270 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Sidan 1 av 8 1234567 ... SistaSista
Resultat 1 till 30 av 214
  1. #1
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164

    DBRR Black Series

    Hej på Er!

    För några veckor sedan skrev jag i Peterpains tråd att jag snart skulle börja med mitt turbobygge.
    Nu har "snart" passerat och jag har lite smått kommit igång!

    Liten presentation av mig:
    45år
    gift
    2 kloner på 1,5 och 4år
    bor i Järfälla
    Nuff said!

    Jag har drömt om att göra detta i nästan 30 år så detta kommer förhoppningsvis inte
    bli något slarvjobb utan det får ta tid om det behövs för ett perfekt resultat.
    Målet är att göra så mycket som möjligt själv men jag kommer garanterat behöva hjälp och råd av er ibland.

    Hojen är en Hayabusa -03:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0136.jpg
Visningar:	318
Storlek:	237,3 KB
Id:	352586

    Tillbehör:


    IC:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0177.jpg
Visningar:	297
Storlek:	234,9 KB
Id:	352587

    Spridare:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0180.jpg
Visningar:	293
Storlek:	217,6 KB
Id:	352588

    Aggregat:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0185.jpg
Visningar:	334
Storlek:	220,8 KB
Id:	352589

    Det är lite av vad som finns hemma,har även lite andra grejer på ingång.

    Nu kör vi!


    DBRR
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  2. #2
    Hellre fyra än två eller? quadens avatar
    Reg.datum
    Feb 2006
    Ort
    Alunda
    Hoj
    Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    921
    Det här blir kul att följa, lycka till och mycket bilder vill vi ha
    Instagram http://instagram.com/bkingturbo
    Turbo Sponsor www.turbobandit.com
    Huvud sponsor www.ewemobler.se
    Dekal sponsor www.fotoa.se

  3. #3
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Demontering:

    Kåpor bort:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0157.jpg
Visningar:	327
Storlek:	233,6 KB
Id:	352597

    Olja bort:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0171.jpg
Visningar:	314
Storlek:	225,9 KB
Id:	352598

    Vatten bort:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0005.jpg
Visningar:	288
Storlek:	233,3 KB
Id:	352599

    Dökött:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0015.jpg
Visningar:	365
Storlek:	218,3 KB
Id:	352600

    Dökött bort!:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0018.jpg
Visningar:	336
Storlek:	215,4 KB
Id:	352601

    Det stora lyftet:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0029.jpg
Visningar:	337
Storlek:	232,8 KB
Id:	352602

    Lyftet gick förvånansvärt bra:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0031.jpg
Visningar:	354
Storlek:	241,6 KB
Id:	352603

    Patienten på operationsbordet:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0033.jpg
Visningar:	369
Storlek:	247,6 KB
Id:	352604

    Det var allt för idag, god kväll
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  4. #4
    Bombrepa.se Christophers avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    -
    Hoj
    BRrrraaaaaaap
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 162
    kul, skall följas!

  5. #5
    Storfräsare _Johansson_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Östersund
    Hoj
    Gammal stelbent britt och en gasturbindriven landspeedhoj
    Inlägg
    4 444
    Heja! Denna tråden ska följas slaviskt!
    Världen är full av sådant som alla som inte är åldringsforskare aldrig har tänkt på.

    Mobacken Racing

  6. #6
    turbosjukan är dödlig ;) driverinblacks avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    sundsvall
    Hoj
    turbohoj för gatan ;)
    Inlägg
    1 914
    kommer göra samma som _johansson_

    vad satsar du på för effekt?. med tanke på snurrans storlek ganska mycket gissar jag på

  7. #7
    Medlem Rosborgs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Skarpnäck
    Hoj
    Suzuki K7 1000
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    54
    Fan vad kul med ett turbo bygge, lycka till och låt kameran gå varm.

  8. #8
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Vill gärna hamna över 400hkr, allt annat känns som ett misslyckande
    Snurran kan pumpa luft för 600hkr så det vore fan om det inte skulle gå!
    Senast redigerat av doublebackRR den 2012-01-25 klockan 06:45.
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  9. #9
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    Sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    7/12 turbo Gsx-r, samt 7/11 turbo Gsx-r
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 905
    Skall följas!

    Ett tips är att köpa en bänk/lyft är guldvärt!

  10. #10
    What the f...... Veritass avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    Earth
    Hoj
    Kawasaki kxf 450
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 340
    Kuuuuul ska absolut följas, lycka till

  11. #11
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Steen Visa inlägg
    Skall följas!

    Ett tips är att köpa en bänk/lyft är guldvärt!
    Det är något som kommer att införskaffas!
    Bara jag får tid kommer det förhoppningsvis att hända lite grejer med garaget under byggtiden, håll ögonen öppna!

    Kenth
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  12. #12
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Ikväll lyckades jag sno åt mig lite tid i garaget.
    Nu är topp och cylinder lösa.

    Dagens lärdom:
    Klämmorna till insugsgummina är onödigt vassa
    Jag har numera två djupa revor av Grand Canyon-storlek i högernäven.

    Lite bilder och text:

    En Jaguar V12:a är det inte men tyckte det var en trevlig bild:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0003.jpg
Visningar:	408
Storlek:	235,5 KB
Id:	352666

    Ena kamaxeln fri, det är ganska stor skillnad på lagerytorna,Normalt för Hayabusa?
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0029.jpg
Visningar:	379
Storlek:	238,3 KB
Id:	352667

    Lagerytan på 4:an är som ny:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0035.jpg
Visningar:	399
Storlek:	228,2 KB
Id:	352669

    och lagerytan på 1:an är insliten:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0032.jpg
Visningar:	427
Storlek:	237,9 KB
Id:	352670

    Toppen som jag tycker ser något fet ut:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0047.jpg
Visningar:	343
Storlek:	242,5 KB
Id:	352671
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0048.jpg
Visningar:	320
Storlek:	238,7 KB
Id:	352672

    Kolvar som är onödigt sotiga:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0062.jpg
Visningar:	295
Storlek:	228,5 KB
Id:	352673
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0064.jpg
Visningar:	302
Storlek:	240,0 KB
Id:	352674

    Nästa steg blir nog riggning i borrmaskinen för grövre bult(M12)

    God natt
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  13. #13
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Citat Ursprungligen postat av Veritas Visa inlägg
    Kuuuuul ska absolut följas, lycka till
    Tack så mycket till er alla som önskar lycka till, det kommer att behövas!

    DBRR
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  14. #14
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Hallå,

    Igår blev det borrning av cylinder men jag glömde att ta kort på riggningen,
    kommer att fortsätta med borrning av topp på Måndag så då blir det lite bilder.

    Idag kom det något vackert med UPS,..........nej det är inte chaffisen jag tänker på!
    Det var dessa godingar:

    Wastegate:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0008.jpg
Visningar:	284
Storlek:	215,7 KB
Id:	352787

    Blowoff:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0012.jpg
Visningar:	274
Storlek:	210,8 KB
Id:	352788

    Laddtrycksstyrning:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0005.jpg
Visningar:	347
Storlek:	219,9 KB
Id:	352789

    Från början var det tänkt att jag skulle använda ett annat fabrikat än TIAL men
    det fanns inget annat snyggt/läckert med kvalitet i rött, rött och kvalitet var ett krav så det fick till slut bli TIAL ändå.
    Nu är TIAL fina grejer så det var inte därför, anledningen till att jag inte ville använda TIAL
    var att vi alla har sett byggen med det redan.
    Jag ville bjuda på något annat men nu blev det så här, jag är nöjd och jag hoppas att ni blir nöjda!

    Dags för en kall.

    Ha det
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  15. #15
    Storfräsare _Johansson_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Östersund
    Hoj
    Gammal stelbent britt och en gasturbindriven landspeedhoj
    Inlägg
    4 444
    Citat Ursprungligen postat av doublebackRR Visa inlägg
    Nu är TIAL fina grejer så det var inte därför, anledningen till att jag inte ville använda TIAL
    var att vi alla har sett byggen med det redan.
    Jag ville bjuda på något annat men nu blev det så här, jag är nöjd och jag hoppas att ni blir nöjda!
    Att bygga en fungerande 400+hk turbobusa som ska vara 100% originell är nog inte görbart, bygg med TIAL du så sitter vi andra och dregglar framför laptopen.
    Världen är full av sådant som alla som inte är åldringsforskare aldrig har tänkt på.

    Mobacken Racing

  16. #16
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Citat Ursprungligen postat av _Johansson_ Visa inlägg
    Att bygga en fungerande 400+hk turbobusa som ska vara 100% originell är nog inte görbart, bygg med TIAL du så sitter vi andra och dregglar framför laptopen.
    Det kan nog stämma,men jag gillar inte att kopiera andra om jag kan undvika det.

    Jag kollade på din länk: Mobacken racing och testen av "lilla" karten.
    Är det din Camaro? i bakgrunden,berätta, gjort något med den eller?
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  17. #17
    Storfräsare _Johansson_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Östersund
    Hoj
    Gammal stelbent britt och en gasturbindriven landspeedhoj
    Inlägg
    4 444
    Citat Ursprungligen postat av doublebackRR Visa inlägg
    Det kan nog stämma,men jag gillar inte att kopiera andra om jag kan undvika det.

    Jag kollade på din länk: Mobacken racing och testen av "lilla" karten.
    Är det din Camaro? i bakgrunden,berätta, gjort något med den eller?
    Nä det var polarens, den är såld nu till förmån för en 1930´s A-Ford. Egenbyggd kompressormotor bromsad till runt 650hk, bättre hjulupphängning och dämpare osv. Bortsett från kompressorn var det rätt mycket sleeper över den, lacksläpp lite överallt och aldrig tvättad men i toppskick maskinellt.

    Han har åkt backrace i Hammarbacken några år med den.
    Senast redigerat av _Johansson_ den 2012-01-27 klockan 23:05.
    Världen är full av sådant som alla som inte är åldringsforskare aldrig har tänkt på.

    Mobacken Racing

  18. #18
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Idag har jag tillverkat en gradskiva inför ihopmoneringen av motorn.
    Ett stort tack till V&H för mallen

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0006.jpg
Visningar:	307
Storlek:	219,4 KB
Id:	352809
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  19. #19
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Idag blev det lite jobb i fräsen.
    Block-off plates, eller pluggar? på svenska, tillverkade.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0003.jpg
Visningar:	192
Storlek:	266,9 KB
Id:	353053

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0002.jpg
Visningar:	198
Storlek:	227,5 KB
Id:	353054

    Nu ska det bara putsas lite sedan blir det eloxering.

    Kenth
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  20. #20
    Befriande Okunnig Tommie-Busas avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Staffanstorp
    Hoj
    Hayabusa Turbo
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    46
    Snyggt!!

    Ser väldigt lovande ut, jag sätter ett bokmärke här!!
    Nu kör jag äntligen med Snigel på röret :-)

  21. #21
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Citat Ursprungligen postat av Tommie-Busa Visa inlägg
    Snyggt!!

    Ser väldigt lovande ut, jag sätter ett bokmärke här!!
    Tack för det!
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  22. #22
    hojspille hojspilles avatar
    Reg.datum
    Nov 2004
    Ort
    Åland
    Hoj
    hayabusa
    Inlägg
    72
    Om du hade gängar med M6 och skruvat in en bult/insex där gade varit samma och mindre risk för avgasläka där

  23. #23
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Citat Ursprungligen postat av hojspille Visa inlägg
    Om du hade gängar med M6 och skruvat in en bult/insex där gade varit samma och mindre risk för avgasläka där
    Det var en bra idé om det inte håller tätt!
    Nu gjorde jag dem 6mm tjocka med tanke på läckage men om det inte fungerar så
    får jag göra som du föreslår.
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  24. #24
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Hej igen!

    Något som kallas "Livet" kom i vägen för skruvandet men nu är
    produktionen igång igen

    Vad ska detta bli tror ni?
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	002.jpg
Visningar:	296
Storlek:	250,0 KB
Id:	353470
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  25. #25
    Turbotok Andersson turbos avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    upplands väsby
    Hoj
    suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    4 560
    Ser spännande ut , Men jag måste tyvär be dig att skrota RC spridarna

    Vet inte varför men dom går alltid sönder , hänger sig och ger olika mängd

    Har själv kört ett antal haverier pga dessa , Har även stött på flera andra med problem
    som löst sig efter bytt spridare


    Vad ska du köra för motorstyrning??

    Mvh Peter
    http://www.turbo-bike.com/


    JAG har orginalet ( kinakopior börjar dyka upp )

    Kör så de ryyker , Fast man inte får

    Numera Dynobänksinnehavare

  26. #26
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Citat Ursprungligen postat av Andersson turbo Visa inlägg
    Ser spännande ut , Men jag måste tyvär be dig att skrota RC spridarna

    Vet inte varför men dom går alltid sönder , hänger sig och ger olika mängd

    Har själv kört ett antal haverier pga dessa , Har även stött på flera andra med problem
    som löst sig efter bytt spridare


    Vad ska du köra för motorstyrning??

    Mvh Peter
    RC spridare verkar fungera för bil-folket
    men de gillar kanske inte MC-miljön.
    Jag är öppen för förslag på andra fabrikat,vilka spridare rekomenderar du då?
    Tanken är att köra med endast 4 spridare.

    Angående styrning:
    Jag har sett att du har prövat det mesta som finns och
    att du föredrar Autronic.
    Vad var det som inte fungerade med tex DTA och kan dem ha fixat det med den nya generationen?
    Jag kör gärna med Autronic men det känns bara som att jag kopierar dig då och det är inget kul.
    Som jag skrev förut så vill jag gärna bjuda på något annat än det ni andra har gjort men jag är ju inte
    så dum att jag inte lyssnar på expertisen.

    Vad sägs om MOTEC, någon som prövat?
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  27. #27
    ex. R-1000 Pilot Xyrons avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    GsxrT 1000 -03
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    3 710
    Vet att det finns en kille som kör Vems i Umeå på en hayabusa turbo motor, dock sitter den monterad i en bil.
    Men han var väldigt nöjd, tydligen lite små krångel att få alla givare rätt i början
    Gsxr 1000 Turbo -03
    2011 290hk @0.95bar
    2012 318hk @1.10bar
    En sammanfattning av året(2011) med turbon

  28. #28
    Turbotok Andersson turbos avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    upplands väsby
    Hoj
    suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    4 560
    Citat Ursprungligen postat av doublebackRR Visa inlägg
    RC spridare verkar fungera för bil-folket
    men de gillar kanske inte MC-miljön.
    Jag är öppen för förslag på andra fabrikat,vilka spridare rekomenderar du då?
    Tanken är att köra med endast 4 spridare.

    Angående styrning:
    Jag har sett att du har prövat det mesta som finns och
    att du föredrar Autronic.
    Vad var det som inte fungerade med tex DTA och kan dem ha fixat det med den nya generationen?
    Jag kör gärna med Autronic men det känns bara som att jag kopierar dig då och det är inget kul.
    Som jag skrev förut så vill jag gärna bjuda på något annat än det ni andra har gjort men jag är ju inte
    så dum att jag inte lyssnar på expertisen.

    Vad sägs om MOTEC, någon som prövat?

    Angående styrsystem så måste man väl säga att huvudmålet är ju att få maskin att gå bra
    och det så snabbt som möjligt

    Av dom system jag jag testat så är Autronicen den som är lättast att mappa

    Jag har inte testat Vems men jag har mappat Link som tydligen ska vara samma

    kan inte säga att jag gilla den nått vidare

    Motec är ju fina grejer men det är ju att hitta nån med erfarenhet med hojar som gjort det innan eller att lära sig själv från grunden ( extremt tidskrävande )

    Peter
    Senast redigerat av Andersson turbo den 2012-02-04 klockan 12:56.
    http://www.turbo-bike.com/


    JAG har orginalet ( kinakopior börjar dyka upp )

    Kör så de ryyker , Fast man inte får

    Numera Dynobänksinnehavare

  29. #29
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Citat Ursprungligen postat av Andersson turbo Visa inlägg
    Angående styrsystem så måste man väl säga att huvudmålet är ju att få maskin att gå bra
    och det så snabbt som möjligt

    Peter
    Nu är det ju din tid vi pratar om för det kommer att vara du som mappar den

    Jag är sugen på att testa DTA S60Pro som styrning, nu har du din chans att stoppa mig!
    Det är aldrig för sent att ge upp.

  30. #30
    Medlem doublebackRRs avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    03,Suzuki,Hayabusa
    Inlägg
    164
    Idag blev det borttagning av ventiler i toppen inför borrning.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0009.jpg
Visningar:	183
Storlek:	241,9 KB
Id:	353600

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0008.jpg
Visningar:	179
Storlek:	233,0 KB
Id:	353601

    Fråga:
    Åsen som är uppströms ventilstyrningen, finns den där av någon anledning eller ska filen fram?
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_DSC0012.jpg
Visningar:	235
Storlek:	204,3 KB
Id:	353602
    Det är aldrig för sent att ge upp.

Sidan 1 av 8 1234567 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Var du på Sweden Rock?
Ja
Nej
Vad är det?

[ Visa resultat ]
Garaget
2007 Ktm Exc 525 av NiklasL

2002 Kawasaki zr7s av BikerThom

2008 Suzuki GSR600 av malinaisabella

Bloggar
På plats av Toyman

Så här blir det av Toyman

Körjournal.... av Toyman