Tipstråd för dina eBay-fynd

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hur är detta med att bli blåst? Jag har handlat ganska mycket och aldrig blivit blåst. Men nu har jag hittat något som är lite väl billigt. Men han har 850 (100%) positiva omdömmen. Det är från USA. Om det nu skulle vara fel grejer, hur funkar paypal garantin?

Helsystem till enduron.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Du kan claima tillbaka köpet inom 14 dagar.



Hur är detta med att bli blåst? Jag har handlat ganska mycket och aldrig blivit blåst. Men nu har jag hittat något som är lite väl billigt. Men han har 850 (100%) positiva omdömmen. Det är från USA. Om det nu skulle vara fel grejer, hur funkar paypal garantin?

Helsystem till enduron.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Självfallet skall det vara av en vettig anledning såsom t ex att varan inte motsvarar säljarens beskrivning och bilder. Ebay spärrar kontot för oseriösa säljare så har han positiva omdömen så borde det vara safe.

Men några 100 procentiga garantier finns ju inte.


Oavsett anledning? Törs jag lite på det? Han verkar ha brottom att bli av med det. Är nervös för kapat konto eller motsvarande.
 
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Mölnlycke
Hoj
Honda VTX 1800-02
Jag har också kört med dem och de finkar riktigt kalas, lite problem med mikrofonerna bara som jordade mot bommens metallinsida, men med lite pillande och lödande fick jag ordning på dem. Köpte även deras nya modell http://www.yueny-moto.com/R4_BT_interphone_with_handlebar_remote_control.html och då får man med en fjärr som man kan sätta på styret.
Fästet mot hjälmen är däremot lite rappligt på både denna som på första modellen, så jag limma på dem på en hederlig gammal namnbricka från kronan(jag gummerade insidan på brickan för att inte repa hjälmen) och nu sitter intercomen för jäkla bra. den senare modellen klarar totalt 4 förare och upp till 1000m.
Säljarens alias: efocus.cn http://www.ebay.com/itm/2-BT-interphone-bluetooth-motorcycle-Motorbike-helmet-intercom-Headset-500M-/190634748007?pt=Intercoms_Access_Controls&hash=item2c62b76867
eBay-site: ebay.com
Ursprungsland: Hong Kong
Produkt: Blåtands intercom (2 st.)
Pris ink. frakt (och ev tull): $78 = 544 SEK
Leveranstid: 1 vecka

Köpte dessa med viss skepsis, priserna för Nolan och Scala Rider startar ju på 2500:- för liknande kit.

View attachment 364118
Förpackningen

View attachment 364119
Manualen på ganska OK engelska.

View attachment 364120
Bra bilder och lättförståeligt.

View attachment 364121
Det som fanns i (plus en hel likadan uppsättning till)

View attachment 364122
Själva sändaren/mottagaren.

View attachment 364124
Fästet på hjälmen, det fanns ett "clips" också men jag valde att sätta fast det med medföljande 3M-tejp. Sitter mycket bra.

View attachment 364125
Och så här ser det ut när BT-enheten sitter fast monterad, mycket lätt att ta på och av.

View attachment 364127
Dålig bild, men mikrofonen och hörlurarna fästes antingen med 3M-kardborre tejp eller med kardborre direkt mot stoppningen i hjälmen. Sitter bra och skön utformning. Det enda negativa med min hjälm är att jag har väldigt lite utrymme mellan munnen och hjälmens framsida så mikrofonen får knappt plats där, men det fungerade ändå trots att läpparna i princip ligger emot mikrofonen när jag pratar.

Sammanfattning:

Jag och en kompis testade detta på en långtur och det fungerar över förväntan, det fungerar nästan bättre med öronproppar och högre volym så man slipper väg- och avgasljud. I upp till 80 km/h så är det mycket bra hörbarhet, lite raspigt men helt OK. Inga störningar eller klipp. I 120 km/h så börjar det bli svårt att höra men det beror nog mest på det omgivande ljudet.

Min kompis kunde inte blockera luftinsläppet vid munnen på sin hjälm så vindbruset störde en del i hans mikrofon i hastigheter över 100 km/h, han kunde däremot höra mig även i 120 km/h.

Avståndet verkade inte vara några problem, vi prövade på ett par hundra meter och man hörde varandra perfekt. Längre än så brukar man ju inte komma ifrån varandra. Vet ej hur det är på angivna 500 meter, men det skulle inte förvåna mig om det fungerar.

Lyssna på musik via mobilens blåtand fungerar över förväntan, inte HIFI-klass och kanske inget jag kommer använda men kul att det funkar!

Telefonsamtal fungerar utmärkt, det är autosvar så man behöver inte ens släppa styret (om man inte vill blockera samtalet, man har 4-5 sekunder på sig när det börjar ringa).

Testad med både Iphone 4 och Xperia Arc S och dom fungerar klockrent med detta kit. Vi hade dom påslagna i fem timmar och det var inga som helst problem, pratade med varandra till och från under färden. Helt OK batteritid verkar det som!

Funktionen att ta emot ljud från GPS och liknande har jag inte testat.[/QUOTE

Även jag har ett antal av dessa, har flera då en mic pajat på en och en enhet blev fylld med vatten på en ( glömde stänga laddluckan i ösregn i dryag 2 timmar)
Funkar perfekt för mig med, med 2 undantag min garmin GPS hittar inte deras enhet o vice versa och ( är väl så på alla typer) går ju inte att få ljudet från GPS till mobil och sen till enheten)
BRA pris och funkar helt klart godkänt
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Dels har jag ju tappat en styrända och dels har jag strukit röven på rådjur med gashanden så det fick mig att önska Bromsgreppsskydd à la Moto GP. Nu har jag äntligen funnit ett med matchande styrända till andra sidan

sökord: Brake lever protector
Finns även för båda sidorna om man så vill. Detta kit kom hem för 750 kr från England. Grymt bra säljare. Snabb respons med totalpris då jag köpte två kit :tummenupp
http://www.ebay.co.uk/itm/FRONT-BRA...13?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2a25e12831

Känns gedigna och finns i olika färger. Bra julklappstips ;)

View attachment 374094View attachment 374095View attachment 374096

Blir nog ett par såna här till julklapp (till mig själv)! :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
View attachment 388489

Jag köpte precis två par av dessa RS Taichi / RST handskarna i skinn/mesh/kolfiber och de är över förväntan mtp priset.
Ville ha 'åka ner på stan'/stunt-handskar och dessa var riktigt najs.

XL motsvarar ungefär size 10-11. Large = stl 9-10 verkar det som. Storleksguiden på sidan var helt off...

200 kr paret :tummenupp

http://www.ebay.co.uk/itm/180997630...eName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

sorry min vän men du har köpt kopior, fast du kanske är nöjd ändå, men förvänta dig inte RS Taichi überkvalitet.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hur vet du att det är kopior???

Det kryllar av kopior på ebay från asien, räkna med att det mesta är kopior oavsett märke, och RS Taichi säljer inget på ebay och väldigt få av deras återförsäljare gör det heller.
Jag brukar kolla upp, ibland helt enkelt fråga säljaren om det är kopior och får ibland faktiskt svar att ja det är kopior.
Kopior på just deras mellanklass-handskar är väldigt vanligt, dom sys inte i japan som deras toppmodeller utan i kina, precis som en stor del av alla mckläder, där eller i Salikot i Pakistan.
 
Last edited:

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
kör tydligen många mix mc i sverige dvs honda suzuki kawa ala made in china . förtsått me det blir billigare att sälja då -s-
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
skulle inte sätta nån china pryl på verken min suzuki eller gagiva . kör bara med originala grejor...
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
skulle inte sätta nån china pryl på verken min suzuki eller gagiva . kör bara med originala grejor...

You wish!

När jag hade min XT 660 X skulle jag beställa original bränslepump vilken tillverkas av Denso och den kostade i trakterna av 6500:-, jämförbart med XTZ 660 TENERE som kostar dryga 11000:-.

Jag letade runt på Ebay och hittade samma pumpar tillverkade av Denso för 1300:- respektive 2700:-.

Alla tillverkade vid samma fabrik i Hong Kong...
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
mannaman ditt väl att handla på ebay.. skulle aldrig handla där själv.. hong kong -s- köpte min gagiva c587 i italien fick ge 66000 euro för den tror du så jag sätter nån liten china hong kong pryl på den glöm det.. fick vänta 3månader på ny kopling till den från italien pris 3000euro kunne ha köpt en kina modell för 590dollars no way... földe då en italien me upp montera koplingen grattis service det nöjd kund
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Nu lägger vi ner stickspåret om man vill eller inte vill handla kinaimport. Ebay kryllar av fynd som inte är made in china
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Knox Handroid

eBay-site: http://viewitem.eim.ebay.se/Knox-Ha...oves-In-Black-Size-Medium-M/370847480980/item
Ursprungsland: England
Produkt: Racinghandske
Pris ink. frakt (och ev tull): 1616 kr + frakt (billigast i Sverige som jag sett är 2500 kr)
Leveranstid: 3-8 dagar
Beskrivning av varan och dess skick: Sprojlans nya i olika storlekar.

Ska sägas att jag inte köpt produkten själv men ni som ska köpa dom så tipsar jag om att prova ut vilken storlek ni ska ha o köp här sen!
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top