Pro Superbike Knutstorp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Härliga filmer, mer sånt vill vi se :yoparty

Men vilken effektskillnad det verkar vara på Davids Aprilia och de Kawasakis och Suzukis som låg före. De försvann ju bara på rakan för att sedan bli ikapp körda när det började svänga.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Härliga filmer, mer sånt vill vi se :yoparty

Men vilken effektskillnad det verkar vara på Davids Aprilia och de Kawasakis och Suzukis som låg före. De försvann ju bara på rakan för att sedan bli ikapp körda när det började svänga.

Trots flera justeringar för wheelie + traction controllen i den knepigaste av kurvor = tight S-kurva över krön, följt av hårt påslag på låg växel, i nedförsbacke, lite offcamber med lappad asfalt, blev det inte riktigt 100%-igt...:mad:

Chefen har ordet! => http://www.danderssonracing.com/?p=1109
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Härliga filmer, mer sånt vill vi se :yoparty

Men vilken effektskillnad det verkar vara på Davids Aprilia och de Kawasakis och Suzukis som låg före. De försvann ju bara på rakan för att sedan bli ikapp körda när det började svänga.

Det är ju för att han har extravikt på rutan i form av en fluga ;)
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Domare: Aja baja att köra på bakhjulet under safetycar. Inget jag inte visste, men hade råkat glömma just då!

Tävlingsledn: Undrade varför jag körde iväg under provstarten, trots att det inte var vevat med den gröna flaggan. Svensken: min motor kokade och pissade vatten. TL: Bra gjort :tummenupp

/Svensken
Vad ville domaren och tävlingsledningen?
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Härliga filmer, mer sånt vill vi se :yoparty
Vet du vad? Det körde en en "icke ungdom" också - precis uppklassad ifrån R1000 på en sådan där BMWS1000RRrrrr. I sista loppet så gjorde han en omkörning. Sådant vill vi se mer av. Så på det du också igen ;)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vet du vad? Det körde en en "icke ungdom" också - precis uppklassad ifrån R1000 på en sådan där BMWS1000RRrrrr. I sista loppet så gjorde han en omkörning. Sådant vill vi se mer av. Så på det du också igen ;)
Det är lugnt, jag har dryga 15 år på mig :D

EDIT: Men ska jag vara helt ärlig är jag väldigt kluven till den här typen av inhopp. Dels är det kul när folk vågar ta ett steg uppåt och dels är det ett kraftigt underbetyg till Pro Superbike när "vem som helst" kan betala och vara med och köra. Att testa ett wildcard i en vanlig Superbike-tävling känns som ett bättre steg från Rookie.
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Det är lugnt, jag har dryga 15 år på mig :D

EDIT: Men ska jag vara helt ärlig är jag väldigt kluven till den här typen av inhopp. Dels är det kul när folk vågar ta ett steg uppåt och dels är det ett kraftigt underbetyg till Pro Superbike när "vem som helst" kan betala och vara med och köra. Att testa ett wildcard i en vanlig Superbike-tävling känns som ett bättre steg från Rookie.

Tycker inte det var vem som helst. Varken material eller förare gjorde bort sig. Visst blev han varvad i heat 2, men ser inte det som ett problem.
Däremot fanns det gott om #53 fans synliga och t.o.m. en banderoll på backen, och speakeruppmärksamhet fick han också. Heja, mer sådant!
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Grymma filmer :tummenupp .
Tog upp dom på fullscreen, visserligen endast 24", men satt 40 cm ifrån och jäklar vilken fartkänsla.....

Vilken utrustning är det filmat med?

GoPro HD Motorsports HERO :tummenupp Ljudet inspelat med inbyggd mic.

[YOUTUBE-ID]yK5rZ0TfTZc[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]uyBoz__dxVc[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Tycker inte det var vem som helst. Varken material eller förare gjorde bort sig. Visst blev han varvad i heat 2, men ser inte det som ett problem.
Däremot fanns det gott om #53 fans synliga och t.o.m. en banderoll på backen, och speakeruppmärksamhet fick han också. Heja, mer sådant!
Missförstå mig rätt: Tycker det var kul att Arne var med, ju fler som kör ju bättre. Men det är lite som att ett fotbollslag i division 3 skulle bestämma sig för att testa på Allsvenskan.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
:confused:
Missförstå mig rätt: Tycker det var kul att Arne var med, ju fler som kör ju bättre. Men det är lite som att ett fotbollslag i division 3 skulle bestämma sig för att testa på Allsvenskan.
Jag tror det finns något liknande. Det heter väl Svenska Cup:en? Inte sällan väcker de som tar sig vidare stor uppmärksamhet, inte minst hemmamatcherna när ett allsvenskt lag kommer på besök.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Starkt jobbat Arne att våga deltaga :tummenupp :Bugar:banana
6140968768_30d847d2dc_z.jpg

Yepp. Och så snygga bilder det blir med klara visir! :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top