R1 Turbo

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
19t aggen är sjuukt fina, kör själv med det och är grymt nöjd över registret!
Du köpte med 7ans vinklade avgashus också antar jag?, blir lättare att bygga avgasningsröret då :D

God Hjul!
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Jo de är vinklar hus :) vet du hur mycket man kan ladda i dom Innan dom pajar funkar 1,2 bar? Skulle va fint känns de som :)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det beror på resten runtomkring också, men 1,2 bar för själva aggregatet ska inte vara något problem!
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Vad är det som är den svaga länken?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Enkelt

Tittar du i kompressordiagrammet så är det där den flödar max

Om det är max effekt vi vill ha så är det där man bör ligga

På en sunkig bilmotor som inte flödar så bra kan man ladda lite mer men då blir det heller inte så mycke effekt
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Agget borde klara av de, tänkte mer på maskin när börjar packningar och sånt krypa? Håller cylindrarna å toppen de? Borde väl bli runt 330-350 hk då?
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Agget borde klara av de, tänkte mer på maskin när börjar packningar och sånt krypa? Håller cylindrarna å toppen de? Borde väl bli runt 330-350 hk då?

Var nog lite luddig i frågan, men var så jag menade också!
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Ingen som laddar mer än 0,5bar i r1? Håller toppar och cylindrarna? Hoppas ja går den nu i veckan :) blir te att nappa om den snarast så man har nya turbon på isen i Orsa :)
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
19t hemma, men tror ja måste bygga om gren röret såg det ut som, men utvändiga måttet är som ett vanligt 16t, liten glutt de här med
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
T14 till T19 ska ha samma fastsätning har jag för mig till 99%.

Skulle jag haft lite pengar över skulle min RR behöva lite extra andnings hjälp :)

För jävla skoj med turbo :D
 
Last edited:

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
T14 till T19 ska ha samma fastsätning har jag för mig till 99%.

Jag är 100% säker att det är samma fläns mellan dom, men han hade ju ett annat märke innan, därför flänsen inte stämmer!
T14-T19 är väll samma hus men annat innehåll? Så yttre storleken borde vara lika på dom?
God fortsättning på det nya året!
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Prata med mc-expess idag. detmåste ju va sveriges bästa firma på kund-suport. haha inga dryga 08or där inte :)
han trodde de skulle gå att ladda lite mer än 1 bar om man komp-sänker ordentligt tydligen. fan man e ju sugen på metanol-tilskotssprut.
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Mekat lite i helgen, nya turbon verkar få plats :) ska beställa lite Alu böjar, och avgassystem, hur stor hoj-dämpare finns de, alltså rör anslutning? Finns de till 3"?
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Duccatis raceavgas är jävligt stort kolla med Janne i Arboga det är ju nära.
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Nu görs det 3" DP men så klart paja tig svetsen, :( men blir nog bra detta :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Låter spännande det här, vart ska du bänka hojen efter turbo bytet?
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Jo de blir spänande å se registret nu :) tänkte bänka hos Andersson turbo, har har väl bänk, han verkar ha kåll på bittarna :) oljan in i turbon blev klart med, samt fästet till wg fast svetsen strula så kunde ej svetsa fast den dok, snart dax för Orsa känns de som :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Jo de blir spänande å se registret nu :) tänkte bänka hos Andersson turbo, har har väl bänk, han verkar ha kåll på bittarna :) oljan in i turbon blev klart med, samt fästet till wg fast svetsen strula så kunde ej svetsa fast den dok, snart dax för Orsa känns de som :)

Kul att du med ska upp till Orsa och Speed Weekend, har du fått ordning på några däck?
Andersson har koll på prylarna, ska bli kul och se skilnaden på lite större turbo:tummenupp
Otur med svetsen, hoppas det löser sig.....
Så det är inte bara jag som tycker att Orsa närmar sig alldeles för snabbt :tungan :va
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top