Video CBR 600 touring i snön

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det är mycket att riskera med för liten vinst köra vintertid i mina ögon..räcker med att jag själv kört moped och 125 några vintrar för att inse det är för riskabelt..

Själv vill jag numera ha värme, friktion i backen, och ha det ljust ute vid körningar :) Men vi är alla olika. Så kör försiktigt!
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Det är mycket att riskera med för liten vinst köra vintertid i mina ögon..räcker med att jag själv kört moped och 125 några vintrar för att inse det är för riskabelt..

Själv vill jag numera ha värme, friktion i backen, och ha det ljust ute vid körningar :) Men vi är alla olika. Så kör försiktigt!

Tack för omtanken :)
Har ju hållt på med vinterkörning landsväg sedan början av 2000-talet. Klart det finns risker, speciellt som jag, har svårt att hålla igen. Klart det också har hänt lite saker under åren, men ändå mindre än jag hade trott. Förutom att jag blev blind ett tag(slut med minus 30-35 graders körning nu) så har man väl legat avtuppad nångång samt brytit revben nångång.
På nyårsafton var det väl nära att jag simmade igen, brett framdäck med korta dubb är ju kanske inte direkt opimalt när det är oplogat på viisa ställen.
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Tack för omtanken :)
Har ju hållt på med vinterkörning landsväg sedan början av 2000-talet. Klart det finns risker, speciellt som jag, har svårt att hålla igen. Klart det också har hänt lite saker under åren, men ändå mindre än jag hade trott. Förutom att jag blev blind ett tag(slut med minus 30-35 graders körning nu) så har man väl legat avtuppad nångång samt brytit revben nångång.
På nyårsafton var det väl nära att jag simmade igen, brett framdäck med korta dubb är ju kanske inte direkt opimalt när det är oplogat på viisa ställen.

Jag var och provade vinterhoj i Sävast igår, riktigt skoj!

Cbr:en borde vara lite läskigare på vintern än valfri endurohoj, men den funkar säker den med! :)
 

Str3 R

Guest
Jag tog lappen hösten 2007, i februari 2008 satt jag i Älvdalen och lärde mig köra hoj i snö. Det var det mest roligaste jag nånsin gjort näst efter jag fick lappen, sen dess är jag rätt så biten på det där. Det var så pass att jag grämde mig över att våren kom och förstörde hela nöjet. Som salt i såren var jag tvungen att genomleva hela sommaren också…
Fast jag har ingen raket, en gammal militär-Husqvarna med skidor men den duger toppen för mig, det är ju själva körningen som är skoj. I år har jag grämt mig över att det inte kom nån snö.

Så kan det gå när man skådar ljuset på motorcykel. ;)
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Jag var och provade vinterhoj i Sävast igår, riktigt skoj!

Cbr:en borde vara lite läskigare på vintern än valfri endurohoj, men den funkar säker den med! :)

Är ju ungefär halva din längd, så jämfört med Varaderon med lastbilsdubb där jag inte nådde ner på backen är väl CBR:en mycket smidigare. Med den kan jag ju köra med fötterna i backen när det behövs :)

Var du bara och prova, eller funderar du på.......?


Jag tog lappen hösten 2007, i februari 2008 satt jag i Älvdalen och lärde mig köra hoj i snö. Det var det mest roligaste jag nånsin gjort näst efter jag fick lappen, sen dess är jag rätt så biten på det där. Det var så pass att jag grämde mig över att våren kom och förstörde hela nöjet. Som salt i såren var jag tvungen att genomleva hela sommaren också…
Fast jag har ingen raket, en gammal militär-Husqvarna med skidor men den duger toppen för mig, det är ju själva körningen som är skoj. I år har jag grämt mig över att det inte kom nån snö.

Så kan det gå när man skådar ljuset på motorcykel. ;)


Jag tror att i år har ni skickat hit upp erat lappmögel.....det bara ööööööser ner här :)
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Nu när man skaffat sig en sånadär liten HD burk med bättre bild och framför allt bättre (o)ljud, så blev det en långtradarrulle då.
Såhär i vintertid över hela landet så blir det väl för folk inte så mycket hojfilmande från gatumiljö, så jag hoppas få förgylla någons tillvaro med denna lilla rulle idag :)

 

FjordHunter

Adventurer
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
XTZ750 -97, RMX250 -99, XS750 -77 Caféracer
Nu när man skaffat sig en sånadär liten HD burk med bättre bild och framför allt bättre (o)ljud, så blev det en långtradarrulle då.
Såhär i vintertid över hela landet så blir det väl för folk inte så mycket hojfilmande från gatumiljö, så jag hoppas få förgylla någons tillvaro med denna lilla rulle idag :)

Klart bästa filmen jag sett på hela vintern :tummenupp

Kul att du köpt en bättre kamera, ser fram emot fler galna filmer framöver.

Fan nu blir man ju sugen på att kränga på dubbdäcken på enduron och fara ut och leka lite.
 

manneman

Guest
Gött att se Veijo!
Här snöar det för fullt idag och jag blir mest deprimerad över att jag fortfarande inte är i skick så att jag åminstone kunde ut och sprätta här hemmavid i alla fall.

Vad är det för kamera du köpte? GoPro? Vilken modell? eller?
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Fan vad nice, härligt med snö har ni också. Här i Sthlm är det för närvarande tydligen "jäkligt fint väder" men snön bara smälter bort. Skulle vilja ha mer vrid i min rd350 så man kunde få ställ när man vill.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Gött att se Veijo!
Här snöar det för fullt idag och jag blir mest deprimerad över att jag fortfarande inte är i skick så att jag åminstone kunde ut och sprätta här hemmavid i alla fall.

Vad är det för kamera du köpte? GoPro? Vilken modell? eller?

Jo, läste att du var nedbäddad och fel helg, trist :( ....men det kommer nya tag :)
Kameran är en GoPro HD1:a. Kåmpiisen var o gjorde lite affärer hos Lingvalls i Gävle och Tommy där passade på att babbla på mig kamera till ett sjyst pris.

Fan vad nice, härligt med snö har ni också. Här i Sthlm är det för närvarande tydligen "jäkligt fint väder" men snön bara smälter bort. Skulle vilja ha mer vrid i min rd350 så man kunde få ställ när man vill.

RD350, häftigt! Korta dubb.....inget händer, inget händer och allt kommer med spinn....vilken adrenalinkick! :tummenupp
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Värmen har ju börjat komma hit upp till Boden också, fast det är kvar en ca 1,5 meter snö ännu. Passade på idag att göra en skumpig färd uppför Gruvbergsbacken med CBR:en :)

 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Efter skoterspår funkar den då inte. Sjunker både fram och bak.....
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
VS tror du de ingenjörer och designers som tog fram CBR600, i sina vildaste tankar förutsåg att en sådan skulle framföras i fullt vinterföre på en skoterled i Norrbotten?
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Härliga videor samt härlig pipa på hojen :tummenupp

Tackar, alltid roligt med positiv feedback :tummenupp

VS tror du de ingenjörer och designers som tog fram CBR600, i sina vildaste tankar förutsåg att en sådan skulle framföras i fullt vinterföre på en skoterled i Norrbotten?

Vi får verkligen hoppas att dom inte hänger här på sporthoj.com :)

120313b9.jpg
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
T o m uppe i Boden har asfalten kommit ut på vägarna......så nu är man forcerad ut på hårt vatten med shorty studdsen :)

 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top