R1 Turbo

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

den går ju fint sitter o flinar i soffan nu och tänker på hur jävla sjukt turbohojjar kan gå,det finns ju inget som slår den känslan när allt lirar som det ska:tummenupp

mvh peterpain
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
peter- jo så galet sjukt fränt det är. men skulle vela ha längre sving så man kan mosa på lite nu åker den bara upp då slangen direkt man ger på litte. blir lite längre swing te nästa år. funderar på en lite större turbo med :/

hultqvist. det är roligare än det ser utt.. man har liksom adrelali konstant :) fast det var ju idag så var bra kallt så fegar som fan,
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Det är nästan ännu roligare när det är kallt...spinner å wheelar på samma gång :D
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
jag ska önska mig en sån fin kamera i hjulklapp i år
så att jag kan spela in lite körning jag med nästa sommar

håller med om att det är ännu mer spännande när det hjular o spinner man vet inte vad som ska hända hehe
 

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
Turbo e kul:tummenupp..
Var på semester i somras nere i Alperna och på vägen hem på autobahn så låg vi och malde i ca: 150 km, (vad jag inte visste var att slangen mellan turbon och wastgateventilen hade spruckit)
så kom en Porsche strax över 200 och körde om oss, jag gav lite gas på 6:an och kom i kapp honom, då han växlade ner och gasade på.
Jag vred på rullen och cykeln gick upp på bakhjulet med packning och allt, var tvungen att släppa av när jag såg laddtrycket låg på ca: 1,5kg...gissa om han blev lång i ansiktet och gav upp illa kvickt.:tummenupp
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Turbo e kul:tummenupp..
Var på semester i somras nere i Alperna och på vägen hem på autobahn så låg vi och malde i ca: 150 km, (vad jag inte visste var att slangen mellan turbon och wastgateventilen hade spruckit)
så kom en Porsche strax över 200 och körde om oss, jag gav lite gas på 6:an och kom i kapp honom, då han växlade ner och gasade på.
Jag vred på rullen och cykeln gick upp på bakhjulet med packning och allt, var tvungen att släppa av när jag såg laddtrycket låg på ca: 1,5kg...gissa om han blev lång i ansiktet och gav upp illa kvickt.:tummenupp

det är vad jag kallar semesterminne :tummenupp
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
tanken e att åka på isen me hojen i vinter.. har ju förgasare behöver man bestycka om dom eftersom de e kallt? har dålig kåll på förgasare då alla bilar ja hafft har hafft riktiga sprut. bestyckar man om dom eller?
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
jepp den hjular mäst hela tiden :) [/QUOTE]

Fördelen är att man inte behöver byta framdäck så ofta:tummenupp
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Dålig kåll på fuggar, vet man va tvungen bestycka om karten med de var ju en 2t när man åkte på isen,
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Låg en gammal bilsport på jobbet, reportage om två turbobeemers, den ena var blå och ägarn åkte turboR1:a, var det måhända du?? Har för mig att jag läst i nån tråd att du har en hårig sån:tummenupp
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Haha stämmer bra min blå BMW och polarens svarta, jo den går ganska hårt kört 9,64@248 bromsad till 865whp vid 1,8 bar men laddar lite lver 2 bar nu så de e nog lite över 1000hk i maskin :)med den med de går ju inte jämföra adrenalin förbrukningen mellan den och moppen, moppen e man glad varje gång man kommer hem med livet i behåll :/
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Ja se på tusan, där var du ju, denna tråd har jag ju läst både en och två gånger :) se nu till att ordna dubbdäck, isen är snart här! Du kan nog behöva gå upp något i munstycken på vintern!
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Beställde nyss ett 19t agg :) varför blir de alltid såhär :( blir kanske lite stort men den va för Snabb spool
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
stort näää inte alls. det blir bra sålänge tills du köper ett större hehe

god jul blå
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top