Ny Hondahandlare i trestad är...

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jag var inne och kikade på "vår" nya Hondahandlare idag...

Det är Hanssonbil i Vänersborg som tagit över detta från Bike Trollhättan och tanken är att så småningom bli ett Hondacenter.

Bra eller dåligt är nog för tidigt att uttala sig om men det kändes lite konstigt att kolla på hojar i en bilhall. Försäljaren gav dock ett bra intryck och fick t o m iväg mig på en provkörning... men eftersom det var en bil får jag nog ta det i ett annat forum :lol
 

Kneedrag

Guest
Oj har bike tappat honda? det trodde jag aldrig. Jag trodde typ Honda var Bikes favomärke att sälja???

Jag säger varken bu eller bä , tiden kommer visa om det är bra eller dåligt.

Kul med nya aktörer på marknaden dock.
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Det är inte alltid som man tror ;)

Enligt säljaren i Vänersborg är det Honda som helt enkelt beslutat att deras produkter skall säljas exklusivt och inte tillsammans med andra märken.

Men absolut, det är kul med nya aktörer och man kan ju hoppas att det gynnar oss kunder med mer konkurrens i området.
 

Quisten

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Thn
Hoj
cbr1000f-92
Hanssons bil gillar jag inte då¨dom säljer franska skitbilar... !! Ska dom få agenturen för Honda motorcycklar... Nä vad trött jag blir....... :(
Vad har Hansson Bil med motorcycklar att göra dom har ingen erfarenhet av hojar...
Deras kund förmedlare jobbar numera på Bike Trollhättan för övrigt en mycket trevlig person....
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Som tur är står hojarna i Hondas hall och inte i bagett hallen:7peta när are för mig iaf:)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Vart på Honda igår och dom vart MYCKET trevliga, ärliga med att dom inte hade hoj kort och kan prata så gott om hur hojarna är MEN körkort är på väg och flera RIKTIGT bra event är på G! Tror det va hel rätt att flytta honda!!

Med vänlig hälsning, kristoffer
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Bike Trollhättan kommer att fortsätta serva och sälja delar till Honda ca 5 år framåt eller i alla fall så länge som garantin gäller på senast sålda fabriksnya cykeln.

Jag som sitter på två Hyndor nu känner att det är ett lite för stort steg att helt plötsligt åka till en bilhandlare i Vänersborg för att köpa grejer så jag gillar att Bike fortsätter ett tag till med viss verksamhet.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top