Tvåtaktsdag på Sviestad 2012

Jag vill köra tvåtaktsdag, jag har en


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Intresse finns tveklöst hos mig med. Har inte satt ett hjul på en bana på 15 år, så jag hoppas det finns plats för långsamtgående fordon också. :)
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
125- räser. Jag. 180cm lång, 82kg (85 efter jul) Jag får inte plats.
Ha ha ha ha ha!!!!

(Förtydligande: 193 cm och 87 kg fast i somras låg jag på dryga 95... Får plats utan problem!)
 
Last edited:

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Får man vara med och leka utan licens med en Aprulla RS250 så är även jag intresserad.
 

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös stackare
Ska försöka släpa med mig grabben :rofl

Har just fått lite trebokstavs godbitar från glassbaren så att lillpojken (180/85) kan smiska några farbröder med mopeden...

// Pelle
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Förra gången jag var på väg till en blårykardag på Sviesta så skar mina ramlager på vägen dit. Det var ca 10 år sedan på en 125:a. Om det blir en till chans nästa år så tar jag hojen på släpet.

Bilden är från den gången jag inte kom fram.
 

Bifogat

  • uppradade2.jpg
    uppradade2.jpg
    50.4 KB · Visningar: 321
Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Krävs licens uttagen senaste fem åren för att kunna köra på den planerade tvåtaktsdagen, i övrigt är väl nästan alla fordon med korrekt motorkonfiguration tillåten.

Det där med skidor lät väl kanske lite mer svårkört kanske? :)
 

moddlaren

Guest
Skall evenemanget likna en tävlings dag??? eftersom det krävs att man har haft licens i 5 år för att få åka?

då bevisar detta att det är män med hår på bröstet och en fingerkänsla i framförandet av 2T fordonet som ingen 4T förare någonsin kommer att förstå.

Man får tacka för hjälpen att höja sitt eget skälvförtroende yterligare en bit:2cool.

2T rules:Bugar

mvh kommer o tittar naturligtvis ändå..
 

Honz

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2010
Ort
Skövde
Hoj
Aprilia AF1 Futura,125 - 92
Jag som inte har haft licens för rr innan, hur löser jag det för jag har hört något om att man måste gå en kurs? Och vad brukar det landa på? :)
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Jaha då får man väl plats då!! Kul. Jag körde race 2005 senast, efter det har jag ingen licens. Varför krävs det på en sådan träff?
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag tror Alx är bäst på att svara på varför det krävs licens men det kommer att anordnas som en träningsdag och för att diverse försäkringar och dylikt ska gälla krävs det väl licens.
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Man kan ju köra 2 grupper... Vore trist om man inte släppte in gatåkare som en vanlig bandag.
 

classic 350

350Classic
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CB350 Classicrace, RS125R, etc
Klart intressant!

Team DCS är också intresserade av en tvåtaksdag, bara det inte kolliderar med någon SM eller Classicracingdag!
 

classic 350

350Classic
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CB350 Classicrace, RS125R, etc
Jag som är 186, gammal och stel får plats och stortrivs på mina 125'or. Roligare maskiner att köra finns nog inte!
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Okej, anledningen till att vi sa licens inom de senaste 5 åren (alltså inte 5 år i följd) är för att det är betydligt enklare att bara köra licensträning. Sege öppen depå faller eftersom vi måste släppa över folk över banan var tjugonde minut, tyvärr.

Men, finns intresset så kan vi självklart försöka få till två grupper, en gatgrupp för de med körkort och en licensgrupp för oss andra. Det blir lite mer jobb för mig eftersom jag måste leta reda på två instruktörer som kör 2t.

Kan vi inte slänga in en poll där man kan kryssa i gatgrupp och licensgrupp så vi får en aning om hur stort intresset är? Inget bindande utan bara jag är intresserad om det är sol, hojen är hel och det inte krockar med något annat. Sen kan jag gå vidare och ordna en dag, fixa funkisar, boka sjukvård m.m.
 

Mikael_1150

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
TDM 850 -99, GSX 1100 -84, YZ 250 -79
Förra gången jag var på väg till en blårykardag på Sviesta så skar mina ramlager på vägen dit. Det var ca 10 år sedan på en 125:a. Om det blir en till chans nästa år så tar jag hojen på släpet.

Bilden är från den gången jag inte kom fram.

Men hallå,

Kul bild du letat fram. Det är från tiden jag åkte RD350, (andra person från höger),
trodde det var preskriberat vid det här laget. ;)

Jag kan fortfarande sakna Yamahan, det var omöjligt att vara på dåligt humör
efter en tur med den hojen. Borde kanske leta upp en gammal LC bara för att
kunna vara med på Tvåtaktsdagen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top