372 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Medlem bergsmans avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    halmstad
    Hoj
    kawa zx10r
    Inlägg
    17

    Nytt reglemente Superbike 2013?

    Har lite funderingar hur man kan få fler deltagare till Superbike.

    Vi vet alla att det kostar ca: 300 att bygga en ny cykel,varför inte öppna upp reglementet så att man tex kan köpa fjolårshojar från BSB.

    Då jag vurmar för endurance racing kan jag tycka att man skall släppa allt fritt så att man kan använda endurance hojar som ett exempel , med andra bromsar,störretank,fjädring och kanske även fritt i motor.
    Hur tänker jag med att få lov att byta bromssystem, varför inte?.Aha säger någon kostnaden det blir för dyrt idag, men vad kostar ett avgassystem?20-30k och det kan jag inte flytta med till nästa cykel.

    Vad anser Ni?
    Kan det vara en bra idé att försöka få till en omskrivning av reglementet?
    Mvh
    Patrik
    painless smärta är vekhet som lämnar kroppen

  2. #2
    Ordinary man doing extraordinary things Axxexss avatar
    Reg.datum
    Dec 2003
    Ort
    Verkstan
    Hoj
    Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    9 266
    Billigaste fjolårs BSB hojen jag hittat vill ägaren ha 375.000 SEK för. (2011 BSB MAR-Kawasaki)



    Dessutom kommer kostnaderna för att sköta om en sån mycket mera kitad hoj än vad vårat ganska så inte kitade vara mycket högre.

    För 1/4 av priset på en BSB-hoj kan du köpa en fjolårs PRO-SBK Kawasaki. Dessutom ingår det i det priset massor av reservdelar! En hoj som garanterat gått mycket mindre än vad BSB förarna kör!
    http://www.sporthoj.com/annonser/?id=58521



    Tror inte det är idé att skriva om något reglemente.
    ____________________
    N O R D G R E N R A C I N G
    ____________________

  3. #3
    BFF P€RRAs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Estocolmo
    Hoj
    Njet
    Inlägg
    9 541
    En annan stor nackdel med ett eget reglemente i Sverige är när svenskarna ska köra tex IDM.
    Tycker dagens reglemente är bra.

  4. #4
    Medlem bergsmans avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    halmstad
    Hoj
    kawa zx10r
    Inlägg
    17
    Vad är det som är bra med dagens reglemente?.

    Min tanke var om man läser mitt första inlägg att tillåta cyklar med omgjorda styrkronor,svingar och tankar sådana som används i endurance racing.
    Jag poängterade att jag vurmade för Endurance racing.

    För jag anser inte att man blir svensk mästare för att man har andra bromsar eller en tank på 24 liter med en snabb tanklock.

    Det finns ett antal sådana cyklar i sverige och det byggs fler för varje år.

    Jag vet att man kan söka dispans för dessa cyklar.
    Men vore det inte bättre om vi försöker utöka antalet förare på startplattan och använder det material som finns tillgängligt.
    Och skall vi prata säkerhet så varför gjorde vi avsteg från att få lov att byta ut bromspumpen.

    Visst man kan ha ett reglemente för ca 4-5 st personer som har ambitioner att bli någonting i Världen.

    Man måste komma ihåg att till största delen utövare av roadracing har detta som en hobby, inte för att klassa upp sig och köra tex IDM.
    painless smärta är vekhet som lämnar kroppen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Kommer du att besöka Europas största MC-mässa "INTERMOT 2014" i Köln 1-5oktober?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2006 Kawasaki ZX-10R av Mathson

2002 Honda xrv 750 av Calle91

1995 Honda CBR 900 av GrEEn81

Bloggar
Småfix! av Toyman

Vattensprut! av Toyman

Götalandscupen! av Toyman