Yamaha XJ 600 goes cafe

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tjenare David

Hmmm... verkar onödigt att du ska behöva gå och vänta på det .... du är mer än välkommen till "Casa dela Zäta" redan imorgon om det är så :rolleyes: det finns gott om plåt som ska svetsas....
Vid närmare eftertanke, så skulle det vara både roligt att ses igen och riktigt gott att få lite hjälp med resten av tanken, bottendelen består ju av ett virrvarr av delar. Närmare bestämt blir det nog 7 delar som skall fogas ihop, så det blir några meter svetsfog, som helst ska bli tät :va

Sköt om dig!
Och hör av dig om du har vägarna förbi Gbg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Blästrat, grundmålat och lackat både sadelstomme och en plåt som skall sitta på cutsen. Skurit till en bit stoppning, skar dock lite snålt i framkant, så där ska det limmas på en bit som sluter bättre mot tanken. Sedan är det klart att klä sadel och ryggdel :)

12 04 sadel 01.jpg 12 04 sadel 1.jpg

12 04 sadel 2.jpg 12 04 sadel 3.jpg

12 04 sadel 4.jpg 12 04 sadel 5.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Sccchhhnnyyyggghhhhttteeehhh!!:tummenupp
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Hej Victor
Ja, tror defenitivt vi läser samma bibel :tummenupp
Grymt ställe, trevligt sällskap, gott kaffe och j-lar vad mycket roliga prylar! Kan ju inte bli annat än religös :rolleyes:
Absolut, slå en signal nån dag du inte har så bråttom hem, jag har inget bokat förens fredag då jag hämtar mina kottar.
En sån deal är ju svår att motstå... får väl ha den som "testmekarmotor" om ingen lämplig ram dyker upp ... :va
Om Jonas inte har brått att bli av med den "lille hojjen" så är jag nog lite spekulant på den med, tror att ungarna skulle uppskatta den, men jag måste nog vänta tills efter Jul... det blir många utgifter närmsta veckorna.
Ser fram emot fika i veckan!
Ha det gott, hälsa Jonas o tack för kaffet :tummenupp

Tjena! Hade gärna stannat kvar i veckan o tatt en fika eller så men är så förbannat frusen efter en heldag ute på ställningarna så man vill bara hem. Men till våren eller någon helg kan man ju sammastråla på lite tjöt o fika : )
Jo pw´n kommer Jonas nog inte annosera ut så den finns nog kvar efter jul med. Motorn är ju perfekt o ha som läro objekt för den är ju identisk med din förutom att den är på 400cc skulle tippa på att vxl är identiskmed din. bara kika förbi o plocka upp den när tid o lust finns. Ha det gott så länge så håller vi kontakten. :)
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Nä fy fan Zäta...hur fan många timmar på dygnet har ni där uppe i Götet ?!
Kalas...LEGO...Klädsel...Stoppning...Blästrat...Målat...osv osv OSV..på 3 dagar !!!!!

Det värsta är att det ser jävligt bra ut oxå :huvet
Och sedan har du mage o säga att du tar ledigt i mellandagarna för att "jobba undan lite"....nä fy fan säger jag bara...

Rock on Zäta :D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tjena! Hade gärna stannat kvar i veckan o tatt en fika eller så men är så förbannat frusen efter en heldag ute på ställningarna så man vill bara hem. Men till våren eller någon helg kan man ju sammastråla på lite tjöt o fika : )
Jo pw´n kommer Jonas nog inte annosera ut så den finns nog kvar efter jul med. Motorn är ju perfekt o ha som läro objekt för den är ju identisk med din förutom att den är på 400cc skulle tippa på att vxl är identiskmed din. bara kika förbi o plocka upp den när tid o lust finns. Ha det gott så länge så håller vi kontakten. :)

Jag förstår att man vill hem till värmen efter utomhusjobb i detta väder.
Hälsa garagebrodern så gott, jag smiter ner och hälsar på så snart det blir lite tid över!
Vi ses
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
har du bestämt lack?

Ja .... ganska :D
Har fixat lite färgprover. Benvitt på all plåt samt ram, med bruna eller/och pistagegröna fält/stripes eller nåt. Sadeln ska bli i brunt och benvitt. Sedan blir det nog en del polerat. Testade ett av gaffelbenen häromdagen... blev rätt bra.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Nä fy fan Zäta...hur fan många timmar på dygnet har ni där uppe i Götet ?!
Kalas...LEGO...Klädsel...Stoppning...Blästrat...Målat...osv osv OSV..på 3 dagar !!!!!

Det värsta är att det ser jävligt bra ut oxå :huvet
Och sedan har du mage o säga att du tar ledigt i mellandagarna för att "jobba undan lite"....nä fy fan säger jag bara...

Rock on Zäta :D

Sanningen är den att Zäta började med projektet för flera år sedan och har bara sparat alla uppdateringar och bilder för att sedan kunna slänga upp dem i denna takten. Egentligen startade allt en gråmulen tisdag i oktober 2008...:tungan

Skämt å sido, det är en imponerande fart herrn håller! Ungar och jobb och grejer och ändå blir han fan klar före mig. Men just det ja, jag skjuter ju upp allt.:D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Nä fy fan Zäta...hur fan många timmar på dygnet har ni där uppe i Götet ?!
Kalas...LEGO...Klädsel...Stoppning...Blästrat...Målat...osv osv OSV..på 3 dagar !!!!!

Det värsta är att det ser jävligt bra ut oxå :huvet
Och sedan har du mage o säga att du tar ledigt i mellandagarna för att "jobba undan lite"....nä fy fan säger jag bara...

Rock on Zäta :D

Tackar tackar Kawa.
Sträckolin ... så kan man tänja lite :D Och så blir det ganska sena kvällar ... kom precis nu hem från garaget, i måndags tror jag att jag höll på till halv 3 med syandet.... DAMP kanske :rolleyes:
Ja just det, jag polerade ett gaffeben igår också :D

Idag fick jag ÄNTLIGEN till tankens undersida. Hittade nån tunn aluplåt som var supersmidig att klippa och forma för att malla med. Även maserat till framdelarna till tanken så nu är det endast 3 st småbitar kvar att klippa till, sen ska allt svetsas tätt :va

12 05 tank 1.jpg 12 05 tank 2.jpg

12 05 tank 3.jpg 12 05 tank 4.jpg

12 05 tank 5.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Sanningen är den att Zäta började med projektet för flera år sedan och har bara sparat alla uppdateringar och bilder för att sedan kunna slänga upp dem i denna takten. Egentligen startade allt en gråmulen tisdag i oktober 2008...:tungan

Skämt å sido, det är en imponerande fart herrn håller! Ungar och jobb och grejer och ändå blir han fan klar före mig. Men just det ja, jag skjuter ju upp allt.:D

Faan, genomskådad :D

Tackar Rally!
Jag har mycket energi när det gäller det jag tycker om att göra .. jag är inte lika snabb på att diska och tvätta ....
Helgerna med barnen är ju heliga, då får garaget vila lite, om dom inte vill följa med såklart ... och snart så ska jag nog börja på en 125:a till dottern... så förhoppningsvis så blir det lite intressant att hänga på då.

Sen tror jag att det är lättare att göra mycket när man "ändå är i farten" och har tempot uppe...
Kriga på där nere, hoppas du hittar lusten igen!
Åh hade gött!!
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
I gårkväll satt man hemma, snörvlade med feber och byggde Star Wåårs skepp för glatta livet :) Lilleman var nöjd iaf!Senare på kvällen när övriga familjemedlemmar nanade kudde åkte symaskinen fram .... nu är detta redskap inget man nyttjar dagligen precis så det tog ett tag att bli sams med reglage o nålar, trådträdning och annat ....Nu har jag ju inte sadelstommen här, omen jag tänkte att testa lite kan ju inte skada, innan man ska sy "skarpt"..Det hade ju varit typ 100 ggr lättare om man använt samma färg på tråden som på tyget...eller nä, men misstagen hade varit 100 ggr svårare att se ...Jaja, blir jag inte nöjd så är ju svärmor tapetsör :rolleyes:View attachment 373942 View attachment 373943 View attachment 373944 View attachment 373945 View attachment 373941
Ser bra ut med sykunskaperna! :) Ska när jag orkar göra något liknande med ribbor. Syr du bara in in tunt skum enligt bild i överdraget för att få till "ribbor" eller?
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ser bra ut med sykunskaperna! :) Ska när jag orkar göra något liknande med ribbor. Syr du bara in in tunt skum enligt bild i överdraget för att få till "ribbor" eller?

Tackar!
Japp, överst galon, sedan ca 2 cm "vadd" (köptes som metervara) och underst ett smörpapper... men det var rätt bökigt :3freak
Men nu tipsade svärmor (tapetsör) att jag skulle ta tunt skum istället, för det blev inte så stora "kullar" mellan ribborna med vadden.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Andra omgången släktkalas för lillemannen, resulterade i nya Lego Star wars att bygga :)
Fick ett plötsligt återfall och storkamera och blixtar åkte fram i en hast.
Setup:
1 st Nybyggd Tie-Fighter
1 st klädbetjänt
1 st Julstärna (som bakgrund, eldhav :) )
Kamera med extern blixt som slår snett underifrån/sidan

Tiefighter 1.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Var ska du ha bensinen i den tanken? Är det så tätt mellan tapparna i GBG.:va
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Japp :D Vi är så fordonsvänliga här i Götelabörg....
Äh, den rymmer väl en 8-10 liter eller nåt och drar en fjärt ....sen ska bara ut på kortare finturer, när solen skiner, helgfria söndagar... så det är nog ett av de mindre problemen. Hade jag utnyttjat HELA hade den ju rymmt lika mycket som FFFFikusen i garaget, det är ju ett mindre badkar, den mäter 65x35x30 = ..... massor :va, hade jag aldrig haft råd att fylla
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Tackar!
Japp, överst galon, sedan ca 2 cm "vadd" (köptes som metervara) och underst ett smörpapper... men det var rätt bökigt :3freak
Men nu tipsade svärmor (tapetsör) att jag skulle ta tunt skum istället, för det blev inte så stora "kullar" mellan ribborna med vadden.

Tackar för beskrivning & råd, ska prova det längre fram! :tummenupp
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Vassego!
Idag blev resten av tankens alla små pusselbitar fixade och ditnästa. Fram med tigen .... tills gasen tog slut :(
Jaja, då har man ju lite att göra efter helgen när ungarna åkt till Mamman igen.
Inhandlat epoxiprimer till alla plåtrena delar också. Kompisen började på ett blästerskåpsbygge :) Nice!
Och så visade det sig att vi har en smådelstvätt ... eller vad det nu kan kallas :va Som en stor cementblandare fast åt andra hållet...? jaja, man slänger i grejerna vrider en timer, stänger luckan, och ut kommer 45 minuter senare rena o blanka motorpryttlar, kan det bli bättre :banana
Till julhelgen så ska det nog byggas ett lacktält :va sen ska det lackas :brinnerup
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Ja .... ganska :D
Har fixat lite färgprover. Benvitt på all plåt samt ram, med bruna eller/och pistagegröna fält/stripes eller nåt. Sadeln ska bli i brunt och benvitt. Sedan blir det nog en del polerat. Testade ett av gaffelbenen häromdagen... blev rätt bra.

lite pinstriping à la royal enfield vore sjukt fränt
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top