregistret.
Har man tur så är tjuven så pass osmart att han andvänder skylten från sin egna moped.
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Eller så åker ett antal SHare dit han kommer garanterat ut med "sin" hoj för att styla. Sen e det bara en enkel spark så är både hoj och förövare löst.

Okej det kanske inte är det bästa, men det är vad jag vill.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Håll denna tråd ren från personuppgifter, måste stänga den annars. PUL gäller oavsett idiot eller ej!

Hoppas hojen kan återtas!
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Kanske kolla upp adressen till ägaren på moppen vars skylt sitter på hojen.
Eller den är kanske också stulen?
Dock står mopeden som avställd i trafikregistret.
Har man tur så är tjuven så pass osmart att han andvänder skylten från sin egna moped.

Ägaren till moppen bor i Huddinge iaf. och Flemingsberg ligger i Huddinge kommun. Dock är ägaren själv +50 år.
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Hoppas du får tillbaka din hoj. Tyvärr är det sannolikt att föraren aldrig blir straffad även om han grips. Han kommer bara säga att han lånat hojen av en kompis vars namn han inte riktigt minns. Därmed blir fallet avskrivet.... Tragiskt men sant.

för en 10-12 år sen hade min kompis köpt en ny moped. En dag fick jag låna den och körde in till centrum för att köpa lite godis. Glatt humör på väg ut från kiosken hoppar två personer på mig, skälsord skriks och de kallar mig svartskalle och annat för att jag stulit deras moppe. Det var pappa och son.

Jag började tjafsa tillbaka och sa att denna hoj har min kompis klor och det är hans! Polisen kallas iaf dit och jag anklagas för stölden. Förklarar för polisen att min kompis köpt den och jag ringer honom. Mycket riktigt hade han betalat för moppen och hade ett kvitto som då ganska klart var ogiltigt. Vi fick iaf tag på den som sålde moppen. Han hävdade att han köpt den via annonstavlan på Ica och vet inte av vem. Jag fick rykte som tjuv under hela min uppväxt trots att jag inte felat. Ingen blev dömd.

Vad jag menar med mitt inlägg är att man inte ska tro det värsta om folk..
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Törs man gissa på att även moppen är stulen och därmed avställd? 50+ gubben har därmed inget med stölden av Speedtrippeln att göra.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Vad jag menar med mitt inlägg är att man inte ska tro det värsta om folk..
Nej, det räcker ju med att konstatera att han åker runt på en falskskyltad hoj.
I den frågan behöver man inte blanda in tro! :tummenupp

/e
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Om nån ser den igen så kan det ju vara lämpligt att kolla om nyckeln är i form av en skruvmejsel...
 

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Kan bara intyga att Flemingsberg borde döpas om till Speed Triple Hill !!

Vi var uppe och letade efter den gröna ST'n, en av de som var med fick erbjudande om att köpa den ;)

Hittade på två stycken svarta stulna.
Den ena stod parkerad fastlåst utan skylt utanför en port uppe i dom färgglada ghettohusen.
En annan kom farande med skjuts från Visättra med två småchippar på.
Denna hade skylt och enligt den så var det ingen ST utan en KTM LC8 från 2010.
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Schysst det här! Hoppas ni kanske också kan "få fast" andra bovar som försöker sälja på er andra stulna hojar! :näsblod

Kämpa på!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top