LMS RR-Träningar 2012

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Aj, aj. Första gången jag pratade med dig efteråt verkade det ju inte så farligt men sen hade du ju mer ont när vi lämnat hojen. trots det trodde inte jag att det skulle vara så pass trasigt...
Krya på dig
/Stefan

laptimersändaren ligger i raceoffice.
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Highsidade rätt duktigt i vänstern av korkskruven, hann inte ens reagera på vad som hände. Helt plötsligt hängde jag en bra bit upp i luften sen small det och tumlade några varv. Men tydligen sladdade jag och lämnade ett 2m långt svart märke, men det kände jag inte ens...

Tackar, ser inte ljust ut dock. Syrran som jobbar på ortopeden i Kalmar sa att minst 6-8 v har jag gips...

Körde du lite offroad? Det låter som en dum inledning på karriären :( Vad hände?

Krya på dig!
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Nej trodde inte själv det var ngn fraktur, kändes inte så illa men tydligen så var det så. Radius och ulna har en rätt komplicerad fraktur, mer kross än brott så att säga.

Men det blir nog bra efter operation.

Aj, aj. Första gången jag pratade med dig efteråt verkade det ju inte så farligt men sen hade du ju mer ont när vi lämnat hojen. trots det trodde inte jag att det skulle vara så pass trasigt...
Krya på dig
/Stefan

laptimersändaren ligger i raceoffice.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Highsidade rätt duktigt i vänstern av korkskruven, hann inte ens reagera på vad som hände. Helt plötsligt hängde jag en bra bit upp i luften sen small det och tumlade några varv. Men tydligen sladdade jag och lämnade ett 2m långt svart märke, men det kände jag inte ens...

Tackar, ser inte ljust ut dock. Syrran som jobbar på ortopeden i Kalmar sa att minst 6-8 v har jag gips...
Ajfan, det låter inge vidare, det är obra att flyga omkring sådär! :( Jag lowsideade ju på exakt samma ställe, såg du ett vitt streck mitt i kurvan så var det från min hoj. Dum kurva :mad:

Kämpa på, 6-8v går fort, och det är ju bara precis i början av säsongen! :tummenupp Nöt rejält med rehaben bara så är du snart igång igen!
 

Antec

Att vara lycklig, Är väl inte OLAGLIGT
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Mjölby
Hoj
-08 Honda cbr 1000
Jaha!! Är de körning på tisdag lr?? På lms hemsida så är de inget om 1 maj. Men går man in på Amigoo.se så finns de en länk till "Träning LMS (RR) 1 Maj". Men tror att jag hört någon mer säga nått om att de inte är körning 1 Maj??
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Förstärkt och snart redo igen! ImageUploadedByTapatalk1335690711.614318.jpg
ImageUploadedByTapatalk1335690736.745746.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Antec

Att vara lycklig, Är väl inte OLAGLIGT
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Mjölby
Hoj
-08 Honda cbr 1000
Okey då vet ja. Tack så mkt. Då hörs vi till km:et istället..
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Då jag aldrig tidigare har varit på någon tisdagsträning undrar jag hur det funkar? Funderar på att åka upp på tisdag.

Tack på förhand!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kom upp i tid. Anmäl dig i sekretariatet inne i parkeringsdepån, inte i stora klubbhuset.
Du ska ha med licens, eller licensintyg, kontanter, hoj, skyddsutrustning och ett glatt humör. Det är förarmöte med genomgång innan träningen börjar. :tummenupp
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Kom upp i tid. Anmäl dig i sekretariatet inne i parkeringsdepån, inte i stora klubbhuset.
Du ska ha med licens, eller licensintyg, kontanter, hoj, skyddsutrustning och ett glatt humör. Det är förarmöte med genomgång innan träningen börjar. :tummenupp

Eftersom jag gjorde en smygpremiär i Anderstorp har jag ju lärt mig vad man inte skall göra eftersom halva träningen gick åt innan jag kunde köra. Varmkörning + däckvärmare var nytt för mig samt att jag hade noll koll på hur jag skulle tejpa kylaren. Vad är en lämplig tid att vara där som noob?
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Inte en sekund efter 16, helst vill du ha lastat av hojen iaf 16 och fått på däckvärmarna kl 16 så de får värma i minst en timme... Finns inget värre än kalla däck..
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Tyvärr är Cafe Racer stängt på tisdag 15/5 så ta med fika.
/Stefan
 
Last edited:

Antec

Att vara lycklig, Är väl inte OLAGLIGT
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Mjölby
Hoj
-08 Honda cbr 1000
De gick fiint idag.. Nytt PB de gillas.. Tack för ikväll..
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Fint att ni fixade vädret under kvällen. Första två passen var sådääär med regn på visiret, men sen tog det sig. Nån dag ska jag eventuellt köra fort också. Inte igår dock.

Edit: Men var är alla bilderna? :trixie
Några hade gopro-saker riktade bakåt också, kom jag med? Va? Gjorde jag det? :hoppa
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top