MotoGp Red Bull Indianapolis GP

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är inte heller riktigt med på vad det gnälls på, bästa på länge. Om det var nåt sömnpiller var det väl motor2, förutom att följa Bradls "hyggliga" upphämtning.

Stoner är femjävlig på att gränsåka sin Honda :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Stoner var i särklass. När andra eldat framdäcken sedan länge så putsar han sitt eget nysatta varvrekord på varv 20! Spies hade blivit tvåa, men Stoner hade han inte kunnat rå på.
Jag sa inte att Spies hade kunnat vinna men han var den enda i fältet som körde 1.39 tider och satte dem även på varva 18-19. Han hade kanske inte vunnit men han hade kunnat ge Stoner mer av en match.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag sa inte att Spies hade kunnat vinna men han var den enda i fältet som körde 1.39 tider och satte dem även på varva 18-19. Han hade kanske inte vunnit men han hade kunnat ge Stoner mer av en match.
Jag tror också att Spies hade kunnat åtminstone matcha Stoner och blivit tvåa.
Intressant att Pedrosa inte hade en chans när väl Stoner blåste om, och att Spies inte verkar hämmas alls av de set-up-problem som Jörgen pratar om.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Faktum är att det var väl ett "spännande" lopp med MotoGP mått mätt. :rolleyes:

Att Stoner skulle vinna var det ingen tvekan om. Att HRC Hondorna är med i topp 5 är inte heller någon överraskning.

Spisen gör det jävligt bra och kör upp sig efter sin taffliga start. Lorenzo vette fan. Vart är hans fart från förra säsongen?? Eller har Hondorna blivit så jävla mycket snabbare.

Simoncelli kör jojo-race. Uppe på 3:de slutar 12:a. Vad var det som hände??

Rossi kör oxå lite jojo-race. Och gör det bra med dom förutsättningar han har på sin jävla spagettihoj.

Hayden, nää...nästan så man tycker synd om han.

Bautista....bra gjort alltså. Sukan verkar funka för honom.

Förövrigt lite ups and down.

Och allvarligt alltså...borde inte Capirossi pensionera sig. :va

//M
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Jag sa inte att Spies hade kunnat vinna men han var den enda i fältet som körde 1.39 tider och satte dem även på varva 18-19. Han hade kanske inte vunnit men han hade kunnat ge Stoner mer av en match.
Spies var inte den enda på 1.39! Han var inte ens snabbast. Så peak:ade han redan sju varv tidigare än Stoner ;)

Faktum är att det var väl ett "spännande" lopp med MotoGP mått mätt. :rolleyes:

Simoncelli kör jojo-race. Uppe på 3:de slutar 12:a. Vad var det som hände??

Rossi kör oxå lite jojo-race. Och gör det bra med dom förutsättningar han har på sin jävla spagettihoj.

Hayden, nää...nästan så man tycker synd om han.

Bautista....bra gjort alltså. Sukan verkar funka för honom.

//M
Spänning för mig är inte att se vilka som kan få ett framdäck att hålla distansen ut. Inte synd om Hayden, han chansade på ett annat val, som för honom höll i sju varv. Racet var på 28.
Rossi körde rätt bra på sitt sätt. Han var bland de långsammaste på banan och hade problem med lådan - men körde ändå jämnt och slog sig fram. Han visade att han delvis kunde köra runt problemen och inte led lika mycket av dåliga däck.

Bautista - kan någon ge honom en riktig hoj nästa år? Elias maskin t.ex.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag tror också att Spies hade kunnat åtminstone matcha Stoner och blivit tvåa.
Intressant att Pedrosa inte hade en chans när väl Stoner blåste om, och att Spies inte verkar hämmas alls av de set-up-problem som Jörgen pratar om.
Men är inte det väldigt typiskt för Butter? Han kan dominera race om han får en liten lycka men blir han omkörd är racet över för hans del. Det är iaf vad mitt korta minne säger.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Men är inte det väldigt typiskt för Butter? Han kan dominera race om han får en liten lycka men blir han omkörd är racet över för hans del. Det är iaf vad mitt korta minne säger.
Estoril i år var ju inte så, men det är lite undantaget som bekräftar regeln.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Dags att byta avtar snart med tanke på att du bytt favoritförare, till den som vinner. ;)
Nope, ingen kappvändare. Avataren visar en cool åkbild, men de underhållande sladdarna var det en annan förare som producerade igår. Jag tycker fortfarande Stoner är gnällspik och tråkig för racingen :)
 

MC Doktorn

Guest
Förstår inte att ni klagar så väldigt. Jag tykte det var ett kanonlopp. Massor av action och oförutspådda händelser. Bara att se Boners utgångar på start och målrakan var ju homoerotiskt vackert!

Exakt!

Klagasångens hörs mest hos de som håller sideshow bob fanan högt och enstaka rossifuckon som skyller allt på HRC och Ducati :hihi

Ett fantastiskt race helt enkelt :banana
 
Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Hondan går bra men så himla överlägsen är den väl ändå inte? Det är väl inte så himla konstigt att det ger utdelning om man har 4 fabrikshojar istället för 2? De har 9 vinster i år men bara 4 dubblar (placering 1+2).

Vinster för Repsolteamet.
2005: 2 (Hayden)
2006: 4 (Hayden 2, Pedrosa 2)
2007: 2 (Pedrosa)
2008: 2 (Pedrosa)
2009: 3 (Pedrosa 2, Dovizioso 1)
2010: 4 (Pedrosa 4)
Hittils i år: 9 (Stoner 7, Pedrosa 2)

Där har ni den stora skillnaden.
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Kul att se JLo fortfarande inte kan ställa in hojen och välja däck.
Tur för han, att han är så snabb förare. Bra damage limitation igår.

Tror han är torsk nästa år med liter hojarna, och min stora förrhoppning om att han gjorde en Criville, Roberts JR, Hayden m fl, besannas.
Då kan han förslagsvis börja studera yoga på heltid, och självförverkliga sig själv i tibet lr nånstans så man slipper se fjanten.

Håller nu tummarna för Stoner till titeln i år.
Värdig vinnare hur fjollig han än må vara vid sidan av banan.


Mvh
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Som jag tolkar Edwards var det inte större fel på Suzukin i dag. Men visst, han hade nog precis som alla andra presterat bättre på en satellit-Honda.
Inget fel varken på Bautista eller Suzukin. Men med tanke på att Suzuki tidigare haft två förare och större satsning så gissar jag att att det ändå är hojen som är den begränsande faktorn.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Exakt! Klagasångens hörs mest hos de som håller sideshow bob fanan högt och enstaka rossifuckon som skyller allt på HRC och Ducati :hihi Ett fantastiskt race helt enkelt :banana
Som sagt, en del är ju väldigt lättroade och har en kravnivå i tröskelhöjd :hihi

Ser man lite mer än sammandrag och har sett några säsonger inser man snabbt att 2011 inte kommer att gå till historien som någon av de mer spännande. Frågan är om någon kommer att minnas något annat än att Stoner vann titeln?

Inget fel varken på Bautista eller Suzukin. Men med tanke på att Suzuki tidigare haft två förare och större satsning så gissar jag att att det ändå är hojen som är den begränsande faktorn.
Suzukis problem är ju fram för allt att den funkar uselt när det inte är varmt. I går var det väl nära 30 grader och då funkar den riktigt bra. Men visst är hojen en av de sämre, inget snack om det.
 
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Frågan är om någon kommer att minnas något annat än att Stoner vann titeln?

Joo...tror på fan det!!!

Att den där jävla spagettihistorien med Rossi hos Ducati blev en tråkig jävla havregrynsgröt istället för en fin pasta med pesto. Hemlagad. :gnissla :arsele :rolleyes:

Ni fattar!!
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Inget fel varken på Bautista eller Suzukin. Men med tanke på att Suzuki tidigare haft två förare och större satsning så gissar jag att att det ändå är hojen som är den begränsande faktorn.

det vet man inte försen stooner kört suzukin eller bautista hondan väl?
tycker förare och hoj funkar över förväntan till den budgeten
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top