Tvåtaktsdag på Sviestad 2012

Jag vill köra tvåtaktsdag, jag har en


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Vad har vi saknat i ett par år? BLÅRYKSDAGAR! I början av mitt Liv<tm> var jag på blåryksdagar på Karlskoga, det har även i historien (senaste 2001) varit findagar på Sviestad. Jag har minnen att tvåtaktsdagarna var brutalt bra bandagar. Dags att ta upp traditionen, hålla fanan högt!

Jag försöker styra ihop tillräckligt många för att få till en tvåtaktsdag på Sviestad. Alx lovar oss en fin dag med mycket sol, ryk och bara fint ylande om vi får ihop 15-20 bindande anmälningar.

Vad kan vara mer fantastiskt än bara finljud, goa dofter och inget brööööölande? Vore otroligt skoj att se lite roliga tvåtaktsmonster som man sällan ser, någon som har en 500a i garaget och vill köra lite i finsällskap? KOM IGEN! 350isar från forntiden? Stormoppar med korrekt takt från framtiden?

Finns en Facebook-grupp här:
https://www.facebook.com/groups/197376877016258/

Kan även ta emot intresse här. Dag är inte bestämt men ju fortare vi är > 15 personer ju fortare får vi en bestämd dag (lutar åt juli va Alx?)!

Jag hoppas vi kan få till öppen depå (vi behöver ju aldrig rödflagga heller, vi varken kraschar eller har maskinproblem!) så vi kan bytlånas och provköras varandras finmopeder (ja, jag vill köra 250!) och kanske lite startträning för att höja pulsen lite.

En dag att minnas, känna sig uppskattad och ha vansinnigt roligt på!
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ska du köra 250 med din digitala gashand Sege? i så fall säger jag bara lycka till.:tungan
 

moddlaren

Guest
Skulle det vara ok att EV dyka upp o bli ifrånkörd med min yamaha Noleen/öhlins 360cc tvi takt motard??

mvh
 

Honz

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2010
Ort
Skövde
Hoj
Aprilia AF1 Futura,125 - 92
Ifall man är en tvåtakts galen människa som åker en 125a ifrån 92 är man välkommen?:yoparty Krävs det någon sorts av licens för detta evenemang?
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Om man får komma och lånköra någons fintaktare så är jag nog intresserad. :D
 

Marcus_cbr

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Skövde
Hoj
En sån med trampor på..
Jag kommer! Om jag inte har hunnit fått tag i en hoj och fixat licens så är kameran med!

Farsan är säkert intresserad. (Honda 125:a eller tz 250 om den är ihop skruvad, från mitten av 80-tal.. )
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Var får man tag i en 250 tvitakt då? Dom verkar vara slut på blocket iaf... :gnissla
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja det vore kul, om hojen (lätt trimmad rd350 motor i 250 chassie) blir klar i tid så kör jag, annars kommer jag och fotar.
 
Last edited:

ako

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia RSV250, Honda CR500, Gasgas EC300 och EC500, Suzuki GSXR1000
Jag blir med!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Får jag köra gatmoppe kommer jag med 500an om det inte krockar med något planerat. :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top