Kawasaki z550 -82 goes caféracer

Brad

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2012
Ort
Enskede
Hoj
Snart en Dominator som skall byggas om
Fantastiskt fint bygge. Gillar också sadeln! Var fick du tag på den? Fick du bestämma precis hur du ville ha den?

Letar efter en bra sadelmakare.
 

Kawabunga

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki Z550 -82
Fantastiskt fint bygge. Gillar också sadeln! Var fick du tag på den? Fick du bestämma precis hur du ville ha den?

Letar efter en bra sadelmakare.

Hejsan Brad! Ledsen för sent svar. Sadeln kommer från VonZeti och jag fick välja hur jag ville att den skulle se ut ganska så exakt. De har olika modeller men kan även göra custom-jobb till en viss gräns fattade jag det som. De finns på e-Bay och på Facebook.

http://myworld.ebay.co.uk/vonzeti/?_trksid=p4340.l2559


http://www.facebook.com/pages/VonZeti/215123615190493
 

Kawabunga

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki Z550 -82
Hej alla. Det var ett tag sedan jag uppdaterade om vad som händer med hojen. Den är ganska så klar förutom bakdelen som jag ska ta itu med när jag får tid, ni vet hur det är. Jag ska för övrigt lämna in den på felsökning då jag inte blir klok på vad som är fel med elstarten. Om allt går som det ska så bör jag kunna åka ett par svängar i Augusti i alla fall. Bättre än inget.

Sen tänkte jag fråga på chans om någon i Göteborgs-området har eller vet någon som har ett garage/lokal till övers till mig och min vapendragare. Just nu har vi ett vanligt garage men det börjar bli väldigt (jävligt) trångt med två hojar och en bil :tummenupp
 

Kawabunga

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki Z550 -82

Lösenord sporthoj :tummenupp

Jahopp! Det blev en testtur idag. Ingen stress i detta bygget verkar det som. Men nu är den körbar i alla fall efter mycket om och men. Nästa punkt är att fatta hur man gör med en varvräknarvajer som man inte vill ha kvar. Kan man bara slita bort den eller bör man göra på något speciellt vis?

Förutom det så är det mest bakdelens el som behövs kopplas och en att svetsa ett litet snyggt avslut på ramen baktill. Sedan känner jag mig nöjd för just nu. Det bör väl sammanfalla med första snön säkert. Perfekt! :näsblod
 
Last edited:

Kawabunga

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki Z550 -82
Ett par blinkers och en skylt nu så ska det åkas fram tills snön faller. Hastighetsmätaren inkopplad, baklampan på plats lite på sniskan och sitsen sitter fast med ett spännband :tummenupp

bild 34.jpg

bild 35.jpg

bild 36.jpg

bild 37.jpg

bild 38.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ser ju kanon ut!
Kör så det ryker fram till halkan kommer, sen är det dags att få till alla smågrejer, justera lite osv, så kommer du ha en grym cafferäser till nästa sommar.
 

Kawabunga

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki Z550 -82
Ser ju kanon ut!
Kör så det ryker fram till halkan kommer, sen är det dags att få till alla smågrejer, justera lite osv, så kommer du ha en grym cafferäser till nästa sommar.

Eller hur! Det blir fint att kunna åka fullt ut nu ett tag till. Försökte förresten rycka ut wiren till varvräknaren här om dagen men det blev mest hål in i motorn som kissade ut olja. Har du en aning om hur man gör detta på rätt sätt? :D
 

Kawabunga

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki Z550 -82
ser bra ut men tycker allt du får sänka framlampan:)

Haha ja jag har allt tänkt göra det. Idag fick jag tummen ur och sänkte så mycket det gick utan att flytta på vad det nu kan heta som håller ihop gaffelbenen. Men några cm sänkte det allt :tummenupp
 

Kawabunga

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki Z550 -82
Sådär! Äntligen fick jag tid att ta mig till min svetskunnige vän. Detta resulterade i en klar bakände vilket är skönt. Gött att kunna åka tills det blir för kallt nu med blinkers, skylthållare och allt.

bild.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Kan ju inte finnas många som kör omkring med en kruka som din va :)
Såg dig på Ö Husargatan vid 3 tiden, hojen lät gott :tummenupp
 

Kawabunga

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki Z550 -82
Kan ju inte finnas många som kör omkring med en kruka som din va :)
Såg dig på Ö Husargatan vid 3 tiden, hojen lät gott :tummenupp

Oj, glömde visst logga in på ett tag. Ja Det måste vart jag :tummenupp Ska ju köpa ny(a) ljuddämpare (kan bli 4-1 system om jag hittar något vettigt) så fram tills dess kör jag raka rör. Dånar så in i helvette och det är ju gött haha. Vad tyckte du om hojen? Borde jag sett dig med eller var du förklädd i en bil? :näsblod
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Jag hann väl inte kolla in hojen så väl, tyvärr, men den lät gött :)
Jag gick nog .. var ett tag sedan nu :) , bor där, mitt i det j-a vägbygget
 

Kawabunga

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki Z550 -82
Long time, no post!
Nu börjar det klia i gashanden så då är det väl dags att ta tag i årets planer antar jag. Efter mycket velande så har jag insett att jag nog ska skifta fokus på bygget mot ett mer tracker/scrambler-stuk.

Receptet ser ut såhär:
-Cross-styre,
-Platt, ganska tunn sadel med plats för två,
-Nya ljuddämpare av ännu oscpecat utseende,
-På med bakre fotpinnarna igen,
-Grövre däck när ekonomin tillåter

Delar som kommer säljas (hojta om ni är intresserade)
-Raask justerbart laverdastyre,
-Raask clip-ons 36mm (har jag för mig)
-VonZeti bakdel (se bilder i tråden) med baklampa om så önskas

Inspirationsbilder för nya inriktningen:

Bild 1

Bild 2

Bild 3

Bild 4


Vad tror ni om detta? :hihi
 

Br3ak

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z550 GT, -91
Tja igen, det var ett tag sen.. Haha fick för mig att titta in här för lite inspiration..
Hur gick det med ditt problem med startknappen? Har nämligen samma problem jag med just nu.
All denna tråkiga el kvar innan man kan ut och gasa. Ska slänga upp en projekt tråd i veckan tänkte jag så att man förhoppningsvis kan få lite hjälp på vägen.
Är förresten intresserad utav raask clip-onsen!:tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Inte funderat på att sälja denna och skaffa en annan som passar bättre att bygga scrambler på? Det medför ju dock lite mer arbete och den del möjliga överraskningar.:hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top