Strypsats, var?

Doxster

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K2
Hejsan

Var rekommenderar ni att man köper 25kw strypsats? Har i stort sett bara hittat denna sidan: http://www.tvingmcservice.se/strypning.html

Hoppades på att komma ner lägre i pris, men det kanske är där man hamnar?

Hojen i fråga är en GSX-R 1000.

Mvh

P.S Jag har sökt, utan lycka.
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
www.mc-kompaniet.se

edit: samma pris, och båda företagen köper in från samma ställe. men jag tror att mc kompaniet är mer känt för det dem gör.
 

Yamahaha

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2012
Ort
Tranås
Hoj
Yamaha yzf 600r Thundercat 1998
Mckompaniet har sats som du får sätta dit själv. Antingen trotteln eller insuget. I min satte vi en skruv i gashantaget o gick fint o bes.:)
 

Steiner

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
97, Ducati, Monster

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
En GSXR 1000 går inte strypa till mellan klass. Ändrade regler har jag för mig.

Ring Bilprovningen och kolla för säkerhets skull.

A2 (mellanklass) 2-hjulig MC, maxeffekt 35 kW, vikt/effektför-hållande max 0,2 kW/kg, får endast strypas från max dubbla effekten, eller 3-hjulig MC, maxeffekt 15 kW
 

Doxster

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K2
Jo det går att få tag på billigare.
Har för mig att båda de där två återförsäljarna köper från http://www.alphatechnik.de/ så skippa mellanhänderna och köp direkt därifrån och spara 800 kr
http://www.alphatechniksql.alphapla...Leistungsänderungen Motorrad&aog=yes&74768596

den länken är bara att använda och välja din hoj och beställa :)

Står ganska bra om detta i en annan SH tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?220089-Det-mesta-om-25kW-strypkit

Tackar!

En GSXR 1000 går inte strypa till mellan klass. Ändrade regler har jag för mig.

Ring Bilprovningen och kolla för säkerhets skull.

A2 (mellanklass) 2-hjulig MC, maxeffekt 35 kW, vikt/effektför-hållande max 0,2 kW/kg, får endast strypas från max dubbla effekten, eller 3-hjulig MC, maxeffekt 15 kW

Det lät inte bra, får ringa och kolla idag. Tack.
 

Doxster

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K2
En GSXR 1000 går inte strypa till mellan klass. Ändrade regler har jag för mig.

Ring Bilprovningen och kolla för säkerhets skull.

A2 (mellanklass) 2-hjulig MC, maxeffekt 35 kW, vikt/effektför-hållande max 0,2 kW/kg, får endast strypas från max dubbla effekten, eller 3-hjulig MC, maxeffekt 15 kW

Ringde bilprovningen idag. Enligt honom jag pratade med finns det inga regler angående strypning, mer än att man ska ha med sig intyget som berättar effekten, och att man intygar att man har monterat strypningen.
 

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
En GSXR 1000 går inte strypa till mellan klass. Ändrade regler har jag för mig.

Ring Bilprovningen och kolla för säkerhets skull.

A2 (mellanklass) 2-hjulig MC, maxeffekt 35 kW, vikt/effektför-hållande max 0,2 kW/kg, får endast strypas från max dubbla effekten, eller 3-hjulig MC, maxeffekt 15 kW

Dessa regler kommer att börja gälla från och med 19 januari 2013, men om man har tagit mellankortet innan dess så gäller fortfarande dom gamla reglerna. Dvs 25kW viktförhållande 0.16kW/kg oberoende av tidigare effekt.

Har haft kontakt med transportstyrelsen för att avklara såna frågor.
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Jag vågar påstå att den literklubban kommer att gå som en påse nötter. Halvvägs genom säsongen kommer den ha sotat igen helt.:brinnerup:glömdet
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ska man köra 25 kw strypt, kör fan inte en gixxer 1000... Vad är poängen med det mer än att det ser COOLT ut? Köp nått som funkar på riktigt istället...
 

sCaz

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2011
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki ZX9-R -98
Trygghansa samt Bilsport & MC försäkrar endast på tillverkarens specade orginaleffekt. Till följd av att dom sänkt premien dock antar jag? Drygt 1000 spänn månaden avställningsbart för min 107kw Ninja körkort ett par veckor innan försäkringstagandet.
 

Doxster

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K2
Trygghansa samt Bilsport & MC försäkrar endast på tillverkarens specade orginaleffekt. Till följd av att dom sänkt premien dock antar jag? Drygt 1000 spänn månaden avställningsbart för min 107kw Ninja körkort ett par veckor innan försäkringstagandet.

Länsförsäkringar tar på effekt.

Edit: Bilsport och MC försäkrar väl inte sporthojar?
 

sCaz

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2011
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki ZX9-R -98
Jag fick ett paris av dom som skulle kunna tyda på att dom inte gör det nej :)
 

Doxster

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K2
Jo det går att få tag på billigare.
Har för mig att båda de där två återförsäljarna köper från http://www.alphatechnik.de/ så skippa mellanhänderna och köp direkt därifrån och spara 800 kr
http://www.alphatechniksql.alphapla...Leistungsänderungen Motorrad&aog=yes&74768596

den länken är bara att använda och välja din hoj och beställa :)

Står ganska bra om detta i en annan SH tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?220089-Det-mesta-om-25kW-strypkit

Kan passa på att vidarebefordra svaret jag fick från dom när jag mailade.

Thanks for your inquiry, but we have to ask you to get in touch with our Swedish representative; that is:

MC-Kompaniet
Väringsvägen 1
Box 116
S-54015 Väring

Är det någon som har beställt därifrån med framgång?
 

Steiner

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
97, Ducati, Monster
Länsförsäkringar tar på effekt.

Edit: Bilsport och MC försäkrar väl inte sporthojar?

Tar länsförsäkringar på effekt? Har nämligen länsförsäkringar på min 600 monster. Den är på pappret 25Kw, på försäkringspappret är den 44 (ingen aning om vart de fick det ifrån) och i verkligheten strax över det. Har en supersport 900 i hushållet också och den är faktiskt billigare även fast det är betydligt mer hästar att leka med. Även den länsförsäkringar
 

Doxster

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K2
Tar länsförsäkringar på effekt? Har nämligen länsförsäkringar på min 600 monster. Den är på pappret 25Kw, på försäkringspappret är den 44 (ingen aning om vart de fick det ifrån) och i verkligheten strax över det. Har en supersport 900 i hushållet också och den är faktiskt billigare även fast det är betydligt mer hästar att leka med. Även den länsförsäkringar

Nu har jag i och för sig inte satt mig ner och ringt runt utan bara använt deras räkna och försäkra funktion på sidan. Men det varit en enorm skillnad på en 25kw (GSX-R 750 förvisso) och en original GSX-R 1000. Ungefär 25 000:- i skillnad till och med.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top