SuperBike AlpenTour 2011 ! "Mycket bilder"

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det var inga små jägershots på Monclassico heller och fler än Goffen blev 'suddiga' :D

@Goffen: Kan du få tag i filmen som TheKid gjorde i rodelbanan i Maribor? Den var rätt rolig :) Skulle ju passa klockrent efter bilden där jag är mätt i magen :tummenupp
 

Bifogat

  • IMAG0404.jpg
    IMAG0404.jpg
    241.8 KB · Visningar: 299
  • IMAG0406.jpg
    IMAG0406.jpg
    239.6 KB · Visningar: 253

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Satan va roligt vi hade på resan! :yoparty

Nu sitter jag & Goffen på min altan o dricker grogg o pratar o minns tillbaka på resan, det rekomenderas starkt, ut o res nu pöjkar! :tummenupp
 

pg_ice

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha YZF R1-05
fan har ni fest eller?
vart är brudarna :)?
eller det kanske inte fanns några hojbrudar där nere?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
fan har ni fest eller?
vart är brudarna :)?
eller det kanske inte fanns några hojbrudar där nere?
De flesta ställena hade rätt fina servitriser och på krogen i Maribor var det ganska lättraggat trots språkbarriären. Jag fick erbjudande om alternativ logi rätt tidigt på fredagsnatten :tungan Ett par riktigt goa dansare var det där också. Alldeles för mörkt för mobilkameran dock så ni får åka till Studio55 och se själva ;)
edit: hittade en bild därifrån på nätet :slicka

Stirra dock inte för länge på en Jugges flickvän! Det kan räcka :rolleyes: En del av killarna där fick t.o.m TheKid att känna sig liten :D

Hojbrudar? Nja... Nåt som liknade ett fruntimmer åkte åt samma håll som oss på en Africa Twin första dan tror jag... Några bönpallsbrudar skymtades på Stelviopasset också...
Och att köra serpentinvägarna med kärringen bakpå hade inte varit lika kul.
 

Bifogat

  • studio55.jpg
    studio55.jpg
    55.7 KB · Visningar: 470
Last edited:

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Alp, resa,

Underbar Söndags läsning,, :) Åååhh vilka vägar :tummenupp Åker själv runt samma tid som ni nästa år :gnissla (blir norge tripp i år,) Har haft tanke på att byta Upp/Ner?? mig till en ktm 990 Smt-11 Men nu börjar man tveka,, Hm? Kanske behålla Gixxern ändå verkar ju funkat för er med Sporthoj :Bugar Har kört 500mil sen maj o bara i svedala så va fa"n gnäller jag om :dummer Det enda jag kan tro kan bli jobbigt är knä vinkeln o hänget på styret. på Ktm 990 smt sitter man ju som en kung skulle kunna köra hur länge som helst på den, Men den har inte Gixxerns Motor o Själ! :yoparty Någon som kört båda långt? Hm, Fan va velig jag är :galen Tack för en trist alldaglig Söndag som blev "super" Tack vare eran rese storry, :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Underbar Söndags läsning,, :) ...
Har haft tanke på att byta Upp/Ner?? mig till en ktm 990 Smt-11 Men nu börjar man tveka,, Hm? Kanske behålla Gixxern ändå verkar ju funkat för er med Sporthoj :Bugar
Tack för komplimangerna :tummenupp Ska du åka Autozug ner så boka senast i februari!

Jag älskar min Gixxer men båda dina alternativ funkar nog ärligt talat utmärkt i Alperna. Värk i lederna var nog värst när man satt still på hojen på Autobahn hem (120 mil samma dag) inte när man kör aktivt.

Klart att det är smidigare runt hårnålarna när man sitter upp på en SMT men på de härliga svepande vägarna i dalgångarna var Gixxern perfekt och det var ju klart fler 'goa' kurvor än hårnålar på resan.

På transportsträckan dit/hem det är lättare att leka med Porscharna med en Gixxer :tummenupp
 
Last edited:

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Rolig läsning, hur många mil åkte ni totalt.
Och vad hade ni för däck på, nåt som passar sport och även håller för touring?

Fyll på nu, vill läsa mer:tummenupp
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Rolig läsning, hur många mil åkte ni totalt.
Och vad hade ni för däck på, nåt som passar sport och även håller för touring?

Fyll på nu, vill läsa mer:tummenupp

Totalt åkte vi nog 370mil dock var de sista 70 milen i värsta ösregnet och under kväll/nattetid med mörka visir :näsblod

Vi var fyra som åkte på nya Dunlop Sportmax sportsmart, Jag har inget att anmärka på dessa däck :tummenupp

Goffen kompletterar fortlöpande med nya bilder och filmklipp! :Bugar

//Danne
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag hade ett set Michelin Road2 liggandes så jag körde på dem. Funkade fint.

De andra fyra körde med SportSmart och hade massor kvar efter resan (nyomlagt innan) och höll även bra för en massa hårda varv på Mantorp helgen efter :tummenupp (jag bytte också till SportSmart innan Mantorp) Bra skit

edit: har uppdaterat lite på förstasidan
 
Last edited:

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
k-Man,,

Tack för komplimangerna :tummenupp Ska du åka Autozug ner så boka senast i februari!

Jag älskar min Gixxer men båda dina alternativ funkar nog ärligt talat utmärkt i Alperna. Värk i lederna var nog värst när man satt still på hojen på Autobahn hem (120 mil samma dag) inte när man kör aktivt.

Klart att det är smidigare runt hårnålarna när man sitter upp på en SMT men på de härliga svepande vägarna i dalgångarna var Gixxern perfekt och det var ju klart fler 'goa' kurvor än hårnålar på resan.

På transportsträckan dit/hem det är lättare att leka med Porscharna med en Gixxer :tummenupp

bokar säkert redan i Dec :hoppskrat... Ja jag såg att det nästan brukar va fullt i feb-mars, bra tips, Hua 120mil :Bugar Blir Gixxern:) Byta in e ju bara att glömma dom :mad: Jävl,, har (Suzuki Sverige) dumpat priserna på 2010 års Nya Gixxer 119900 Dom hade visst ett för stort lager av 10"or och 11er har dom inte sållt en handfull av. Så då blev ju valet Lätt.. Får löjligt betalt i inbyte :finger Hur o vad hade du för pack väska bak? Hur fäste du dom :confused: e ju bara sopor till Rumpa bak..vågar man dra fast något där? Bild Tack. Åker Norge v30/31 3-4 dar jepp Sporthojs resa :squid Då lär jag bli varse om jag pallar The Alps Nästa år,, Nä nu gapar kärringen :6surkart jag ska visst Dammsuga
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hur o vad hade du för pack väska bak? Hur fäste du dom :confused: e ju bara sopor till Rumpa bak..vågar man dra fast något där?
Jag har ingen bra bild på just upphängningen av väskorna men Biltemas väskor har två breda kardborreremmar man hänger över bakdelen. En under bönpallen och en i 'sluttningen' mot förarsadeln, sen finns det öglor man drar remmar igenom under bakdelen. Jag satte även fast nedre öglorna i skjutspinnarna så de höll för Porsche-jag i 260 :D

Det sägs att regnskydden inte var så bra så jag lämnade dem hemma och packade i plastpåsar. Även smidigt att kunna lyfta ur kläderna så och slippa lossa väskorna på hotellet. Allt som ska in på rummet i ena väskan, regnställ och annat mindre viktigt i andra ;)
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Jag har ingen bra bild på just upphängningen av väskorna men Biltemas väskor har två breda kardborreremmar man hänger över bakdelen. En under bönpallen och en i 'sluttningen' mot förarsadeln, sen finns det öglor man drar remmar igenom under bakdelen. Jag satte även fast nedre öglorna i skjutspinnarna så de höll för Porsche-jag i 260 :D

Det sägs att regnskydden inte var så bra så jag lämnade dem hemma och packade i plastpåsar. Även smidigt att kunna lyfta ur kläderna så och slippa lossa väskorna på hotellet. Allt som ska in på rummet i ena väskan, regnställ och annat mindre viktigt i andra ;)

Kannon! då blir det till att inhandla ett stycke Biltema väskor :) Känns lite billigt me biltema Men funkar det så va F,, Får väl köpa Givi märken o klistra över :hihi Har tittat på dom men trodde det bara var skräp. Ja tänk va man lär sig :tummenupp o Att dom sitter kvar även vid Porsche Race e ju ett Super pluss och Måste!!... :banana Tack för alla Tips.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja de höll i varenda söm och i alla väder (mkt regn sista biten hem) Det enda minuset jag upplevde var en lite bökig öppning av stora facket - bred kardborre och två snabbspännen, men ändå bara smal skåra som öppning. Hade velat öppna hela ovansidan för att lättare få ur påsen med kläder men för det priset är det synd att klaga :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top