Video CBR 600 touring i snön

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Visserligen minst en månad sen men, idag kom snön även till Norrbotten. Passade på att testa köra i snön för första gången på länge. Har pga av skada inte kört vintertid på fyra år, så lite spännande var det ändå efter så lång tid :)

http://youtu.be/_grkTLbg-as
 

Fopo

Najtrajder
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
-10 KTM 690 SMC
Kul att se så många leksaker i garaget! :D Jag är nyfiken på vad den första låten heter?
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Du vet att du valt den mest hatade låten på hela youtube när du valde 009-soundsystem? :3freak
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Kul att se så många leksaker i garaget! :D Jag är nyfiken på vad den första låten heter?

Sök på Celtic Pan-Flute Pan-Flute.com på tuben.
Passar bra till dina julfilmer sen :)



Du vet att du valt den mest hatade låten på hela youtube när du valde 009-soundsystem? :3freak
Nej det visste jag inte, men jag kan tänka mig att det är det :)
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Underbar film! Blev alldeles varm inombords när jag såg den:) Visst har jag sett hojar (förutom cross/enduro) som varit ute och kört i snön förut, men lik förbannat ser det lika roligt och knasigt ut varje gång jag ser det.

Vad kör du på för däck förresten?
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Underbar film! Blev alldeles varm inombords när jag såg den:) Visst har jag sett hojar (förutom cross/enduro) som varit ute och kört i snön förut, men lik förbannat ser det lika roligt och knasigt ut varje gång jag ser det.

Vad kör du på för däck förresten?

vad för däck och dubb har du?

Cheng Shin crossdäck med korta endurodubb fram och rallydubb bak.


Kul se att du är igång med vinterkörningen igen VS:) Skön film...

Back in business igen Micke....tills man ligger och simmar på rygg igen :)


vaffö hatad? de har sköna beats , soundsystem

Vi är då iallafall två som gillar den. Att det sen är Ramstein som lirar i det här fallet gör ju inte saken sämre :)
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Vad har du för fälgar? eller finns crossdäck i sporthojs dimension?

Fälgarna är orginalfälgarna och crossdäcket fram är ett 4,60-17 bakdäck.
111112b5.jpg
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Helt underbar låt och en av mina favoriter, Hayle Westenra sjunger den med text. Vilken klockren röst den tjejen har.

Men tebax till topic: underbar film!! Fick abstinensbesvär här nu, blev sjukt sugen på att få köra hoj i snö nu. :kär

Tackar :)

Aldrig funderat på låten mer än med panflöjtar(gillar panflöjt på nåt konstigt sätt). Plöjde igenom låten på tuben med sång och text.....låten blir faktiskt bara bättre och bättre.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Kul att se. Önskar att man visste att det skulle bli den typen av vinter här i GBG. Då hade man kunnat lägga pengar på att kitta en hoj för ju "riktig" vinter körning. Som det är nu är det ibland blank is och några minusgrader för att nästa dag vara 5-8 plus och slask. Det enda man kan vara riktigt säker på är att hojen kommer bli rejält salt impregnerad :gnissla
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Kul att se. Önskar att man visste att det skulle bli den typen av vinter här i GBG. Då hade man kunnat lägga pengar på att kitta en hoj för ju "riktig" vinter körning. Som det är nu är det ibland blank is och några minusgrader för att nästa dag vara 5-8 plus och slask. Det enda man kan vara riktigt säker på är att hojen kommer bli rejält salt impregnerad :gnissla

Här uppe är det ju inte ovanligt att man kör hoj på sommaren och snöskoter på vintern, dvs dubbla uppsättningar. Dock så är ju snöskoter ruuuggigt dyrt i jämförelse med motorcykelkörning tycker jag.

Nåja, dubbla uppsättningar kan man ju också göra vad gäller hojsidan. Är man rädd om grejjorna så handlar man en sjyst skabbig variant och kör dom dagar man kan.....ungefär såsom en skoterförare gör vid norrlandskusten.(dock så kostar det ju oftast 5-10-dubbla för dom?)
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Tyckte jag kände igen den där lilla hålan - det är ju Bod´n!
Mysig film, men var är alla wheelies? ;)
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Tyckte jag kände igen den där lilla hålan - det är ju Bod´n!
Mysig film, men var är alla wheelies? ;)

I början av filmen(där jag åker under viadukten) så är det sexans växel i och det går på fullt spinn. Med ett sånt här bakdäck blir det inte mer än så :)
111113b3.jpg


Fanns en tid när man var ute och reste med hoj. Hände ofta att folk surrade med en på bensinstationer osv. När dom fick reda på att man var från Boden, så verkade alla ha gjort lumpen där....och man fick höra till leda alla lumparhistorier. Slutade med att jag sa att jag var från Norrbotten. Insisterade dom om varifrån Norrbotten, så sa jag att jag var från Haparanda :)

Nuförtiden verkar folk bara stressade, sura och innåtvända. Dessutom verkar dom som gjort lumpen ett utdöende släkte....
 

_rills_

Guest
Grym hojdu saarela, skönt att du kan köra på vintern igen! Skoj att se en film man känner igen sig från, man har åkt många varv i stan :)
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Kan tänka mig rills att du cruisat en och annan gång efter dom där gatorna i stan :)....då med Gixxer i första hand.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top