Rookie1000 2012 Kalender?

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Saxat från Highsiders kalender:
27-29 april SM Anderstorp
19-20 maj SM/SO Falkenberg
28-29 juli SM/SO Karlskoga
8-9 september SM/SO Karlskoga
14-16 september SM Mantorp

Sviestad brukar ju vara separata Rookie helger, men vet inte hur de gör iår. Sedan har man ju Våler och Alastaro i SO om du vill åka utomlands.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Blir det rookie på falkenberg?

Har för mig jag såg någonstans att det inte blev något rookie där.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Blir det rookie på falkenberg? Har för mig jag såg någonstans att det inte blev något rookie där.
De senaste 5 åren har Rookie-klasserna alltid kört på SO-tävlingarna så det låter konstigt att de inte skulle få vara med på just Falkenberg.

Hade det varit ARC eller HMS som arrangerade hade jag dock inte blivit så förvånad...
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Tackar!

Då blir det nog till att börja köra första rejset på A-torp iaf. Sen får vi se vad som händer :)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Svemos kalender ger jag inte mycket för, tyvärr.
För den som vill veta är det bäst att kontakta SO direkt.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Saxat från Highsiders kalender:
27-29 april SM Anderstorp
19-20 maj SM/SO Falkenberg
28-29 juli SM/SO Karlskoga
8-9 september SM/SO Karlskoga
14-16 september SM Mantorp

Sviestad brukar ju vara separata Rookie helger, men vet inte hur de gör iår. Sedan har man ju Våler och Alastaro i SO om du vill åka utomlands.


LMS kommer rimligen inte att köra skiljda helger i år, det blir race för alla
lägg till 16-17 juni till kalendern :)
Med deltagarantalet som varit senaste åren går det inte att köra isärslaget längre
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ja e int' bitter....
5 års tävlande med ett gäng amatörer vid rodret sätter sina spår. För att inte tala om alla småpåvar till arrangörer som utan befintlig konkurrens kan bete sig hur som helst. Och sen undrar folk vad vi ska göra för att få fart på svensk RR...

Bitter? Inte mycket.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
5 års tävlande med ett gäng amatörer vid rodret sätter sina spår. För att inte tala om alla småpåvar till arrangörer som utan befintlig konkurrens kan bete sig hur som helst. Och sen undrar folk vad vi ska göra för att få fart på svensk RR...

Bitter? Inte mycket.
Roadracingsverige blir aldrig proffsigare än sina utövare. Arrangörerna kan göra vad dom vill, så länge det ser ut som ett afganskt flyktingläger i depån kommer det aldrig att bli bättre.
Omvänt, så länge alla aktörer inom racing envisas med att dra åt olika håll kommer det heller aldrig att bli nån förändring. Om alla inblandade skulle ta ansvar för sin egen del skulle man kunna komma nån vart. Men det förutsätter ju att man är beredd att göra nåt mer än bara sitta på sin kant i sandlådan och tala om hur dåligt allt är....
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Jag har aldrig sett bott-depån live men det ser rackarns snyggt ut på bild iaf. Hur fungerar det för dom? Trivs dom med upplägget? Någon som vet?
 

robbie labero

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
ny
Roadracingsverige blir aldrig proffsigare än sina utövare. Arrangörerna kan göra vad dom vill, så länge det ser ut som ett afganskt flyktingläger i depån kommer det aldrig att bli bättre.
Omvänt, så länge alla aktörer inom racing envisas med att dra åt olika håll kommer det heller aldrig att bli nån förändring. Om alla inblandade skulle ta ansvar för sin egen del skulle man kunna komma nån vart. Men det förutsätter ju att man är beredd att göra nåt mer än bara sitta på sin kant i sandlådan och tala om hur dåligt allt är....

Du kan la inte på fullt allvar mena att arrangörernas ignorans och inkompetens beror på att en del av dom som står i depån har det stökigt !

Jag tycker att man får en dålig produkt ( race arr ) för dom pengar man betalar. Det minsta man skulle kunna kräva av arrang är dom dom e lite trevliga mot sina kunder, och att dom är konsekventa i sina regeltolkningar och liknande.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nej, jag menar att istället för att bara tala om vad som är dåligt kan man vara konstruktiv i sin kritik, och tala om för arrangörerna på ett trevligt sätt vad som behöver förbättras. Då menar jag inte att man ska sitta på SH på måndagen efter racet och kasta skit omkring sig, utan se till att någon i raceorganisationen redan under tävlingshelgen får reda på att det finns ett problem. Gör man så kan man ju få till en förbättring, skriver man det på SH blir det inget av det.
 

robbie labero

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
ny
Nej, jag menar att istället för att bara tala om vad som är dåligt kan man vara konstruktiv i sin kritik, och tala om för arrangörerna på ett trevligt sätt vad som behöver förbättras. Då menar jag inte att man ska sitta på SH på måndagen efter racet och kasta skit omkring sig, utan se till att någon i raceorganisationen redan under tävlingshelgen får reda på att det finns ett problem. Gör man så kan man ju få till en förbättring, skriver man det på SH blir det inget av det.

Men när man kommer med åsikter och råd om hur man tex skulle kunna göra ist, så talar man för det mesta för döva öron. Ofta möts man av attityden att " det där kan fan inte du något om. du ska bara se glad ut och betala, och helst hålla käft "
jag har personligen blivit bemött ett flertal gånger på detta sett på olika banor, och fler med mig. Och när det går till på det viset så tröttnar man snabbt på att vara kreativ.

Det bästa klubbarna och arrangörerna skulle kunna göra är att VERKLIGEN LYSSNA på sina kunder.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Men när man kommer med åsikter och råd om hur man tex skulle kunna göra ist, så talar man för det mesta för döva öron. Ofta möts man av attityden att " det där kan fan inte du något om. du ska bara se glad ut och betala, och helst hålla käft "
jag har personligen blivit bemött ett flertal gånger på detta sett på olika banor, och fler med mig. Och när det går till på det viset så tröttnar man snabbt på att vara kreativ.

Det bästa klubbarna och arrangörerna skulle kunna göra är att VERKLIGEN LYSSNA på sina kunder.

Som arrangör av SM har du nu min fulla uppmärksamhet. Ge mig tre exempel på saker som vi på Anderstorp Raceway kan förbättra till 2012 års SM. Är det saker som är praktiskt genomförbara utan att jag riskerar budgeten fullständigt lovar jag att åtminstone utreda om det är möjligt att genomföra de förslag du ger.
 

robbie labero

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
ny
Anderstorp har ju förvisso varit en av de bättre arren. Som tex det med startavg förra året.

Nu körde inte jag på a-torp förra året så där kan jag inte säg så mycket, men..

1: Att inte som arrangör bränna av ett jädrans fyrverkeri kl 01 på lördagsnatten, är det inte depåtystnad ???

2: Att sänka entre avg betänkligt, till ca 50 kr. Det är bara att inse att det är väldigt få som är villiga att betala 150-200 kr för svensk RR.

3: Att slopa SM och SO som enskilda serier. Det finns varken tid, plats eller pengar för att två serier ska funka i framtiden. Hade det inte varit bättre att satsa allt krut i RR sverige på en stor fin proffsig serier. Där det i en framtid kanske kan komma lite publik till och därmed mer klirr i kassan med allt det drar med sig.


Här var några tankar från mitt håll. Varsågod.
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Alex Lind mfl har jobbat stenhårt för att få det snyggt.

Sen är det så att Privatisera arr är nog det ända som gäller för att kunna få still på race...kanske ska snegla på tyska arrangörer lite mer.
Sen som jag alltid sagt att Svemo som förbund ger jag inte många korvören för.


MX sektionen med Östlund kör ett upplägg inom crossen som funkar alldeles utmärkt.
Stlm's crossen med 1000serie anmälda förare har oxo lyckats......

Man får vara grinig som arrangör....Det finns fler muppar och oproffisiga förare och dessutom otacksamma förare...det är inte alltid lätt att möta adrenalin stinna förare....behöver väl inte tungkyssa arrangören...


Kan väl inte vara så svårt att bara lämna över licensbrickan och å besiktiga hojen å gå därifrån

Om jag ska vara lite gnällig tycker jag 20varv är för lite på SM tävlingarna...det finns ju SC3.
//BC
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top