Yamaha XJ 600 goes cafe

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
I´m back Zed !
Härligt att se att du tok-kör i garaget igen. Fy fan va fin tank/cuts kommer bli...ser redan killer ut !

Även jag har lus-studerat Adams bygge i MCM...hade ju lite dötid i fjällen.
Men den grabben har inget att sätta emot dig Zäta :D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Gott att du tror på mig.... dock ligger man liiite i lä där, han spelar i en helt annan division :)
MEN, idag har det svarvats, och slipats...

MEN FÖRST....:kär
ingen äkta (måste ju hålla i slantarna :) ) men f*n vad snygg den är

27 tele 1.jpg

En gammal suka baklykta och lite mässing. Skar ut en bit plats från baklyktan, slipade till och värmde över ett rör och gjorde den konvex... Sedan en del putsande för att få perfekt passform.

27 taillight 2.jpg 27 taillight 3.jpg27 taillight 4.jpg 27 taillight 5.jpg27 taillight 6.jpg 27 taillight 7.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Fan va snygg lampa!:tummenupp:kär
Ser du ljuset i slutet av tunneln eller känns det fortfarande som att du aldrig ska bli klar? Jag känner ju det sistnämnda just nu. All tid går till att fixa med bilen, men det ska förhoppningsvis va slut med det snart. Hoppas bygglusten kommer tillbaka då bara.:va
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Snyggvelampa själv käkar jag godis & gör inte ett skit:)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar!!
Just nu känns det ju helt OK faktiskt... lite flyt i grejerna man tar i :)
men det kommer väl att ändra sig när man ska ner och grotta i motorn :va
Alltid tjötigt när man har en massa andra "måsten"... men tiden till annat kommer ska du se.

EST: fan vad gott det låter.... jag har mina stunder när jag trivs i soffan jag med... sitt tight :tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ska du in i motorn och gräva runt?! Usch, den biten har jag ju avklarade, förhoppningsvis i alla fall.
Motorer är som ekonomi och mattematik; de ska bara fungera utan att man ska behöva begripa det!:D

Mmmm, snacks...:tjockismedchipsskålsmiley
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Wow Zäta...där slår du oss allt på fingrarna. Jävligt snyggt och vilken grym idé.
Tänkte bara på en sak. Fick du med E-märkningen på glaset ?
Många beskiktningsgubbar tittar efter det. Förstå mig rätt...lampan är helt underbar men ha det i bakhuvudet.
Du kanske ska skära ut en bit så du får med märket...eller spara lampglaset så du kan göra ett nytt om herr besiktningsman skulle vara lite kinking.

:tummenupp:tummenupp:tummenupp

PS...snygg gura...har du den i garaget :rolleyes:
 
Last edited:

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, jag funderade på det, men garagekompisarna trodde inte de brydde sig... men den biten finns kvar, utifall att.

Japp.. ska släpa dit stärkaren nån kväll, så slipper man störa grannarna här hemma :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ska du in i motorn och gräva runt?! Usch, den biten har jag ju avklarade, förhoppningsvis i alla fall.
Motorer är som ekonomi och mattematik; de ska bara fungera utan att man ska behöva begripa det!:D

Mmmm, snacks...:tjockismedchipsskålsmiley

Mja, tyvärr, inget jag ser fram emot, men den rassla en del, 2 hoppar ur ibland och fuktar lite mellan cylle o topp.. sedan vill jag ju ha en snygg yta på skiten med :)
Dregglar ju så hakklapp behövs över Kawa's motorfinnish
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Du är en man med många talanger. :tummenupp

Tackar Yami!
Jag lär mig mycket nya saker iaf, och har väldigt kul på vägen :)
Nu bär det av till garaget för en stunds terapi
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Så var kvällens terapiövningar klara...
Fick god hjälp av god garagevän och lyckades äntligen pilla isär dämparen, sen vart det rengöring och slipning... så var ju frågan vad man ska lacka med. Den ju inte att slakta helt så jag får lacka den i omgångar. Misstänker att det får bli rattle-can så man får snabb torktid...

28 stöt 1.jpg 28 stöt 2.jpg

28 stötare 4.jpg 28 stöt 3.jpg

Weiron i ottan var förbi och tog en fika oxå :hihi
Å så var stärkaren på plats... fasen, snart kan man ju flytta in :)

28 wieron i ottan.jpg 28 stärkare.jpg

over & out
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Dregglar ju så hakklapp behövs över Kawa's motorfinnish


He...he...guuud va gott det värmer !
Du kommer nog fan få till din i samma kaliber skall du se...och löser du det till sommaren skall jag personligen komma upp och provköra den :hihi

Allvarligt talat...jag överväger strakt att skjuta projektet till våren 2014. Får bara fler och fler idéer som kommer blir grymt svåra att hinna med. Känner redan stressen och börjar pruta på idéer....nä denna gången ska det vara helt komporomisslöst. Sedan är jag stor sportfiskare oxå...och hur fan ska jag prioritera ledig tid mellan mina intressen ?
Jaja...det ger sig !
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ha...ha...tänkte just på "man cave" när jag såg andra bilden.
Cigg, snus, kaffe och sedan lite Rödsprit och musik på det....:rock
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
He...he...guuud va gott det värmer !
Du kommer nog fan få till din i samma kaliber skall du se...och löser du det till sommaren skall jag personligen komma upp och provköra den :hihi

Allvarligt talat...jag överväger strakt att skjuta projektet till våren 2014. Får bara fler och fler idéer som kommer blir grymt svåra att hinna med. Känner redan stressen och börjar pruta på idéer....nä denna gången ska det vara helt komporomisslöst. Sedan är jag stor sportfiskare oxå...och hur fan ska jag prioritera ledig tid mellan mina intressen ?
Jaja...det ger sig !

Ger sig gör det ju alltid :)
Håller med fullständigt, varför inte följa sina instinkter, låta saker ta tid, och anta nya när de dyker upp... och så hinner ju min bli klar långt innan din.. så kan du knäcka den nästa år istället :rolleyes:

Skämt åsido, jag håller med, men känner att detta är mitt första bygge, min första tank... ja allt är för första gången, och utgångsprojektet är .... en XJ 600... osexigare kan det knappast bli :va
Och jag hade ju tänkt att bli klar redan i sommras :D så jag har redan skjutit på det ...

Se där :tummenupp
Jag har lagt 15 år av harvande i bla. ORKLA, Mörrum, Säveån, Åtran.. och några till... men ryggen tog för mycket stryk så jag la av för 4 år sedan, men ibland så längtar man tillbaks, inte minst till gubbgänget.
En veckas laxfiske i Orkla är rätt bekymmersfritt... fiska, äta gott, tjöta, dricka en pilsner eller 2, sova en stund.. sen påt igen
Men vem vet... kan ju alltid damma av grejerna och lägga en dag i Ätran igen, det är nog 10 år sedan jag var där. Kanske kan få en guidning ?
Eller fiskar du hellre i havet? Jag tycker att botten har förändrats, och inte till det bättre sedan jag började för .... 30 år sen :va uj va tiden går... men öringfiske på försommaren är sjukt gemytligt det med.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Gör nu SH´s värsta OT...du får slå mig när vi ses Zäta. :felämne


Arnold Johansson Halmstad Lax.jpg

* Har editerat bort 4 fiskebilder *

Vi har absolut ett och annat att snacka om grabben...:tungan
 
Last edited:

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tror inte tråden far illa av lite offtopic....
Den nacken går inte av för hackor :tummenupp
Och köra de där bjässarna i lite strömsatt vatten... tråkigare kan man ha :rolleyes:
Ja, skulle tro det... du fotar möjligtvis inte också ....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top