Yamaha XJ 600 goes cafe

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, tror det kan bli bra...
ska fundera på den iden med plåten... kanske inte är nån dum ide.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Gör så att solen går från ena sidan till andra med strålarna. Inget sändarna smått fjant blaffa på ordentligt:)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:)
Satt faktiskt och tänkte på det... men man ska ju få ihop det oxå så det ser nåt ut... och ja... jag har ju en tendens att känna mig tvungen att göra om allt jag inte blir helt nöjd med... om det nu undgått någon :va
Och mina motivlackartalanger är nog tyvärr på samma skrala nybörjar nivå som... ja just det ja , allt annat :hihi

Men tanken är iaf att när topcoat är på så klarlackar jag den sedan kan man ju i värsta fall slipa lite om det skulle se för jävligt ut... och göra om motivet.

Nu till helgen är det barnhelg så då lär inget bli gjort, men till nästa, om det inte blir en 2dagars plåtkurs i borås då. Är ju sjukt sugen på en sådan kurs, hålls på verktygsboden i Borås. Ringde och pratade med kursledaren och det lät riktigt bra. Nu har man ju lite erfarenhet av plåten och en del i händerna... så då är det kanske på tiden att lära sig "på riktigt". Så nästa tank kan bli i polerad aluminium :kär
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Lite japanesisk sol inspiration.
Gillar den här skarpt. Hittat bilden här på SH nånstans.

135972040371518800_resized.jpg
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Nu till helgen är det barnhelg så då lär inget bli gjort, men till nästa, om det inte blir en 2dagars plåtkurs i borås då. Är ju sjukt sugen på en sådan kurs, hålls på verktygsboden i Borås. Ringde och pratade med kursledaren och det lät riktigt bra. Nu har man ju lite erfarenhet av plåten och en del i händerna... så då är det kanske på tiden att lära sig "på riktigt". Så nästa tank kan bli i polerad aluminium :kär
Jag har också funderat på både svets och plåtkurserna hos verktygsboden. :)
Får se framöver hur det utvecklar sig med den saken. Blir ju en del körande.
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Solen blir grym Zäta...den ska du ha. Menar att du sedan kan komplettera med lite sånna här inlägg:

375984902_518.jpg

Nu ska vi ta det lite lungt med att skära ut detaljer i plåt...har en grej på gång just på det temat ! :hihi
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:) Ja just ... vad du är hemlighetsfull nu då :va
Men javisst, jag väntar ......
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Den som väntar på nått gott....:D
Det handlar om loggor och det kommer blider imorgon.

Vad gör man om man bygger en z900 klon som nu är 1200 cc ?
Detta är orginalloggan...jag har inga på mina kåpor.

SBC900B.jpg

PS. Det blir husköp ! Vi slog fan till...grymt inför kommande projekt men tror det sätter ett hack i min byggplan. Måste tokfixa allt småplock på vårt hus innan visning/besiktning sedan blir det säkert mycket att packa. Men fördelen är att nya huset har ett "gästrum" ! :crash
Fan...då blir det inte lacktälter för dig o Rally trots allt...
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
PS. Det blir husköp ! Vi slog fan till...grymt inför kommande projekt men tror det sätter ett hack i min byggplan. Måste tokfixa allt småplock på vårt hus innan visning/besiktning sedan blir det säkert mycket att packa. Men fördelen är att nya huset har ett "gästrum" !
Fan...då blir det inte lacktälter för dig o Rally trots allt...

SWEET!!!
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
PS. Det blir husköp ! Vi slog fan till...grymt inför kommande projekt men tror det sätter ett hack i min byggplan. Måste tokfixa allt småplock på vårt hus innan visning/besiktning sedan blir det säkert mycket att packa. Men fördelen är att nya huset har ett "gästrum" !
Fan...då blir det inte lacktälter för dig o Rally trots allt...

SWEET!!!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Fan... kan du inte spara tältet.. hade ju sett sååå fram emot det :näsblod

Grattis!! :tummenupp
Nä, vi skrotar datum, även om jag inte har husköp på G och antagligen lallar på som vanligt.... så lär väl bara lacken ta en månad :rolleyes:
90 m2 garage :D tror inte frugan förstått vad det kommer att kosta att fylla det med projekt och verktyg...
Nu blev jag lite avis, tror jag.... å andra sidan så slipper jag en del huspyssel...gräsklippning, snöskottning... :hihi

Hoppas ni kommer att trivas i det nya!

Jag kan ana vad som kommer ang loggan :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Skrota våra slutdatum?! Låter mycket lockande just nu...själv får jag inget gjort. Eller jo, jag klippte av en bit slang och försökte göra ett skav-skydd, det gick sådär. Motivationen när man inte jobbar(=inga pengar), har 10 grader varmt i garaget och alla pengar (de jag inte har) går till att fixa med bilen är allt annat än på topp.
MEN, nu har jag en trevlig direktörsvagn som jag kan transportera mig till och från garaget i:)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
10 grader... perfekt arbetstempratur :D
Men med motivation är det ju som det är, den kommer inte på beställning, tyvärr.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Så var väl arbetsveckan igång igen... att det kan va så kul med Måndag :va
Efter en lång arbetsdag i ett nytt stort projekt så finns det ju inget bättre än att varva ner med lite lackjobb frampå kvällskvisten :D
Hade planerat att lägga på lacken på stötdämparen och svingen, men hur lite jag än blandar så blir det massor över... äh, va faan, tanken såg ju rätt OK ut... och smaka på 400 papper fick den ju, så fram med tinnertrasan och toktorka, ut med burken i kalldelen och så blev det ett lager finlack på tanken också.
Konsistensen blev nog tyvärr aningens tjock och färgen hade svårt att flyta ut, möjligtvis gjorde jag andra fel med.... men.... när det torkat så ska jag gå över den med 1200 papper så får vi se hur det artar sig...

04 stötare lackad.jpg 04 tank lackad 2.jpg

04 sving lackad.jpg 04 tank lackad 1.jpg

04 tank lackad 3.jpg 04 tank lackad 4.jpg
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Det blr fit det där!
Kan tyvärr inte påstå att jag har gjort några framsteg - Det är tur att du finns, så man kan glädja sig åt andras i alla fall. Kawa har säkert gjort nåt snyggt med.
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Helvete va fin tanken blev Zäta...!
Det kunde man inte tro då man såg dig kassera tanke efter annan några månader sedan....ser fabriksbyggd ut ! Ett lager klarlack och tokpolera för lite djup i lacken ?

Nähe du M-tin...jag spenderar mest tid på huset nu. Har bilat upp ett avlopp och bytt det, målat om vardagsrummet, kopplat in fasadbeslysning mm. Om några veckor kan jag återgår till lite mer normala sysslor igen :D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar!
Tja, jag har ju lite svårt att sitta still, så det passar mig rätt bra att härja runt i garaget. Så bor jag i lägenhet numera, vilket frigör en massa tid (och energi) och mina barn har jag bara varannan helg... ja, så det blir helt enkelt mycket tid över till att leka i garaget.
Men allt har väl sin tid för oss alla.
Både du o Kawa lär ju kunna rulla riktigt snygga hojar när det väl är dags!
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ruggit fint Zäta! Men fan vad du kommer bli tvungen att TVÄTTA hojen med den vita nyansen.:hihi
Jag försökte ta ett ryck i garaget innan idag men bara ledsna och släckte och körde hem igen. Pallar inte med det.:(
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar!
Jo, jag antar det.... men va fan, låter man det inte gro in så ska det väl gå att hålla den skaplig. Vi ska ställa en högtryckstvätt i garaget till våren också... så det ska nog .... eller så ledsnar jag på det och säljer den :)

Du ska se att det kommer... eller får du joina mig och börja tälja barkbåtar istället ... Kawa knäcker en ju med sina påhitt "jag smet ner till laserskäraren och karva fram ett par loggor" :glömdet
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Helvete va fin tanken blev Zäta...!
Det kunde man inte tro då man såg dig kassera tanke efter annan några månader sedan....ser fabriksbyggd ut ! Ett lager klarlack och tokpolera för lite djup i lacken ?

Nähe du M-tin...jag spenderar mest tid på huset nu. Har bilat upp ett avlopp och bytt det, målat om vardagsrummet, kopplat in fasadbeslysning mm. Om några veckor kan jag återgår till lite mer normala sysslor igen :D

Vi är visst 2 duracellkaniner :hihi
Tackar! ja vi får se när det torkat hur det blev... blev rätt mycket apelsinskal, så lite våtslip först...
Nä, man har lärt sig en del på ett år... tänk om man utnyttjat det när man gick i skolan :va
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top