Yamaha XJ 600 goes cafe

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
I kväll skedde väl inga under, nötte på med tunneldelen, inte ett dugg roligare än de 4 andra jag gjort .... men det går liite lättare varje gång :)

10 15 tank 1.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Jo, med du måste väl glädjas åt att det är sista tanken du tillverkar för detta projekt. :D
Såg nånstans att du har 1 April som måldatum. Jag har 1:a Juli....besiktigad och klar, så jag kan ta det luuungt:hihi

Ska ta och beställa den där Tigen...men nu börjar jag fundera på om man ska pulsfunktion...va fan det nu är bra för ? Kör hårt Zäta !
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Jo, med du måste väl glädjas åt att det är sista tanken du tillverkar för detta projekt. :D
Såg nånstans att du har 1 April som måldatum. Jag har 1:a Juli....besiktigad och klar, så jag kan ta det luuungt:hihi

Ska ta och beställa den där Tigen...men nu börjar jag fundera på om man ska pulsfunktion...va fan det nu är bra för ? Kör hårt Zäta !

You never know :D
Jo, jag ser fram emot att göra lite annat också, och garagekompisarna uppskattar säkert också att slippa gå omkring med hörselskydd hela kvällarna för att jag står och bankar på en plåtbit :hihi
Ja, kände att ett datum var på sin plats, annars kan man ju lajja omkring hur länge som helst.

Pulsfunktion ... låter bra, men ingen aning :)
Detsamma!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Har långhelg med alla ungar så nån garagetid blir det inte på ytterligare ett par dagar, dock blir det lite tid över på kvällarna för andra nyttigheter :)
Har mailat runt för lite transportpriser på Engelska Hjul från staterna och england. Verkar som om det går att få hem till dörren för runt 5´
Enda smolket är väl att då lär det väl börjas med serietillverkning av tankar nere i Majorna :rofl
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Låter gott Zäta !

Bara man inte får frågan..."Vad kostade hojjen att bygga ?"
Svar: "Ehh...det beror lite på hur man räknar."

Om du vill slippa tull så få hjulet skickat till en vän i USA. (oftast Free shipping)
Sedan får vännen packa om det och skicka det till dig. Men det förutsätter att man har nån over there..
Jag får oftas tulla på saker jag köper från företag som kostar över ca 1500 kr. E-bay saker från privata/småhandlare brukar inte tullas.

Löcka te (göteboska)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Juat nu får USA export vänta lite ... bara frakten gick loss på 7000:- :3freak
Från england verkar det betydligt billigare, väntar bara på att få det bekräftat ....
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Grymt!
Japp, ren argon
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Idag blev det mest städning, först rensa ut det sista bråten ur kallgaraget, tack för denna tid J :tummenupp
Sedan blev det städning i nya, hmmm vart fan ska man göra av alla grejer :va
Nåväl, efter en stunds stuvande så hittades lite motivation (i en tomlåda :) ) och fästen till nya cutsen svetsades och en ny ovandel påbörjades. Har en ide att göra cutsen i samma stil som tanken...

31 10 cuts1.jpg 31 10 cuts2.jpg

31 10 cuts3.jpg 31 10 cuts4.jpg

31 10 cuts5.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Looking good!

Ser att din hoj har sällskap av en SR, inte fy skam det inte.:D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nu fick jag min vilja igenom:tungan, bakdel som likn tanken så kan man inte misslyckas.
ett tips är att ovandel bakdelen och ovandel tanken har samma lutning. :tummenupp
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:)
Jag var o bankade en liten stund efter jobbet, höll fan på att bli tokig. Skulle böja till en sida ... kan säga att det blir andra sidor :)

Men jag håller med, får jag till det så tror jag att det blir grymt :)

1 11 cuts 1.jpg 1 11 cuts 2.jpg 1 11 cuts 3.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Bankade skiten ur lite plåtbitar igårkväll, stundtals såg det riktigt lovande ut :)
Passformen mellan undertail, ovandel och sidostycke var fanimej helt hundra.
Glad i hågen kastar man på grejerna på hojen ....

1 11 cuts 1.jpg 1 11 cuts 2.jpg



Fy faan, det blev en KÖTTBULLE :brinnerup :va
Och rätt ner i bingen ska skiten
1 11 cuts 3.jpg
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Ang kutsen, om du ställer hojen o kollar på den rakt från sidan så anser ju jag att du ska ha samma linje på kutsen som slutet av tanken, samt att du inte följer lutningen av ramen baktill. typ åt det här hållet :
zta.jpg
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Din "köttbulle" kan bli riktigt frän om du rätar ut bakramen ( så undersidan av tanken och kustsen har samma linje) och fixar en kurva i kutsen där sadeln ska i. Men då lär väl bakhjulet ta i.
Ser väldigt oldschool ut som du gjort, runt och lite bulligt till skillnad från lite modernare ting som har mer vassa linjer.
Tycker din kreation e fräck.


PS: ska du slänga den kan du ge den till mig istället :)
 
Last edited:

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ang kutsen, om du ställer hojen o kollar på den rakt från sidan så anser ju jag att du ska ha samma linje på kutsen som slutet av tanken, samt att du inte följer lutningen av ramen baktill. typ åt det här hållet :
View attachment 372568

Nu blev jag förvirrad :va andä tills jag fattade att du moddat bilden
Fan, tyckte att den såg skitbra ut helt plötsligt ...
Det var ungefär så det var tänkt att den skulle sett ut :) :tummenupp
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Din "köttbulle" kan bli riktigt frän om du rätar ut bakramen ( så undersidan av tanken och kustsen har samma linje) och fixar en kurva i kutsen där sadeln ska i. Men då lär väl bakhjulet ta i.
Ser väldigt oldschool ut som du gjort, runt och lite bulligt till skillnad från lite modernare ting som har mer vassa linjer.
Tycker din kreation e fräck.


PS: ska du slänga den kan du ge den till mig istället :)

Tackar!
:D Jag har en hel samling med tankar också :va
Tanken var att den skulle vara rund MEN inte riktigt så rund, utan mer linjera och likna tanken. Så utgångsläget var att titta på den bakifrån... men jag tycker att Pierre's bild visar hur det skulle kunna se ut.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
En snabb sväng förbi garaget resulterade i att nu är man tebaks på ruta 1 med cutsen igen :)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
om den ändå bara e skit så kapa bort 1/3 i underkant och sänk ner den o kolla hur de ser ut, fortfarande högt så kapa lite till.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top