Gruppköp formgjutna hörselskydd - BESTÄLLNING!

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Nu har vi varit i kontakt med Bellman & Symfon, och lyckats få ner priset!
Vårt pris är nu 1500 kr för ett par Elacin Biopact. Offerten gäller t.o.m. 30 mars.

Elacin Biopact är ett hörselskydd i kanalutförande som inte har några utstickande delar. Ett mycket diskret hörselskydd som också är lämpligt för t.ex. motorcykelåkare att bära under hjälmen. Denna modell är också lämplig för personer som sover med hörselskydd

Avtryckstagningen kommer förmodligen att ske i Lund för de som är bosatta i Skåne. Annars är det i Visby, Växjö, Göteborg eller Halmstad. Då de flesta jobbar under vardagarna, tänker jag mig antingen en kväll eller en lör/sön. En dag kommer att bestämmas, så alla avtrycken görs samma dag. Vad tycker ni blir bäst? Kväll eller helg? Det är viktigt att ni inte har vax. Är ni osäkra eller vet att ni lätt får vax, använd revaxör eller gå och få öronen spolade på en vårdcentral eller något. Har ni vax, kan man inte ta avtryck.
Vid avtryckstagningen betalas hörselskydden, som sen skickas hem till er. Leveranstiden är normalt 15 arbetsdagar plus postgång från B&S.

Man har som sagt 3 månaders passformsgaranti, och kan byta filterna kostnadsfritt inom 2 veckor från leverans (filterna ska vara i nyskick när de returneras!). Och eftersom de är individuellt anpassade tillämpas ingen returrätt.



Så.... vem är sugen? :)


1. Åsa
2. Riddick
3. Supermoto100
4. Ripster
5. Denitom
6. Denitos sambo
7. Fricco (Göteborg)
8. GreenDragon (Halmstad)

osv...
 
Last edited:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Jag är....... sugen :hej


1. Åsa - bortrest månd-lörd v 12
2.
3.
4.
osv...
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Audiovox hade riktigt bra mässpriser på sina öronskydd som innefattade uttag för valfria hörlurar :)
Vet inte vad de tar egentligen men runt tusen pix handlade det om i Göteborg :tummenupp
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Audiovox hade riktigt bra mässpriser på sina öronskydd som innefattade uttag för valfria hörlurar :)
Vet inte vad de tar egentligen men runt tusen pix handlade det om i Göteborg :tummenupp


Suck.. Mässpriser är alltid lägre än annars :huvet
Tydligen kostade de runt 1250 eller ngt på mässan. Audiovox är copycats av Bellman & symfon. Tänker inte uttala mig om kvalitén på deras hörselskydd, men jag VET att B&S har hög kvalitet.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Miss Fiii, jag tror du får förtydliga gällande filtren.
Vad jag förstår så kan man inte byta filter själv såsom man behagar utan filtret är utvalt efter användningsområde. Skydd vid MC-körning har en typ av filter, skall man ha hörselskydd för musik skall man ha ett annat. Rätt eller?

"The ELACIN Biopact FlexComfort is a very compact hearing protector that was first developed to provide protection for motorcyclists of the Dutch police department.
It has a flexible silicone O-ring which makes it easier to fit the protector and remove it from the hearing canal.
The Biopact FlexComfort fits completely in the hearing canal, with no protruding parts. Therefore this hearing protector is well suited for usage under a helmet.
Wind noise during motorbike riding creates a noise level that will cause hearing damage. Because of our filters you will not be isolated from your environment. Everything will keep its natural sound.

If you have an build-in headset in your helmet, you can keep using it in combination with our Biopact."
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
hur stor diameter har själva filtret? tänkte mest om man kunde använda dem i kombo med ett par koss-the plugg

Filtret är ca 4 mm i diameter :)


Miss Fiii, jag tror du får förtydliga gällande filtren.
Vad jag förstår så kan man inte byta filter själv såsom man behagar utan filtret är utvalt efter användningsområde. Skydd vid MC-körning har en typ av filter, skall man ha hörselskydd för musik skall man ha ett annat. Rätt eller?

Filterna kan inte bytas såsom man behagar, nej. Men jag förstår inte i vilket sammanhang du skulle vilja byta filrerna? Filtret som audionomer rekommenderar för MC-körning, det filter som jag har i mina hörselskydd, är ju inte bara ett filter för MC-körning utan även för andra användningsområden. Det enda man behöver tänka på om man pratar om filter och musik, är om man ska använda den egna rösten - t.ex sjunga. Men om du syftar på gå på konsert eller liknande, så fungerar dessa utmärkt. Filterna som jag har i mina, har den rakaste dämpningen över hela frekvensområdet, vilket gör att det blir ungefär som att skruva ner volymen. Inte att ljudet blir förvrängt och "burkigt" som när man t.ex. använder vanliga skumproppar. Sen som sagt har man ju 2 veckor på sig att prova hörselskydden och känna efter med filtret, och har då möjlighet att byta filter kostnadsfritt. Om du skulle känna att de t.ex. dämpar för mycket :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Filterna kan inte bytas såsom man behagar, nej. Men jag förstår inte i vilket sammanhang du skulle vilja byta filrerna? Filtret som audionomer rekommenderar för MC-körning, det filter som jag har i mina hörselskydd, är ju inte bara ett filter för MC-körning utan även för andra användningsområden. Det enda man behöver tänka på om man pratar om filter och musik, är om man ska använda den egna rösten - t.ex sjunga. Men om du syftar på gå på konsert eller liknande, så fungerar dessa utmärkt. Filterna som jag har i mina, har den rakaste dämpningen över hela frekvensområdet, vilket gör att det blir ungefär som att skruva ner volymen. Inte att ljudet blir förvrängt och "burkigt" som när man t.ex. använder vanliga skumproppar. Sen som sagt har man ju 2 veckor på sig att prova hörselskydden och känna efter med filtret, och har då möjlighet att byta filter kostnadsfritt. Om du skulle känna att de t.ex. dämpar för mycket :)
Jag håller med dig men jag tror det finns de som uppfattat att man kan byta filter själv och anpassa olika filter till olika användningsområden. Jag har redan fått mina formgjutna pluggar, det sitter riktigt skönt och jag uppfattar tal bra.
Är helt övertygad om att jag investerat för framtiden.
 

Denito

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
2011,Honda,CBR 600 F
1. Åsa - bortrest månd-lörd v 12
2. Riddick
3.Supermoto100
4. Ripster
5.Denito med sambo
6.
osv
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
1. Åsa - bortrest månd-lörd v 12
2. Riddick (Elacin Biopact)
3.Supermoto100
4. Ripster
5.Denito med sambo
6.
osv
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top