Suzuki gsxr 1000 k3 tändstift

1000rgixxer

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2011
Ort
göreborg
Hoj
2005
hej, är i behov utav hjälp, gixxern vill inte starta, eller startade men misstände och hade ej tomgåg...

vad jag gjorde, jag letade efter felkoder dealership mode, visa -00, sprayade alla kaplar med 5-56 och kontrollerade alla - kontaker.

jag fick igång mc men som sagt hade inte tomgång och misständer vid 3-4000 varv...

jag bytte batteri och skulle starta mc gick bra jobbade bra men så skulle jag ställa in tomgången och då misständer helatiden och därefter gick den inte i gång. jag stälde in throttle senson så att felkod givaren visa -00. Men vaccoum slangen som går från spelhuset till en annan sensor vid luft, kanske något med det att göra??

i alla fall tog ut alla tändstift och lätt mc står över natten så att det bli torrt. skulle starta mc nästa dag och den vill gå igång men den kommer inte riktigt i gång... och efetr 2-3 försök få den för mycket bensin och då går den inte alls i gång...

tändstiften byttes innan winter och det är ganska svarta, ska man byta från cr9e till cr8e ??

kan det var tändstifen ??

är jätte tacksam för hjälp!!!
 

pripps.bla

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Limmared
Hoj
gs 550, gsxr 750 -00, cbr929rr
Kolla så du i te har sprickor i vacumslangen som går mellan insprutningsbryggan o h IAP-sensorn som sitter på bakkanten av luftfilterboxen eller att den hoppat av där.

På min hoj ställde den slangen till mycket tänkande...

//Henke
 

1000rgixxer

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2011
Ort
göreborg
Hoj
2005
Tack för hjälpen, ska kolla på båda saker och återkommer med svar..

kan det var att det läcker in bränsle från spridare kanske ?? verkar som att den få för mycket, eller som sagt nåt med tändningen kanske och förbränningen är för dålig..


Tack för hjälpen, är jätte tack :)
 

1000rgixxer

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2011
Ort
göreborg
Hoj
2005
hej igen,

så har startat älksarinan funkar jätte bra går jämt, byte upp från en cr9 till en cr8, och la på slangen, som går från insprutningen, men jag mätte alla sensorer och allt perfekt.

Så om någon har samma pro läs inlägget hoppas att de kan var till hjälp!

Tackar er alla för er alla för era svar!!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top