Yamaha XJ 600 goes cafe

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Lite frågor till dig och övriga i cafracerträsket i mitt senaste inlägg. Please help me!
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Vad är det för spännande saker du beställt med en sådan leveranstid?

Det är ett avgjutnings-kit från staterna, den svenska leverantören sa att det var 6 veckors leveranstid.. helt sjukt. Med tanke på att det är lite plast, silikon och lera. Men eftersom det är vätskor så kan vi ju inte köpa direkt från staterna
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Avgjutningskit finns på teknikmagasinet annars :D

Scheisse vilket skitjobb att få iordning på fälgarna... tvättat... tvättat igen ... ja
Slipat :död o slipat... o blästrat ... och tvättat igen ... och lackat!

Tanken o cutsen är nu klara för nästa lager färg, vet dock inte riktigt när, väntar på "pinstriping-tape" .. så jag kan maska ordentligt. Sedan blir det lite gråa fält...

En god vän gör sista dagen i garaget idag, han ska flytta hem till Norrland, passade på att fånga den halvfärdiga XS'n innan den ger sig av... kan nog komma att bli bra.
Själv ser man också lite halvfärdig ut... 16 timmars arbetsdagar tar ut sin rätt :va
11 goudes.jpg 11 pz februari.jpg

Tanken få rligga och gotta till sig ett tag nu, den blev inte 100... men nära nog
11 tank 1.jpg 11 tank 2.jpg

Första lagret grund lagt iaf... blir vita fälgbanor med grått i ekrarna (tror jag)
Man lägger ju gärna massor av jobb på dessa skönheter :hihi
11 fälgar 1.jpg 11 fälgar lackade.jpg

Under själva "akten" så klibbar pickan ihop med avtryckarn inne... så nu blir det att stå i thinnerburken över natten :)
11 rengöring spruta.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Fan Zäta...du ser ju ut som nån som blästrat o lackat fälgar i 8 timmar :D
Själv tar jag på gasmask när jag ska ta finfoton :hihi

Slänger du ihop en tank o cuts som avskedspresent till killen...ser ut att behövas !
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Hej kul att se min gamla hojj på bild 1/2 - 13 :tummenupp Mvh Christoffer Josefsson.

Honda cbr 600 -03

Hej Christoffer
Ja den får bistå som lite inspiration när det ska målas sol!
Ha det gott!

// Z
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Fan Zäta...du ser ju ut som nån som blästrat o lackat fälgar i 8 timmar :D
Själv tar jag på gasmask när jag ska ta finfoton :hihi

Slänger du ihop en tank o cuts som avskedspresent till killen...ser ut att behövas !

Det hade nog fan int ekunnat se värre ut om jag vänt på blästern ett tag :D
Åh andra sidan så skvätte det så jävligt bakåt så jag fick blunda mesta tiden...
Men en ny lack hade väl inte gjort ont på den fejjan, börjar bli lite sliten :hihi
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Fast det är väl inte konstaigt att man är lite sliten... precis hemkommen från LaGarage :)
Fick 3 mm fineline tape från England idag... smutt! Men inte helt enkelt att få jämnt o fint, det tog sin lilla tid kan man säga :va

Men men... (fan om det inte blev bra) :hihi .... då få rman göra om.. men det blev inget rinn idag, utan såg faktiskt bra ut, möjligtvis lite rädd att jag la något tunnt... det gick bara åt 1,5 dl till 2 fälgar, tank o cuts sidorna...

12 tank 2.jpg12 tank 3.jpg12 tank 4.jpg

12 cuts 1.jpg12 cuts 2.jpg

12 cuts lackad.jpg12 fälg 1.jpg12 tank lackad.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Hjulafton

Det var länge sedan man var så exalterad inför paketöppning :)
Kunde naturligtvis inte hålla mig från att smita in till garaget på vägen till jobbet.
Några tankevurpor blev det ... som vanligt :D
Men, det är inte ofta jag blir helt nöjd.... MEN FY F** vad schysst detta blev :kär

Min spontana känsla säger mig dock att den japanska solen for sin kos...

Så, nu är det klarlack som gäller... men det lär dröja lite nu. Kidsen har sportlov, så nästa garagevända blir nog inte förens på Måndag nästa vecka...

Får väl slänga ut en liiiten cliffhänger oxå... undersidan på cutsen... :hihi

13 tank 2.jpg 13 tank 1.jpg
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Ja en sak är säker! Du behöver inte oroa dig att ngns hoj ser likadan ut! Sjukt ballt Zäta!
 

Soft Rider

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2013
Ort
Västervik
Hoj
------
Hojen och du går från klarhet till klarhet. Mäktig balans mellan det benvita och det olivgröna...
Keep on keeping on.
// The bro master.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar tackar!
Nä, det var ju lite av tanken, vem vill va som alla andra... och även om jag skulle vilja det så.... är det väl kört ändå :va
Hallå bro! Välkommen in i .... ja... gemenskapen :krama
Tackar Est, jag siktade lite på gamla jänkebilar... och tycker jag hittade en skön stil... vi får se vad helheten blir... det vet man ju aldrig :rolleyes:
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Fy fan va vackert! Det ser riktigt fint ut i kombination med tanklocket. En buffning på detta och lite klarlack så kommer det bli hur bra som helst!:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
INGEN JAPANSK SOL!!!!!!! däremot tycker jag du ska fylla tomrummet med något, typ en pinstripad signatur eller dylikt i någon cool kontrastfärg men som följer samma färgton.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Instämmer angående solen. Den går fet-bort. Däremot så hade det varit fint med ett foto av mig på tanken, kan ju knappast bli vackrare? På andra sidan kan du ha Kawa och hans fisk.:hihi
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Instämmer angående solen. Den går fet-bort. Däremot så hade det varit fint med ett foto av mig på tanken, kan ju knappast bli vackrare? På andra sidan kan du ha Kawa och hans fisk.:hihi

Fisk temat va bra, savagear har cool bild, ska leta fram den :) (Den är faktiskt cool) Dock inte öringar.
 
Last edited:

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
mqdefault.jpg


Detta kan du airbrusha, då jä*lar kommer du sticka ut haha. Men då dröjer nog bygget 1 år till
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Fy fan va fint Zäta...you are the SHIT !!! :Bugar
Riktigt jävla äckligt snyggt ! Trodde fan inte på det när jag hörde dina färgval...
Mycket proffsigt stripat...ja vet hur svårt det är !

Du rockar fett :rock
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:rodnar
Tackar!
Ang färgval så var det ju en chansning... men nån gång ska man ju ha lite tur med.
Men ja, jag blev väldigt nöjd.. missarna till trots...

Ja vi får se vad/om det blir nåt på tanksidorna... klarrött som var tanken från början gick plötsligt fetbort...
men det är klart, en airbrushad idolbild på Kawa.... :hihi
Jag var ju även lite inne på japanska tecken.... ah, vi får se
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top