Yamaha XJ 600 goes cafe

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tror jag vet hur vi delar upp ansvaret inför pilsnerträffen!

Kawa-Arnold: Ansvarig för lokal och sanitära faciliteter. Du ligger ju bäst till geografiskt och tycks ha det rent i boet.
Zäta: Ansvarig för föda. Låter bilderna tala för sig själva.
Rallyfisken: Ansvarig för rusdrycker. Ja, jag står ju i ett kök 5 dagara i veckan så inte fan vill jag laga mat.:D
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ha..ha...det verkar som att jag inte kommer undan !
Ska se om jag kan sätta upp det lilla lacktältet i trädgården och rulla ut vinterdäcken som stolar. :D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Rally: Låter som en deal... men är du kock? Då lär man ju bli brallis .... jag freestylar ju (som med allt annat)... även om det BRUKAR bli gott :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Kawa: Har svårt att tro det :D
Åhh, man känner sig hedrad, få bo i LACKTÄLTET
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Nja, kock är jag väll inte. Även om jag har jobbat som det.:va
Kör cateringleveranser och serverar. Blir dock en hel del timmar i köket med mackor och annat som ska göras.

LACKTÄLTET!!!:kär:kär
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Så har man byggt tält idag då, .. och slipat ... och tvättat... och lackat
Lite flyt att BT var öppet, så man kom iväg och handla lite plast och annat skit
Faaan vad skoj det var att lacka :banana
Kommer väl antagligen att se ut som skit, när väl dimman har lagt sig. Inatt får grejerna hänga ute i kallförådet, men imorgon åker det in i värmen och får härda till sig lite.

Tillvägagångsättet:
Slipa allt med 120 papper
Blåste rent
Tvättade med rödsprit
Lack, ställde ner trycket på ca 3.5 bar och snålt flöde så jag kunde jobba långsamt och när jag hittade flytet så äkte flödet upp lite

Naturligtvis snubblade jag över svingen när allt var rengort och dags att ge sig hemmåt... den skulle ju också vart med ... men men, ska väl lägga ett lager till nån dag... fast nu är man ju sugen på att öppna upp spackelburken och se om man kan få ordning på grejerna

12 25 lack 1.jpg 12 25 lack 2.jpg

Cocktail :D
12 25 lack 3.jpg 12 25 lack 4.jpg

Masken funka bra, ingen lukt och ingen huvudvärk... och ingen fylla :)
12 25 lack 5.jpg 12 25 lack 6.jpg

12 25 lack 7.jpg 12 25 lack 8.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Woho...snyggt jobbat mannen !
Stort och fint tält och tillvägagångssättet är spot on. Fan Zäta nu är det nära :)

Lackar du kulör på tank och cuts nu oxå ?

PS. Tackar...jo, vi hade en trevlig jul med familjen. Du med ?
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar!
Japp, slog på stort och byggde ett 3mans tält :D
Jag hoppas att det flyter på, men jag tror inte att jag kommer att satsa på att få lackat tank o cuts nu, det kommer att krävas massor av jobb att få dem i bra skick :va
Men så fort färgen härdat så åker spackelspaden fram :)
Men man vet aldrig. Tanken är att ha samma färg på allt men lägga lite fält och/eller pearl på tank o cuts.

Japp, vi hade sambons släkt här så det var fullt hus.
Ha det gott!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar Kawa!

Var och plockade ner grejerna och in i värmen med dem så de får gotta till sig lite.
Passade på att kladda på lite guldfärg på några delar. Och väntan på att de skulle torka så tog plåtbankarabstinensen över, så jag filade lite på en tank till kommande projekt :D

Förhoppningsvis så blir det ett lager grund till på ramen och svingen i kväll.
Sedan får det vila nån dag eller 2. Sen ska det spacklas o slipas tank o cuts... märkligt att man kan se fram emot nåt sånt :va


12 26 cuts.jpg 12 26 ram 1.jpg

12 26 ram 2.jpg 12 26 tank.jpg

12 26 delar.jpg 12 26 tanksida ny.jpg

12 26 delar 2.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Snyggt som fan igen Zäta. Fy fan va fin tank och cuts kommer bli med lite tålmodigt spackel och färg.
O helt jävla unikt oxå.. Vad är det guld/gröna..?

Jaha..precis som du inte har annat o göra så börjar du på en ny tankt...?? *pisk ska du ha* :D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Så var lager 2 lagt på ramen och svingen har fått sig en omgång... om flytet infann sig igår, så var det nån annanstans idag :va
Nåt skit hade fastnat i sprutan så den tryckte luft hela tiden.... dock inte färg, men med den följden att den tunna plasten (som "tältet" består av ) for som en osalig ande runt allt nymålat... och fastnade osv...
Fler läckande saker var masken, så nu sitter man med en skallebank som heter duga.
Imorgon får vi se vad för resultat som väntar, men förhoppningarna är väl inte så höga. SOm tur är så var det ju bara grundfärg. När ytskiktet ska läggas måste jag fixa bättre ljus (lyckades ju riva ner o paja lampan idag)

Jaja, några bilder blev det inte idag, så håll till godo med några varma sommarbilder :D

Yamma1 Jonsered_small.jpg Patrik o XVS650 i solen_small.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Snyggt som fan igen Zäta. Fy fan va fin tank och cuts kommer bli med lite tålmodigt spackel och färg.
O helt jävla unikt oxå.. Vad är det guld/gröna..?

Jaha..precis som du inte har annat o göra så börjar du på en ny tankt...?? *pisk ska du ha* :D

:D Ja det var gott att banka lite, nu kan jag gå å kika lite på den ibland... ja,det är bara en sida.
Tackar! Ja, basen blir benvit, sen ska det till lite gröna eller/och bruna fält/stripes... nåt :)
Sen så blir det en del detaljer i guldmetallic.

Och du då, vad ska du ha för färg på din pärla?
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tråkigt att höra Zäta...jag hade oxå en pissdag är om dagen. Hann tänka *nu skrotar jag hoj-helvetet* ett par gånger. Tur att det var vid grund som det sket sig ändå....är ju bara till att slipa ner.

Kom igen nu mannen...du får låna min gasmask när som :D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, hade varit jobbigare om det var ytskicktet. Visst tänker man så ibland... ner med hela j-a hojhelv**** i sketbingen :), som tur så brukar det gå över rätt fort.

På tal om det, vet du nåt om masker? Jag har en billigare 3M mask,funkade ju kanon 1:a dagen, inte så bra igår... å andra sidan har jag en del skägg, så det kan ju ha en viss betydelse. Men kan du rekomendera nån mask, eller är det som med allt annat, man får vad man pyntar för?
Å andra sidan så ska den ju inte användas dagligen...

Nu ska jag o lilleman iväg och plocka iordning i garaget, och lacka lasersvärd, gröna ska de va :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Raka haka... tja, huvudvärken sitter i idag med, så det kan det ju va värt :va

Var iaf dit en sväng och plockade ner grejerna och in i värmen. Hade naturligtvis missat 1 liten rörstump under styrhuvet, så var det 1 rinn på svingen, annars såg det riktigt bra ut, trodde jag inte igår.

Hade med lilleman för att fixa lasersvärd, men hann ju med att klada på lite spackel på tanekn också ... det kan bli bra alltså :rolleyes:

12 27 leon 1.jpg 12 27 lack.jpg

12 27 Leon 2.jpg 12 27 tank.jpg

12 27 tork.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Vill ni förhöja effekten av lasersvärd så rekommenderas en ficklampa i ena änden. :tummenupp
Det ser ut som du kommer ha många härliga timmars slipande framför dig så skaffa en bra mask.
Min bästa polare fick en dubbelsidig lunginflammation efter att ha slipat spackel utan mask för en masa år sedan. Han var helt ur spel i säkert 1 månad. Orkade inte ens cykla 300 meter för att köpa snus.:hihi
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar för tipset, men lilleman är supernöjd, så jag lägger energin på slipaoapcklahelvetet istället :)
Börjar förstå vad fasen jag gett mig in på, 4 timmars slit, 4 lager spackel... damm precis överallt...
och det är LÅÅÅÅÅÅNGT kvar :glömdet
Kör med att vanligt munskydd, modell lite dyrare, ska man trä på sig gasmasken :va
Inser också att jag är seriöst kass på det här....
Men rätt glad ändå, jag anar ljuet i tunneln :)

12 27 2 zäta.jpg12 27 2 slipa.jpg12 27 2 tank.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Jag det är bara till att nöta på Zäta....ett bra jobb nu är guld värt vid lack !
Jag har tunna "kirurg/gynekolog-handskar" och lägger ut spackel med ett finger...funkar fan så bra när man inte kommer åt med spackelspaden. Och mindre o slipar blir det oxå.

Kan inget om masker (förutom gasmasker från ww2) och kör själv med en som är så igensatt att jag knappt kan andas igenom den. Men det är ju bra för då får man ju inte i sig så mycket färg.
Sist jag lackade körde jag nått varv utan mask och kunde pilla ut silverfärg ur näsan flera dagar efteråt :D

Fokus på ramen nu Zäta...kom ihåg, lack innan nyår ! :fyllisar
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top