Tidy tail och avgassystem till Kawasaki ER-6n 2012

sthlm

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -16, BMW S1000RR -13 (såld), Kawasaki ER-6n -12 (såld)
Hej!

Har precis köpt en Kawasaki ER-6n 2012. Försöker att hitta vettiga avgassystem (SC Project eller liknande) men framförallt en "fender eliminator" eller "tidy tail" för att bli av med den hemska bakdel som är standard. :)

Någon som känner till några som fungerar för 2012 års modell? Alla jag har hittat passar endast till och med -11:an. :/

Tack för hjälpen!
 

vurna

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2012, Kawasaki ER-6N
Hej sthlm,

Hur gick det för dig? Passade någon an lösningarna på din ER-6N 2012'a?

Jag har precis hämtat ut en själv, haft den i två veckor nu. Hojjen plus kortet. :) Jag var hos min MC handlare och bad dem sätta fast en tidy tail dock visade det sig att den de hade inte passade 2012'n. Söker nu ett annat alternativ.
 

sthlm

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -16, BMW S1000RR -13 (såld), Kawasaki ER-6n -12 (såld)
Last edited:

sthlm

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -16, BMW S1000RR -13 (såld), Kawasaki ER-6n -12 (såld)
Stort tack för tipset! Ser bra ut! Behövde ni modda hojen någonting, borrhål eller liknande?
 

vurna

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2012, Kawasaki ER-6N
Verkar vara lovande alternativ där! Frågan är hur det är med reflex på dem, jag kan inte se att det är någon på nån av lösningarna.
Den som jag tittat på tidigare är denna: http://www.mcweb.se/nummerplatshallare-mini-p-10969-c-1353.aspx
Dock så har inte en modell för 2012 kommit ännu då..

Jag kommer också köra med stock blinkers istället för små, vill helst synas så mycket som möjligt med lampor och signalvisare osv.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Min tail tidy från R&G innehöll en liten relflex, det stod inte att det skulle vara med någon men det var det. Fått hem någon än?
 

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
-05 Yamaha MT-01
Tja, köpte mig en ER6N -12 igår men återförsäljaren kunde inte få fram en tidytail till -12 än så hur har det gått för er har ni fått tag på en och hur mycket jobb/moddning blev det?

Evotech verkar ha slut på dom nu men kan kanske stå ut med original tills jag har kortet iaf =)

//ThaBazZ
 

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki er-6n
Tjena, har precis hämtat ut min ER-6n jag med. hur har de gått för er med tiddy tailen? passa dem eller behövde ni modda lite? nöjda?
 

vurna

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2012, Kawasaki ER-6N
Precis avslutat monteringen. Resultatet blev kanon.
Instruktionen och delarna fungerade ypperligt. Reflexen som var med skippade jag, den var runt och inte särskilt estetiskt tilltalande. Kanske skaffar en annan senare.

Jag behöll orginal blinkers, men 3'e part fungerar lika bra.

Nu går tankarna till nästa projekt, något slipon som låter fint... :) Ingen aning vilket som låter bäst dock, youtube har inte så många videos för 2012'an.
 

huhle

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Ort
Ängelholm
Hoj
Ducati 848 -08
Bröderna Nilsson är riktigt trevliga att handla av. På min r6a behövde man inte modda något det var tillverkat för att passa i original hål. Ät säkert samma på er6an
 

vurna

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2012, Kawasaki ER-6N
Tänkte eftersom denna tråd ändå handlar om nya ER-6N:an så kanske jag kan ta upp detta här ändå.

Har någon funderat på nya speglar till sin ER6a? Mina speglar har nämligen blivit stulna så jag behöver köpa nya. Tänkte att det då kanske snyggare speglar än orginal.
Jag har tittat bland annat på denna sida: http://www.24mx.se/mc/k/backspeglar/k277/?gclid=CPTb-c6MrbICFYF7cAodiQkA6w

Men svårt att säga hur de kommer se ut på vår hoj och om de passar. Någon som har andra speglar än orginal på sin hoj?
 

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
-05 Yamaha MT-01
Hur har det gått med avgassystem till hojen?
Letar för fullt men hittar inte mycket från Europa.
I starterna finns det en del men då kommer systemet utan färste/uttag förlambdasond.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hur har det gått med avgassystem till hojen?
Letar för fullt men hittar inte mycket från Europa.
I starterna finns det en del men då kommer systemet utan färste/uttag förlambdasond.
Tror det sitter vanlig M18 X 1.5-sond på ER6. En sån kan jag eller annan med TIG svetsa dit om det tex är ett rostfritt rör. Ganska vanligt.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Cool, bra att veta.

Då ska vi bara se vad som finns på mässan o annars kanske jag vågar mig på en beställning från Amerikat.
Jag tror att de USA-sålda ER6:eek:rna saknar sonder, deras sprut kör open loop hela tiden, till skillnad från de europasålda. Så europeiska system från tex Arrow, Acrapovic osv, kan ofta ha fäste för lambdasond. Men annars är det som sagt inte svårt att svetsa dit. Du får söka på tex "stainless M18 X 1.5 O2 bung" om du vill handla hem en sån svetsmutter i samma veva.

Ett annat alternativ brukar på många hojar vara att skaffa ngn form av O2-eliminator samt powercommander eller liknande, sedan mappa hojen hos ngn med bänk. Fördelen med det är att man ofta få ut mer effekt över hela registret, men nackdelen är den tillkommande kostnad för pc samt bänkning/mappning.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top