Marco Simoncelli 1987-2011

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
alldeles för tidigt, du skulle ju vinna !!

oerhört tragiskt.


R.I.P # 58
 

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Kalmar
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Otroligt tråkigt och tragiskt, kändes väldigt tomt, ledsamt och nästan overkligt när man fick reda på detta ikväll. En stor personlighet med karisma och inte minst en MYCKET underhållande körstil. Hans hunger att komma förbi motståndarna förmedlades verkligen ut i TV-soffan.

R.I.P. #58 M.Simoncelli
 

wainright

Wainright
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Ljungby
Hoj
ducati 999
den klumpen som man fick i soffan i morse bara växte till något riktigt tragiskt.
denna dagen kommer ändra moto gp mycket.
 

Pussycat

Försök att tämja mig...
Gick med
11 Dec 2009
Ort
Tyresö
Hoj
07, Yamaha R1, 97, Honda Fireblade, CBR900RR
Vila i frid Marco! Som någon sade tidigare i tråden. Jag körde 15 mil idag och det var kyligt.....Men när jag såg krashen blev jag iskall! Det kniper till i hjärtat och på något sätt känns det som om något lossnar och aldrig kommer igen!

PRECIS som att du tog orden ur mun på mig, dock blev det bara 10 mil idag.

RIP Marco
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
R.I.P Marco.. En stor talang och en härlig personlighet som hade mycket racing kvar att bjuda på.. En tung dag..
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Försov mig idag, tjejen fick ett nyhetsmess från expressen och sa åt mig att vi måste se på MotoGP. Försökte se reprisen på motogp.com. Kollade inga nyheter, inte facebook, ingenting fram till kl 12:30. Då gav jag upp eftersom reprisen aldrig dök upp. Kollade på startsidan (motogp.com) och såg den hemska nyheten. Jag blev förstummad, satt som en fågelholk i soffan och fattade ingenting.

Föraren som fick f d fans att få upp ögonen för sporten igen, föraren som gav allt och lite till. Föraren som man ibland blev trött på men ändå aldrig kunde sluta älska. Han finns inte längre... Han lämnar ett stort tomrum för oss hängivna tittare, ett stort tomrum för folket i depån, ett stort tomrum hemma hos sin familj och ett stort tomrum hos sina vänner. Jag sitter här och är alldeles tagen av den här dagen. Men en av de som har det absolut jobbigast idag är nog Rossi. Kör över en av sina bästa kompisar. Även om han vet att det definitivt inte är hans fel är det nog rätt många "tänk om" som surrar omkring i hans huvud nu.

Till sist skulle jag vilja avsluta med ett citat från en annan man som visade oss vad racing innebar men som tyvärr inte heller finns med oss längre.

"By being a racing driver you are under risk all the time. By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, competing to win." -Ayrton Senna

Vila i frid Marco :(
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Trodde inte det var sant när jag fick ett sms av en vän tidigare.
Suttit och kollat på klippen om och om igen. Känns overkligt och tragiskt. Skall man fortsätta tävla nästa år? Kan man titta på Moto GP och njuta som förr? Just nu känns det inget kul alls.

Tyckte inte om Marco från början i GP.
Men han vann mitt hjärta då han krigade sig fram och gav aldrig upp.
Nu känns det otroligt tomt.

Vila i frid.
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Är så tragiskt så jag vet inte vad man ska säga.. Men jag blev så påverkad av detta och har inte kunnat tänka på något annat på hela dagen så kände att jag va tvungen att skriva av mig lite..

Tror inte att det är sant och är chockad, har aldrig blivit såhär påverkad av något liknande.. Var absolut inte mindre hemskt när nästan samma sak hände i WSS för ett par år sedan eller andra liknande händelser i RR men blev verkligen tagen av detta idag..
Tragiskt på alla sätt och lider med alla inblandade..

Har följt Simoncelli dom här åren och sett honom utvecklats och han har ibland fått mkt skit men ändå kört vidare sitt eget race och hans egen stil och samtidigt mognat mer och mer och hade verkligen sett fram mot dom nästkommande säsongerna med fler startande, bättre konkurrans från dom andra tillverkarna och där Simoncelli utan tvekan hade varit en given person för topplacingarna tillsammans med resten av eliten i motogp.
Verkligen en stor förlust för hela RR världen och tråkigt, fel, orättvist på alla sätt men alla dessa känslor är ändå ojämförbara med Simoncellis nära och käras känslor just nu..

Finns mycket att säga om händelsen, omständigheter, hur det hände och hur det hadde kunnat undvikas och om svensk media mm.. Men alla ord känns bara meninglösa just nu och ändrar ingenting..
Ville bara skriva det här för att på något sätt hedra honom på den här dagen..

R.I.P # 58 Marco Simoncelli......
 

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Höör
Hoj
R6 2014
En bild säger mer än tusen ord...
 

Bifogat

  • Simoncelli22.jpg
    Simoncelli22.jpg
    65.1 KB · Visningar: 253

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Marco kommer alltid att finnas kvar. En sådan person glömmer man inte. En dag skulle du ha stått som nr 1 på pallen det vet jag. Kanske tom tagit en vm titel något år. Vila i frid
 

Bifogat

  • 302483_228216610575164_100001604797317_621915_719578589_n.jpg
    302483_228216610575164_100001604797317_621915_719578589_n.jpg
    51.6 KB · Visningar: 170

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Karlstad
Hoj
RSV4 Factory
Dagen då Rossi slutar, har varit den dagen jag trodde MotoGp aldrig skulle bli vad det varit. "Super Sic" gav hoppet tillbaka och öppnade för en ny "rolig" racingcirkus i framtiden. Glädjen Försvann med dig Marco....Mina tankar går till din familj, vänner....... Edwards och Rossi - Jag lider med er.

Ciao.
 

Paul.E

Paul.E
Gick med
9 Jan 2007
Ort
vinslöv
Hoj
xt600 gsxr750 husqvarna610 vtr1000 xr650 cr250 ktm640 husa650 r6 z750 zx6r zx6rr banhoj
Satt och tittade på racet igår.Efter Man hade fått reda på att han hade gått bort så blev jag ledsen.
Tänkte på varför hela dagen,känner lika idag med när jag läser om det.
Vila i frid Marco
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top