Bästa slipon för Kawasaki er6n -06

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Hej.
Nu eftersom jag köpt en Kawasaki er6n 06a är jag som många intresserad av att köpa ett slipon med maffigt ljud.

Tänkte höra med er om ni vet bra märke och om ni kanske har ett ljudklipp med det sliponet.:va

Har funderat själv lite på antingen Akrapovic eller GPR men finns kanske bättre :)

Sen hadde det underlättat att de hänger med db-killer som underlättar vid besiktning osv:tungan

Mvh// Tobbe
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Hade G&G på min som jag tyckte lät lite väl mycket utan db-killern...

[YOUTUBE-ID]8ZDXS41jCaw[/YOUTUBE-ID]
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Jag kör med Arrow och gillar ljudet:http://www.garaget.org/video/23601

Nilax: Hur gammal är du? Har du inget vettigt att säga så ge tusan i att posta kommentarer. Folk är så fjantiga som dissar ER6:an utan att veta så mycket om dem. Gäller kanske inte dig, men det verkar så med tanke på din kommentar. Jag är stolt ägare till en ER6, och behöver inte en större hoj för att verka cool. Och nä, jag brukar inte kommentera inlägg som ditt, men nu gjorde jag det ändå. Dumt, kanske. Kändes det bra? Ja.
 

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Nilax: Hur gammal är du? Har du inget vettigt att säga så ge tusan i att posta kommentarer. Folk är så fjantiga som dissar ER6:an utan att veta så mycket om dem. Gäller kanske inte dig, men det verkar så med tanke på din kommentar. Jag är stolt ägare till en ER6, och behöver inte en större hoj för att verka cool. Och nä, jag brukar inte kommentera inlägg som ditt, men nu gjorde jag det ändå. Dumt, kanske. Kändes det bra? Ja.

Han är GAMMAL !!! :D
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jo, jag är gammal. Kul att ni trivs med era er6:eek:r, det är ju kalas :) Jag har bara svårt att tycka att de kan låta maffigt...och då har jag både hört och kört ett antal. Sorry om jag trampade nån på fötterna :)
 
Last edited:

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Jo, jag är gammal. Kul att ni trivs med era er6:eek:r, det är ju kalas :) Jag har bara svårt att tycka att de kan låta maffigt...och då har jag både hört och kört ett antal. Sorry om jag trampade nån på fötterna :)

Ok. Bra att du svarar så här, och att du har personlig erfarenhet från ER6. Annars är det lätt att spy galla över något på internet, som man inte har provat själv. :tummenupp

Du får prova min ER6:a utan db-killer, men tycker du inte att den har maffigt ljud så vet jag inte vad du gillar (mer än att du kanske föredrar mer högvarviga rad4:eek:r istället för parallell-twin. :tungan

Mvh
SE
 

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Jag kör med Arrow och gillar ljudet:http://www.garaget.org/video/23601

Nilax: Hur gammal är du? Har du inget vettigt att säga så ge tusan i att posta kommentarer. Folk är så fjantiga som dissar ER6:an utan att veta så mycket om dem. Gäller kanske inte dig, men det verkar så med tanke på din kommentar. Jag är stolt ägare till en ER6, och behöver inte en större hoj för att verka cool. Och nä, jag brukar inte kommentera inlägg som ditt, men nu gjorde jag det ändå. Dumt, kanske. Kändes det bra? Ja.

Är där förborrat hål för lamda sensorn på Arrow? :tungan Tyckte den lät riktigt härligt. :)

Tänkte också höra om där är skillnad mellan arrow utblåsen i titan, alu och kolfiber eller om det bara är utseendet =)
 
Last edited:

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Är där förborrat hål för lamda sensorn på Arrow? :tungan Tyckte den lät riktigt härligt. :)

Tänkte också höra om där är skillnad mellan arrow utblåsen i titan, alu och kolfiber eller om det bara är utseendet =)

Jepp, är bara att skruva dit lamda-sensorn! Vet däremot inte hur/om det är skillnaden mellan de olika materialen, mer än utseendet så såklart. :)
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Rent gissningsvis tror jag det blir skillnad på ljuden vid olika material. Det blir ju helt olika resonanser materialen emellan. Kanske mest skillnad på typ radfyror då ljudet i sig är mer en-tonat mot vad en twin tex är.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Men kan motorn ta skada utan mappning om man bara byter slutburken? kommer mestadels bara köra landsväg och inte mycket bana. :va

Troligtvis NEJ. Men du vet inte säkert förrän du mätt lambda värdet.

Tumregeln är:

Inte stort behov av mappning
Bara slutburk, med eller utan db killer.
Stort behov av mappning
Slutburk utan db killer + highflow luftfilter
Mer eller mindre måste mappas
Helsystem
Helsystem + highflow luftfilter

Tänk på att om ni mappat utan db killer så går den fet med db killer. Kan vara värt att mappa den får både med och utan om man ändå gör en seriös mappning.


Sedan tycker jag att Er6 låter ok med original. Tycker inte det låter direkt maffigare med något annat personligen. Det låter lite mer men inte maffigare direkt.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Du får ändå inte lov att åka bana med bytt slutburk. Alla banor har 95dB förbifart och det är tveksamt om man klarar det med bytt burk så det är klokt att åka med originalet om du inte vill bli hemskickad....

På gata får du bullra mer så där är det fritt att åka med bullrig burk...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top