Recension av biltemas främre depåstöd

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Lägg dina pengar på nåt annat :4skrika






















Nä men seriöst, köpte först deras stöd som man lyfter i styrkronan med men det funkade inte på min r1 2004 så for dit igen o bytte skiten mot ett vanligt man lyfter under gaffelbenen med. fattar inte riktgit hur de har tänkt, antingen så blir vinkeln på pinnarna som ska in i gaffelbenen i fel vinkel i början av lyftet eller slutet av lyftet, så det slutade med att jag fick svetsa om möget innan jag kunde använda det.
När hojjen väl var uppe så kändes det väl "ok" lite sladdrigt men hojjen stog ju där, skulle inte drömma om att börja lossa hjul osv när hojjen är i luften utan det gjorde jag på marken innan jag lyfte, fäste även hojjen i taket med ett spännband då den kommer stå hissad ett tag, men hade jag inte behövt ha den hissad några dagar så hade jag inte fäst den i taket.

Använder förövrigt biltemas bakre depåstöd med bobbiner, det har jag inget att klaga på

hoppas det hjälper någon
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Jag håller med, vinkeln på de där piggarna är helt kass. Mitt lyckades bli skapligt skevt så att man fick tvinga det lite varje gång skiten skulle passas in också.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag har också testat. Lyfte upp hojen en gång, sedan sänkte jag ner den rätt omgående och åkte tillbaka med stödet. Kändes minst sagt osäkert. Spännband i taket är skiten om man vill vara säker. :tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har också testat. Lyfte upp hojen en gång, sedan sänkte jag ner den rätt omgående och åkte tillbaka med stödet. Kändes minst sagt osäkert. Spännband i taket är skiten om man vill vara säker. :tummenupp


Valter Moto är skiten om man vill vara säker! har också Feltema både fram och bak. + VMoto.. Vågar knappt släppa en hoj med blicken om den står på biltemas främre. Valter Moto däremot kan man klättra runt och sitta på hojen me dutan problem. Bergstadigt.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
jag har bak, fram och styrkronan, hela vintern har min sukka stått på styrkronan och bak med bobbins utan några konstigheter.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
När jag hade gsx1400:an gick det inget vidare med styrkronelyften. Det behövdes helt enkelt ett hål till på höjdjusteringen då framhjulet inte ens lättade från marken.
På min Superduke som jag har nu fungerar det däremot utmärkt. :tummenupp
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Oavsett vilket märke du använder dig av så ska du aldrig lyfta "bara" fram, utan använd "alltid" även det bakre.

Om du tänker till så är det logiskt eftersom framgaffeln "vrider" sig runt styrhuvudet och du har inget som hindrar den att göra det om du bara lyfter fram.

/KentW
 

PellePe

Kopplar inte.
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Vittinge!
Hoj
Kawasaki Z400 -83, Honda NC700SD och Monark M71 -47
Jag fick också svetsa om piggarna på mitt. Satte dit två M10-skruvar istället.
Och dom används tillsammans med stropp i taket helst..
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Har funkat kanon för mig i 4 säsonger. Har haft det till cbr600 -07, cbr1000 -08 och s1000rr -10 och alla har stått stadigt. Kan klättra upp och ned å till och med sitta på å vrida på styret för att provocera utan att den ramlar av.
Hojjen står på det i avataren....

Vet dock andra som har haft problem. Köpte nog mitt när det precis kommit ut. Kanske va den första serien bättre:va
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
har kört med bakre och främre i 2 sesånger (lyfta underifrån med piggar varianten)

Skall jag byta framhjul så lossar jag det mesta med hjulet i backen.
Men annars har det suttit folk på hojen i upphissat läge

naturligtvis används ALLTID bakre stöd i samband med främre.

När det ni var dags för packboxbyte i gafflarna så införskaffade jag en styrkronelyft, dock blev det julas variant, eller var det harald nyborg....
såg lite stadigare ut än temas iaf.

har nu i vinter gjort en liten mod för att göra lyftet lite stabilare på R6:an (99-02)
Eftersom R6:ans gafflar skiljer 1cm ca i botten har har jag kapat och slipat om ena "piggen" lite.
Ny lyfter den kanon (men det är ju inte stödets fel att gaffelbenen på den modellen är osymetriska....
 

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Yamaha r6 - 03
Jag använder Biltemas depåstöd där bak, blev lite besviken idag när jag ställde upp den där bak på bobbinerna så gick den svarta platssaken sönder när jag ställde upp den på stödet. Känner såhär, min hoj väger 182 kg, stödet tål 160 kg, så jag använder hellre hojens eget sidostöd, skulle inte sova gott med hojen ståendes på stödet under en natt. Men visst fan funkar den för sitt syfte, ett tag
 

mike89

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa zx10r -08
Jag använder biltemas stöd både fram och bak och är riktigt nöjd! Dock fick jag välja till deras extratillbehör till framstödet i form av rullar som gaffelbennen ligger mot, funkar kanon! :tummenupp blev riktigt stabilt och bra!
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag får inte deras framstöd att funka på min R1 -05 (likadan som trådskaparens 04:a) vare sig med piggar eller rullar.
På min förra hoj, Hornet 600 funkade det klockrent. Så just fram verkar vara lite från hoj till hoj.

Bak har funkat klockrent både med bobbin-hållarna och de där plattorna till alla hojar jag testat på.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Väger din hoj 182kg vid svingen? För du lyfter väl inte hela hojen på ett stöd?

Jag använder Biltemas depåstöd där bak, blev lite besviken idag när jag ställde upp den där bak på bobbinerna så gick den svarta platssaken sönder när jag ställde upp den på stödet. Känner såhär, min hoj väger 182 kg, stödet tål 160 kg, så jag använder hellre hojens eget sidostöd, skulle inte sova gott med hojen ståendes på stödet under en natt. Men visst fan funkar den för sitt syfte, ett tag
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Bak fungerar bra, dock förstärkte jag mitt för att vara på säkra sidan. Fram TOTALT skit. Fungerar i 5min kanske om du ska byta däck som jag gjorde. Började böja sig efter första lyften på en gixxer k6
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top