Yamaha XJ 600 goes cafe

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, nåt lite gammaldags är ju tanken att det ska bli, får kika lite på dem
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag är tillbaks söndag natt igen. Sen slutar jag 4 hela veckan, är i götet.. så det blir nog en helsvetsad tank i veckan:) skaffa en 20 l tub, haha
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Du är väl för go!
Vi får höras så löser jag gasen :tummenupp
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
En hoj jag verkligen gillar färgen på finns i MCM nr 3, första reportaget. Försökt hitta några bilder på nätet utan att lyckas, benvit med gröna fält på tanken och lite kreativa dekaler... nu är ju detta en HD... men iaf :)
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Det blir som på gamla goda tiden när man tankade för en 20-lapp i taget :)
Det räcker gott med 8-12 liter...

Blästerskåp är guld värt, lösa handskar finns på Jula.
Låter som en kul mojäng den där tvätten...du kan inte posta en bild ?
Funderade själv att bygga en sådan av en gammal tvättmaskin.

Annars finns sånna här småskitar att köpa:

45c_177.jpg

Du är grymt effektiv Zäta, är lite ironisk med mina inlägg...du vet att vi älskar dig :kär
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Nä men vad råkade ligga uppslaget på fotpallen när jag bara skulle testa kameran lite.
Saker händer på de märkligaste sätten, jag skulle ju ta en sipp kaffe men råkade visst plocka ut minneskortet ur kameran och föra över bilderna till datorn. Sådan kan ju hända vem som helst en lördagsförmiddag. Men sen när jag skulle rulla upp persiennen så råkade jag visst lägga upp bilderna här i din tråd! Tänk vad knasigt det kan blir.:D
:brytacopywrightsmiley

IMG_7238.jpgIMG_7239.jpgIMG_7240.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
hrmm... nu får jag faan skämmas lite :rodnar jag har ju en kamerapark som får sambon att se rött varje gång hon råkar snubbla på väska... och så kom jag inte på denna ideen själv :confused:... tidningen ligger uppslagen 25 cm från tangentbordet... 12 08 tidning.jpg
Javisst är det den hojen (sjukt snygg), och nåt åt det hållet hade jag tänkt mig lacken...
Och ska jag va helt ärlig så hade jag inte tvekat en sekund att glida omkring på en dylik
Faan, det är allstås fler plastraketspiloter än jag som dregglar i MCM :7peta
Kanske rent av står lite cromeslädar undangömda också :D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Det blir som på gamla goda tiden när man tankade för en 20-lapp i taget :)
Det räcker gott med 8-12 liter...

Blästerskåp är guld värt, lösa handskar finns på Jula.
Låter som en kul mojäng den där tvätten...du kan inte posta en bild ?
Funderade själv att bygga en sådan av en gammal tvättmaskin.

Annars finns sånna här småskitar att köpa:

View attachment 374153

Du är grymt effektiv Zäta, är lite ironisk med mina inlägg...du vet att vi älskar dig :kär

Vad vore livet utan lite ironi, rått men hjärtligt funkar för mig i alla lägen :krama
Kommer en bild efter nästa besök i garaget ... den här helgen har jag mest häckat i tvättstugan... vinterkräksjukan härjar här :brinnerup
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag köper MCM och Classic Bike varje gång. Blir nog en prenumeration på en av dem i julklapp :)
Har väll lite undertryckt förkärlek till glidare. Alla hojar är härliga i min bok, vissa undantag finns dock.:hihi
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Jag köper MCM och Classic Bike varje gång. Blir nog en prenumeration på en av dem i julklapp :)
Har väll lite undertryckt förkärlek till glidare. Alla hojar är härliga i min bok, vissa undantag finns dock.:hihi

Gott att höra! Det finns en tjusning i de flesta hojar, arenalinkicken på en plasträser eller att glida i makligt tempo på småväger till ljudet av en vtwin, eller nöjet i att bygga en alldeles egen hoj! :tummenupp
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ska funka. Vi har haft magsjuka i familjen, men är på bättringsvägen. Har du kvar ditt gamla telnr?
Så ringer jag i morgon.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Samma nr. Fast har ni såna läskiga bakterier i omlopp så håller jag mig undan! :)
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Jaha Zäta...du har tappat ett par garagedagar, vilket iofs motsvarar månader för en annan :hihi
Krya på dig..
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ah, nu är man tebaks igen :)
Twin, vi behöver inte bli så intima :hihi och imorgon ska det va riskfritt. OCh gasen är laddad!

Njae, din kommer ut innan min, det är jag fortfarande helt säker på :)
Men jag fick lite gjort idag...

Tvättat tvättmussla :va
Fy satan vad skit det var i den, 5 liter gegga. Kan ju säga att jag gjort roligare och renare jobb än att tömma en sån... Helt säkert är att det biter bra, det däringa medlet, inte en skinnabit kvar på nävarna :crash

12 11 tvätt 2.jpg 12 11 tvätt.jpg

Fixade till lite smådelar och hundbenet fick sig en färgskvätt dessutom.

12 11 hundben.jpg 12 11 spännare.jpg

Tanklock får man ju ha, och eftersom Twin KOMMER imorgon så tänkte jag att det är bäst att fixa till det också, många småhål och en fil, sitter som en smäck :)

12 11 tank 1.jpg12 11 tanklock.jpg

Och så blev det lite snabbpolering av ena frambenet... polerat till vänster och innebenet i crome till höger, blev helt OK

12 11 frontfork.jpg

Sist så limmade jag på en bit i framkant av sadelskummet så det sluter helt tätt mot tanken.
Produktiv kväll!
Twin, vi hörs i morgon!
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Gött att ha dig tillbaka :)

Ser ut som en trumlingsmaskin...skakar den ?
FAN..vilket puts ! Geerymt jobbat...Bli..bling..bli..bling...
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar :)
Nä, det går en spridare i ovankant som snurrar, precis som i en tvättmaskin, och sprutar vätska i hela utymmet.
Ja, det blev helt OK med gaffelbenet, det ska få sig en omgång till snart :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det där gaffelbenet var riktigt imponerande. En annan orkade inte slipa sitt (har bara gjort ett än så länge).
Jag vill också ha ett garage med värme och trevliga attiraljer i!:(:4skrika
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar!
Ja, det tar sin lilla tid.
Värme, trevliga manicker och bra kompisar kan man aldrig få för mycket av :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top