Pro Superbike Knutstorp

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Han gick o höll sin arm precis som jag gjorde när jag bröt nyckelbenet!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Är det nån som bemödar sig att lägga upp racen på RFM?
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Hur kommer det sig att Papunen DNS'ade i båda heaten idag? Han körde ju warmup?

Han körde ut i depån efter ca: tio minuter under warm-upen. Jag gick förbiu hans tält och frågade.

En kolv skar (?) i maskinen och de hann inte skruva ihop något som han kunde åka med. Synd.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
En sak som jag funderat över är allt kring PRO SBK å alla sponsorer som skall synas överallt, ordning å reda att alla klisterlappar sitter som det skall och enhetsdäck pirelli samt att det skall vara en pirellikeps på skallen när man står på pallen.

Min undran e egentligen om man får ha en pirellikeps på skallen samtidigt som det står Dunlop med stora bokstäver på bröstet på stället,,, eller har det kanske ingen betydelse :va

Nån som vet ,,,,,,:confused:
Bara för du kör Profil med frun så hindrar inte det att ta en Näcken för snedsprånget ;)
 

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Enl. BMW killen var den en vevstake som gick under träningen. Hojen hade precis gått i IDM (eller vad det nu heter) med medelhastighet på runt 200,på Knutstorp runt 150. Trodde det kunde bero på att oljan inte hade smort tillräckligt.
Har själv för lite kunskap för att ifrågasätta utan förmedlat bara i info. Har bilder på den rasade motorn när den ligger i en plast back med kolvarna synliga.
 

Bifogat

  • IMG_1454.jpg
    IMG_1454.jpg
    242.1 KB · Visningar: 308
Last edited:

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Med tanke på (vilket jag tror) uppbackningen Lukas har så presterar han imponerande:yoparty

Privatarna gjorde bra ifrån sig också:)

Ja Lukas har väl inte dom bästa förutsättningarna, man kan ju bara spekulera i om han haft samma resurser som Backlund så skulle nog resultaten tes sig anorlunda.
 

Smagatusk

Guest
Enl. BMW killen var den en vevstake som gick under träningen. Hojen hade precis gått i IDM (eller vad det nu heter) med medelhastighet på runt 200,på Knutstorp runt 150. Trodde det kunde bero på att oljan inte hade smort tillräckligt.
Har själv för lite kunskap för att ifrågasätta utan förmedlat bara i info. Har bilder på den rasade motorn när den ligger i en plast back med kolvarna synliga.

Det var verkligen inga dåliga snitthastigheter...;)

Tråkigt för Papunen dock. Hade varit kul att se honom på banan. Nån som vet hur det gick för Backlund?

EDIT: Tack Freedom:)
 

spurthoj

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
2012 BMW S1000RR
Det har varit två fantastiskt roliga dagar på Knutstorp, trots dålig körning av mig under förmiddagens heat.

Heat 1 och 3 var desto roligare med mer racebetonad körning, där jag t o m för några varv lyckades ta mig ifrån sistaplatsen. En Rookiemiss skickade mig tillbaka.

Du som funderar på att ta chansen att delta, ta den! Det är kul och det finns många lärdomar att göra. Du kan också på första parkett förundras över hur j-la fort det körs i täten. Mina gratulationer till Filip till tio raka och hoppas att du är tillbaka om fjorton dagar.

Ett stort tack till Rachid för att han gav mig chansen och till alla andra för alla lyckönskningar och glada tillrop!

Från nye # 53, fd # 55.
 

Rhaggren

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Vejbystrand
Hoj
Kawasaki ZX10
Det har varit två fantastiskt roliga dagar på Knutstorp, trots dålig körning av mig under förmiddagens heat.

Heat 1 och 3 var desto roligare med mer racebetonad körning, där jag t o m för några varv lyckades ta mig ifrån sistaplatsen. En Rookiemiss skickade mig tillbaka.

Du som funderar på att ta chansen att delta, ta den! Det är kul och det finns många lärdomar att göra. Du kan också på första parkett förundras över hur j-la fort det körs i täten. Mina gratulationer till Filip till tio raka och hoppas att du är tillbaka om fjorton dagar.

Ett stort tack till Rachid för att han gav mig chansen och till alla andra för alla lyckönskningar och glada tillrop!

Från nye # 53, fd # 55.

Grymt jobbat Arne :tummenupp :Bugar
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Min undran e egentligen om man får ha en pirellikeps på skallen samtidigt som det står Dunlop med stora bokstäver på bröstet på stället,,, eller har det kanske ingen betydelse :va

Nån som vet ,,,,,,:confused:

Om inte Pirelli avtalat om att vara enda däcksponsor (inte bara leverantör) är det bara att köra. Har de det i avtalet så tar det nog hus i helvete snart...
 

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Du som funderar på att ta chansen att delta, ta den! Det är kul och det finns många lärdomar att göra. Du kan också på första parkett förundras över hur j-la fort det körs i täten. Mina gratulationer till Filip till tio raka och hoppas att du är tillbaka om fjorton dagar.

Om inte bara, för att till sina barn, kunna säga att man har tävlat i högsta serien inom svensk roadracing. :tummenupp:banana
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
En sak som jag funderat över är allt kring PRO SBK å alla sponsorer som skall synas överallt, ordning å reda att alla klisterlappar sitter som det skall och enhetsdäck pirelli samt att det skall vara en pirellikeps på skallen när man står på pallen.

Min undran e egentligen om man får ha en pirellikeps på skallen samtidigt som det står Dunlop med stora bokstäver på bröstet på stället,,, eller har det kanske ingen betydelse :va

Nån som vet ,,,,,,:confused:

I reglementet så står det bara att du ska ha keps på podiet, märke på skinnstället, och dekaler på framskärmen... Inget annat...
 

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
Starkt jobbat Arne att våga deltaga :tummenupp :Bugar:banana

Det är för lite bilder här så jag skickar upp lite :D
6140966324_9533a1f8c3_z.jpg

6140967042_f1f4c04a70_z.jpg

6140967642_2c9a52b27e_z.jpg

6140968768_30d847d2dc_z.jpg

6129251401_dcd21d13e2_z.jpg

6129251189_4ce4759137_z.jpg

6129251029_ceca823189_z.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top