Tipstråd för dina eBay-fynd

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vet inte om det är fynd, men ett vettigt verktyg att ha i garaget för ett bra pris.
Vakuumverkande bromsluftare.
Säljare: Bara leta upp billigaste.

attachment.php

attachment.php
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Såna är riktigt dyra över disk i Svedala.
PS. tråkigt att så många inlägg saknar det som tråden handlar om - tips om eBay-fynd. Tull, moms, frakt och Kinaskit känns avhandlat sen länge.
Korrekt notering..
Jag vill ha nya insugsgummin till ett par hojar. Dom hårdnar ju, och börjar läcka..
Finns ett antal som säljer till fyndpriser på ebay.. 280SEK för ett fyrpack! Är ju normalt inga billiga grejer..
Heter på tyska "ansaugstutzen" för den som vill veta/leta
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
När det gäller tändstift från ngk så skall man vara försiktig. Där säljs piratkopior i bulkpack från kina som folk vidaresäljer på ebay. Och med tanke på att de kostar typ lika mycket som från rätt engelska aukt dealer så blir det min rekommendation.

Korrekt notering..
Jag vill ha nya insugsgummin till ett par hojar. Dom hårdnar ju, och börjar läcka..
Finns ett antal som säljer till fyndpriser på ebay.. 280SEK för ett fyrpack! Är ju normalt inga billiga grejer..
Heter på tyska "ansaugstutzen" för den som vill veta/leta

stort tack! :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
1.0x0.jpg
Därför att vem som helst kan köpa kopior i 100pack från Kina för en struntsumma och sedan starta en EBAY-shop och sälja dem. Kopiorna kostar vanligen lika mycket som de aukt NGK handlare som säljer online. Därmed finns det i mina ögon ingen anledning att inte handla från en aukt handlare.

Sen är tändstift billigast från England om du inte beställer väldigt många.
 
Last edited:

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Ort
Oskarshamn
Hoj
-14, Yamaha MT 09
View attachment 359206
Därför att vem som helst kan köpa kopior i 100pack från Kina för en struntsumma och sedan starta en EBAY-shop och sälja dem. Kopiorna kostar vanligen lika mycket som de aukt NGK handlare som säljer online. Därmed finns det i mina ögon ingen anledning att inte handla från en aukt handlare.

Sen är tändstift billigast från England om du inte beställer väldigt många.

Okidoki!

Från vilken internetshop köper man billigast tändstift från England?
 

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Jag försöker hitta min köp som är äldre än 60 dagar.. verkar ju inte gå.. annars hade jag ett par jag skulle kunnat tipsa om...
 

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Säljarens alias: efocus.cn http://www.ebay.com/itm/2-BT-interphone-bluetooth-motorcycle-Motorbike-helmet-intercom-Headset-500M-/190634748007?pt=Intercoms_Access_Controls&hash=item2c62b76867
eBay-site: ebay.com
Ursprungsland: Hong Kong
Produkt: Blåtands intercom (2 st.)
Pris ink. frakt (och ev tull): $78 = 544 SEK
Leveranstid: 1 vecka

Köpte dessa med viss skepsis, priserna för Nolan och Scala Rider startar ju på 2500:- för liknande kit.

1.jpg
Förpackningen

2.jpg
Manualen på ganska OK engelska.

3.jpg
Bra bilder och lättförståeligt.

4.jpg
Det som fanns i (plus en hel likadan uppsättning till)

5.jpg
Själva sändaren/mottagaren.

7.jpg
Fästet på hjälmen, det fanns ett "clips" också men jag valde att sätta fast det med medföljande 3M-tejp. Sitter mycket bra.

8.jpg
Och så här ser det ut när BT-enheten sitter fast monterad, mycket lätt att ta på och av.

9.jpg
Dålig bild, men mikrofonen och hörlurarna fästes antingen med 3M-kardborre tejp eller med kardborre direkt mot stoppningen i hjälmen. Sitter bra och skön utformning. Det enda negativa med min hjälm är att jag har väldigt lite utrymme mellan munnen och hjälmens framsida så mikrofonen får knappt plats där, men det fungerade ändå trots att läpparna i princip ligger emot mikrofonen när jag pratar.

Sammanfattning:

Jag och en kompis testade detta på en långtur och det fungerar över förväntan, det fungerar nästan bättre med öronproppar och högre volym så man slipper väg- och avgasljud. I upp till 80 km/h så är det mycket bra hörbarhet, lite raspigt men helt OK. Inga störningar eller klipp. I 120 km/h så börjar det bli svårt att höra men det beror nog mest på det omgivande ljudet.

Min kompis kunde inte blockera luftinsläppet vid munnen på sin hjälm så vindbruset störde en del i hans mikrofon i hastigheter över 100 km/h, han kunde däremot höra mig även i 120 km/h.

Avståndet verkade inte vara några problem, vi prövade på ett par hundra meter och man hörde varandra perfekt. Längre än så brukar man ju inte komma ifrån varandra. Vet ej hur det är på angivna 500 meter, men det skulle inte förvåna mig om det fungerar.

Lyssna på musik via mobilens blåtand fungerar över förväntan, inte HIFI-klass och kanske inget jag kommer använda men kul att det funkar!

Telefonsamtal fungerar utmärkt, det är autosvar så man behöver inte ens släppa styret (om man inte vill blockera samtalet, man har 4-5 sekunder på sig när det börjar ringa).

Testad med både Iphone 4 och Xperia Arc S och dom fungerar klockrent med detta kit. Vi hade dom påslagna i fem timmar och det var inga som helst problem, pratade med varandra till och från under färden. Helt OK batteritid verkar det som!

Funktionen att ta emot ljud från GPS och liknande har jag inte testat.
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Köpte dessa med viss skepsis, priserna för Nolan och Scala Rider startar ju på 2500:- för liknande kit..
Klockren recension och inlägg i stort :Bugar :tummenupp

Najs med en produkt som konkurrerar. Livslängd är väl för tidigt att sia om men för en femtedel av priset kan man ju lätt köpa två st. Sån här skulle man haft på Alpernaresan i fjol men då existerade den nog inte på ebay. Sökte efter liknande då...
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag kan rekommendera denna framhjulslyften: http://www.ebay.co.uk/itm/261044281580?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Har kollat mycket på lyftar men de flesta är av tveksam kvalitet eller så kommer de med fel storlek på infästningen till gaffelkronan. Denna är väldigt stadig och gjord i rejält gods. Den var lätt att skruva ihop, bara 4 skruvar och ett par pluggar sen var det färdigt. Man kan justera den för olika höjd på lyftet. Det medföljer inte mindre än sex olika storlekar på hylsan som går in i gaffelkronan.
Hojen står väldigt stadigt och man kan få ur axelmuttern utan problem.

730:- inkl. frakt betalade jag. Det tog två dagar med Schenker från tyskland. Helt otroligt snabbt.

5 stjärnor.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Köpte dessa för 18,41 € inklusive frakt:
P369.jpg

Leveranstid knappt 2 veckor.
Bra kvalitet. :tummenupp

:hej

/e
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Dels har jag ju tappat en styrända och dels har jag strukit röven på rådjur med gashanden så det fick mig att önska Bromsgreppsskydd à la Moto GP. Nu har jag äntligen funnit ett med matchande styrända till andra sidan

sökord: Brake lever protector
Finns även för båda sidorna om man så vill. Detta kit kom hem för 750 kr från England. Grymt bra säljare. Snabb respons med totalpris då jag köpte två kit :tummenupp
http://www.ebay.co.uk/itm/FRONT-BRA...13?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2a25e12831

Känns gedigna och finns i olika färger. Bra julklappstips ;)

Blp-packs.jpgBLP1.jpgBLP2.jpg
 

Mussli

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Mönsterås
Hoj
BMW S1000R 2017
När det gäller tändstift från ngk så skall man vara försiktig. Där säljs piratkopior i bulkpack från kina som folk vidaresäljer på ebay. Och med tanke på att de kostar typ lika mycket som från rätt engelska aukt dealer så blir det min rekommendation.

Jag har beställt NGK stift från England och Tyskland nyligen, kan man se på stiften om det är kopior? (Har inte skruvat i dom än) Vill ju inte att elektroden lossnar och sabbar min maskin.
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Säljarens alias: efocus.cn http://www.ebay.com/itm/2-BT-interphone-bluetooth-motorcycle-Motorbike-helmet-intercom-Headset-500M-/190634748007?pt=Intercoms_Access_Controls&hash=item2c62b76867
eBay-site: ebay.com
Ursprungsland: Hong Kong
Produkt: Blåtands intercom (2 st.)
Pris ink. frakt (och ev tull): $78 = 544 SEK
Leveranstid: 1 vecka

Köpte dessa med viss skepsis, priserna för Nolan och Scala Rider startar ju på 2500:- för liknande kit.

View attachment 364118
Förpackningen

View attachment 364119
Manualen på ganska OK engelska.

View attachment 364120
Bra bilder och lättförståeligt.

View attachment 364121
Det som fanns i (plus en hel likadan uppsättning till)

View attachment 364122
Själva sändaren/mottagaren.

View attachment 364124
Fästet på hjälmen, det fanns ett "clips" också men jag valde att sätta fast det med medföljande 3M-tejp. Sitter mycket bra.

View attachment 364125
Och så här ser det ut när BT-enheten sitter fast monterad, mycket lätt att ta på och av.

View attachment 364127
Dålig bild, men mikrofonen och hörlurarna fästes antingen med 3M-kardborre tejp eller med kardborre direkt mot stoppningen i hjälmen. Sitter bra och skön utformning. Det enda negativa med min hjälm är att jag har väldigt lite utrymme mellan munnen och hjälmens framsida så mikrofonen får knappt plats där, men det fungerade ändå trots att läpparna i princip ligger emot mikrofonen när jag pratar.

Sammanfattning:

Jag och en kompis testade detta på en långtur och det fungerar över förväntan, det fungerar nästan bättre med öronproppar och högre volym så man slipper väg- och avgasljud. I upp till 80 km/h så är det mycket bra hörbarhet, lite raspigt men helt OK. Inga störningar eller klipp. I 120 km/h så börjar det bli svårt att höra men det beror nog mest på det omgivande ljudet.

Min kompis kunde inte blockera luftinsläppet vid munnen på sin hjälm så vindbruset störde en del i hans mikrofon i hastigheter över 100 km/h, han kunde däremot höra mig även i 120 km/h.

Avståndet verkade inte vara några problem, vi prövade på ett par hundra meter och man hörde varandra perfekt. Längre än så brukar man ju inte komma ifrån varandra. Vet ej hur det är på angivna 500 meter, men det skulle inte förvåna mig om det fungerar.

Lyssna på musik via mobilens blåtand fungerar över förväntan, inte HIFI-klass och kanske inget jag kommer använda men kul att det funkar!

Telefonsamtal fungerar utmärkt, det är autosvar så man behöver inte ens släppa styret (om man inte vill blockera samtalet, man har 4-5 sekunder på sig när det börjar ringa).

Testad med både Iphone 4 och Xperia Arc S och dom fungerar klockrent med detta kit. Vi hade dom påslagna i fem timmar och det var inga som helst problem, pratade med varandra till och från under färden. Helt OK batteritid verkar det som!

Funktionen att ta emot ljud från GPS och liknande har jag inte testat.[/QUOTE

Även jag har ett antal av dessa, har flera då en mic pajat på en och en enhet blev fylld med vatten på en ( glömde stänga laddluckan i ösregn i dryag 2 timmar)
Funkar perfekt för mig med, med 2 undantag min garmin GPS hittar inte deras enhet o vice versa och ( är väl så på alla typer) går ju inte att få ljudet från GPS till mobil och sen till enheten)
BRA pris och funkar helt klart godkänt
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag har beställt NGK stift från England och Tyskland nyligen, kan man se på stiften om det är kopior? (Har inte skruvat i dom än) Vill ju inte att elektroden lossnar och sabbar min maskin.

Det är inte självklart att man kan. Men lägger du ett äkta och en kpia brevid varandra så ser du skillnad på detaljer.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top