IT/Tekniknörderitråden (video)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Då gör ja en nytt försök och starta en tråd för teknik/IT nörderi, börjar med "The Animals - House of the rising sun" spelat av följande orkester och rätt bra med för den delen:

* HP Scanjet 3P
* Adaptec SCSI-kort, en dator med Ubuntu
* Atari 800XL med ett EiCO Oscilloscope
* Texas instrument Ti-99/4A med en Tektronix Oscilloscope
* hårddisk som drivs av en PiC16F84A microcontroller


 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag kontrar med Radiohead - Big Ideas (don't get any) spelad av en Sinclair ZX Spectrum på gitarr, Epson LX-81 Dot Matrix Printer på trummor, HP Scanjet 3c på bas och ett gäng diskar på sång.

Den som hatar laddskärmar kan spola till1:10.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag blir tårögd... :) Man undrar ju om de gått på känsla när själva noterna ska läggas in (man bygger först en generisk "motor" som driver tonerna och ska sedan bara fylla på rätt data) eller om det faktiskt gått att läsa in riktiga noter på något sätt.

En polare i gymnasiet var grymt duktig på att skapa musik o.d. och gick då enbart på gehör - jag lyckades aldrig få till sånt utan att gå efter "nötter".
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hepp dags att komma med mer inlägg, diskett stations musik ala Daft Punk...

 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Här har vi snubben som är en riktigt RC nörd, hållit på och gräva ut sin källare sen 2007, men han gör de inte på de smidiga sättet. Han anv RC maskiner för att göra de, en del av de har han byggt själv och annat modifierat. Tror mest de är en ursäkt för att få leka med alla maskiner nånstans... :D :tummenupp


Han har lagt upp 150 klipp som kan hittas på han Youtub sida ----> LilGiantsConstrCo
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Då var de dags för ännu mer nörderi, dock sjukt imponerande bygge i lego... Sjuk vill ha faktor över de... :tummenupp

"Francisco Prieto la tre år på den här animeringen av en Millenium Falcon i LEGO som byggs ihop. 3 572 568 stycken polygoner och 5 344 "LEGO-bitar" totalt. Varje bit modellerades för sig och renderades sedan ruta för ruta. Det tog 670 timmar att rendera hela rasket, ett år att göra klart hela modellen och sex månader för att animera ihop allt. "

 
Last edited:

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Då var de dags för ännu mer nörderi, dock sjukt imponerande bygge i lego... Sjuk vill ha faktor över de... :tummenupp

"Francisco Prieto la tre år på den här animeringen av en Millenium Falcon i LEGO som byggs ihop. 3 572 568 stycken polygoner och 5 344 "LEGO-bitar" totalt. Varje bit modellerades för sig och renderades sedan ruta för ruta. Det tog 670 timmar att rendera hela rasket, ett år att göra klart hela modellen och sex månader för att animera ihop allt. "


Det finns inga ord som beskriver hur gärna jag vill ha den legomodellen! Tyvärr kostar de begagnade 2600 USD (17 000 kr) på Ebay och priset lär ju ha ökat orimligt mycket tills när jag är tillräckligt gammal för att få spendera enorma summor på Lego :mad:
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Här har vi en laser som spelar "Still Alive" låten från Portal (spelet) bildpunkterna som den etsat/bränner innehåller låttexten och slutprodukten blir Aparature Science loggan.. :D :tummenupp

 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hepp dags att väcka denna gamla tråd med ett nytt inlägg, hittade en snubbe som inte bara gör musik med data/tc-spel prylar utan pluggar in dessa mot gitarren m.m. lite kul sätt att anv dessa gamla saker, speciellt dom gamla 3,5" floppy drivers. :hihi

 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top