Tappat db killer på Hurric slipon, var hitta ny?

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Hej,

Jag har tappat db killer'n på mitt Hurric slipon som passar Kawasaki ER6 och Versys. Jag tycker det låter lite för mycket utan så jag skulle vilja få tag i en ny db killer. Har försökt söka på nätet men inte riktigt hittat något ställe där man kan köpa en ny och säkert veta att den passar.

Någon som vet vart man kan få tag i en ny som med säkerhet passar?
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Tyvärr så passar inte den där, den måste vara till nån annan modell, den hittade jag också förrut när jag letade :huvet
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Det passade alltså på versysen? Grymt :)

Lycka till med letandet, pröva att maila de olika ÅF för Hurric i Sverige, man tycker ju att den bör finnas som reservdel?
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Mät öppningen så du vet vilka som passar. Maxmc, Garage24, duells med flera har så kallat universal men man måste veta måttet. Då kan man knalla in i närmsta mc-butik och de tar hem eller så beställer man via internet.

se http://viewer.zmags.com/publication/5d6a6be2#/5d6a6be2/674

alternativt

http://www.louis.de/_305fd91ccba89d832b2a10eac9dd1d6de3/index.php?topic=search&searchterm=hurric

Den i sista länken där ser lovande ut, ska mäta lite och se :)

Det passade alltså på versysen? Grymt :)

Lycka till med letandet, pröva att maila de olika ÅF för Hurric i Sverige, man tycker ju att den bör finnas som reservdel?

Japp, den passade utmärkt, lite för högljud nu bara ;)
 
Last edited:

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Tjena, lånar tråden lite. Vart fick du tag på en dbkiller? Vilket hurric slipon hade du? Mvh /kj
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Har du/ni rullat runt med ljus och lykta på Ebay? Är det OEM eller eftermarknads dB killer ni letar efter? Annars brukar öborna på UK ha ok koll på diverse sånna delar. :)
 

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Har du/ni rullat runt med ljus och lykta på Ebay? Är det OEM eller eftermarknads dB killer ni letar efter? Annars brukar öborna på UK ha ok koll på diverse sånna delar. :)
Spelar ingen roll egentligen men skulle helst vilja ha den som hör till sliponet egentligen så man vet att det funkar vis besiktning.

Fått tag på ett ställe som säljer hurric slipon och dom skulle ordna fram en åt mig. Dock verkar det strula för dom då dom som dom har som leverantör har missat att skicka den nu i snart en o en halv månad.

( Mailade kille för nån vecka sen o frågade hur det gick och han lovade att jag skulle ha den inom kort. Hojen går månaden ut och han sa åt mig att försöka få en tid för besiktning i slutet på denna månad och jag bokade den 31a.

Fick nu ett mail från dom igen i fredags att dom inte glömt bort mig men att leverantören fortfarande missat att skicka med db-killern. Börjar tveka på att den hinner komma så i värsta fall får jag väl få en 2a på den skiten. Lite småsurt tycker jag när man har blivit lovad.

Tjejen som hade hojen tidigare hade klarat besiktningen med sliponet utan dbkiller så jag får väl hoppas att det funkar...
 

Zeif

Medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Kristianstad
Hoj
Yamaha YZF R6-12
Har också förlorat min db-killer här om veckan. Har ni hittat ersättare som fungerar?
 

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Har också förlorat min db-killer här om veckan. Har ni hittat ersättare som fungerar?
Jag återkommer när jag får min db-killer. Har du hurric slipon? Tror det hette sliponbutiken jag beställde ifrån så du kanske också kan dra iväg en beställning därifrån så kanske det blir ordning o reda. Dom är kanontrevliga där men som sagt så verkar leverantören krångla. Har dock inte betalt nåt än utan det skulle dom skicka ut efter dom fått hem den.
 

Zeif

Medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Kristianstad
Hoj
Yamaha YZF R6-12
Jag återkommer när jag får min db-killer. Har du hurric slipon? Tror det hette sliponbutiken jag beställde ifrån så du kanske också kan dra iväg en beställning därifrån så kanske det blir ordning o reda. Dom är kanontrevliga där men som sagt så verkar leverantören krångla. Har dock inte betalt nåt än utan det skulle dom skicka ut efter dom fått hem den.
Ja, det är hurric cone. Väntar med spänning
 

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Fick ett mail från dom idag och dom skulle få db-killern på tisdag och skulle skicka den vidare med snabbast möjligt fraktsätt. Han skulle även följa sändelsen dagligen så att den verkligen har skickats från leverantören. Verkar vara en reko kille iaf. Bara hålla tummarna att den hinner komma innan den 31a.
 

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Fick db-killern i förrgår och besiktade hojen idag. Dom såg till att jag fick den i tid och hörde av sig via sms att den var på utlämningsstället trots att jag fick sms från DHL också. Smsade lite med han efteråt och kan varmt rekommendera sliponbutiken. Riktigt bra service..
 

Zeif

Medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Kristianstad
Hoj
Yamaha YZF R6-12
Fick db-killern i förrgår och besiktade hojen idag. Dom såg till att jag fick den i tid och hörde av sig via sms att den var på utlämningsstället trots att jag fick sms från DHL också. Smsade lite med han efteråt och kan varmt rekommendera sliponbutiken. Riktigt bra service..

Den gick alltså genom med DB-killern? Vad låg dbl på ??
Hur mycket gick DB-killern på ?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top