CBX 1000 "Bygget"

Gick med
18 Apr 2009
Ort
kinnekulle
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Det händer inte såå mycket. Måste lägga om lite svetsar på ramen. Så jag har gjort tanken formriktig och haft i tanktätning. Är nog ett par tim kvar att slipa. Gjorde ett ryck och polerade svingen. Samma visa den här gången som vid förra poleringen. Vad håller man på med? Men det blir snyggt. Är det någon som vet om det finns 530 drev till ducati?

Köpte ny hoj mitt i allt ihopa,

// Peter

Trevlig REPSOL !!!!!!!
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Halloj! Lite uppdatering då! Det går inte så fort här, hänger mest på Ebay och letar delar. Har lackat motorblocket och div. kåpor. Klassat in lagren på veven. Beställt nya och kommer nog i slutet på veckan. Rensat toppen och portat den, ska göra lite justering där, och sen iväg för montering av större ventiler. Har även hämtat cylinder raden fått sig en avhyvlingen. Äntligen fått i vägen ramen för ytbehandling. Blir KROM! En bekant tog med sig den när han skulle hämta sina delar, så kromaren skulle få en uppfattning om hur det såg ut. När Niclas kom in genom dörren med ramen, stog han bara och log. Om det var för att det skulle inbringa mycket cash i firman eller om han tyckte den var frän, fick jag inget svar på. Han ryckte nästan ramen ur händerna och tog telefon nr. Får se när han ringer. Så nu är det beslutet taget. Nu kan man koncentrera sig på motorn. Skönt! Ang. REPSOLEN får vi se hur trevlig den är i sommar. Annars duger den att titta på. Blir tyvärr bara en bild, men det är en bild i alla fall.

IMG_0863.JPG

// Peter
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Halloj! Lite uppdatering då! Det går inte så fort här, hänger mest på Ebay och letar delar. Har lackat
motorblocket och div. kåpor. Klassat in lagren på veven. Beställt nya och kommer nog i slutet på veckan. Rensat toppen och portat den, ska göra lite justering där, och sen iväg för montering av större ventiler. Har även hämtat cylinder raden fått sig en avhyvlingen. Äntligen fått i vägen ramen för ytbehandling. Blir KROM! En bekant tog med sig den när han skulle hämta sina delar, så kromaren skulle få en uppfattning om hur det såg ut. När Niclas kom in genom dörren med ramen, stog han bara och log. Om det var för att det skulle inbringa mycket cash i firman eller om han tyckte den var frän, fick jag inget svar på. Han ryckte nästan ramen ur händerna och tog telefon nr. Får se när han ringer. Så nu är det beslutet taget. Nu kan man koncentrera sig på motorn. Skönt!

// Peter

Ser bra ut, jag tror att det blir kanon med krom!:) Hur mycket fick du ge för CBX-motorn?
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Motorblock urfräst, cylinderrad med större foder och kolvar köpte jag på Ebay för nästan sex tusen, tullat o klart när dollarn låg på sex spänn ca. Vevstakarna ungefär 14000:-. Räknar att hela motorn kommer att kosta 25000:- när den är klar. Lagren som jag köpte i veckan blev 2000 ca. så det rullar på.

// Peter
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Motorblock urfräst, cylinderrad med större foder och kolvar köpte jag på Ebay för nästan sex tusen, tullat o klart när dollarn låg på sex spänn ca. Vevstakarna ungefär 14000:-. Räknar att hela motorn kommer att kosta 25000:- när den är klar. Lagren som jag köpte i veckan blev 2000 ca. så det rullar på.

// Peter

Dom är fan inte billiga, jag fick en prisuppgift från 800$ för en med renoveringsbehov till 5000$ för en nollställd maskin...
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Har du fått ramen kromad, hur har det gått?:) Hmmmm... Västerås... Måste nog göra mig ett ärende förbi om ett halvår eller så!:D
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ska de inte sfro bes? och vad tycker dom om du kromar ramen?
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Går H-D att kroma så varför inte en Honda? :)


för att svetsarna inte kan inspekteras då!
och att man kan missa sprickbildningar tror jag.

det måste vara gjort i ett visst steg i besiktningarna....

efter besiktningarna är det säkert ok !
 
Last edited:

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Halloj! Någon kromad ram har jag inte sett till ännu. Så jag vet inte hur det går. Ang, Bes så kommer det nog att lösa sig, på ett eller annat sätt. Inte orolig. Hämtade toppen i torsdags med de nya större ventilerna, och fick godkänt på portningen. Ska plocka ihop den i mellandagarna och få på lite färg på den. Bild kommer. Ska försöka hinna med att börja med insprutningen åxo och där är det många frågetecken då det är helt nytt för mig. Ångra att jag inte byggde det på förra hojen när jag blev erbjuden material. Då hade det varit en baggis nu. God Hjul o Gott Nytt År Er Allihopa.

// Peter
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Halloj! Någon kromad ram har jag inte sett till ännu. Så jag vet inte hur det går. Ang, Bes så kommer det nog att lösa sig, på ett eller annat sätt. Inte orolig. Hämtade toppen i torsdags med de nya större ventilerna, och fick godkänt på portningen. Ska plocka ihop den i mellandagarna och få på lite färg på den. Bild kommer. Ska försöka hinna med att börja med insprutningen åxo och där är det många frågetecken då det är helt nytt för mig. Ångra att jag inte byggde det på förra hojen när jag blev erbjuden material. Då hade det varit en baggis nu. God Hjul o Gott Nytt År Er Allihopa.

// Peter


Hör av dig om du behöver tips och råd

Mvh Peter
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Tack för erbjudandet, Peter! Kommer säkert att köra fast, så jag kommer nog att kontakta dig.

Tanken var att det skulle vara fläkt på den här hojen. Men så blev det inte. Jag har delar över, så det går att plocka ihop en till motor. Och jag SKA bygga en turbomotor som jag ska ha till den andra CBX:en.

// Peter
 
Last edited:

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Hur många turbos det blir har jag inte hunnit fundera på, har en bit dit. Blir säkert budget bygge. Lackade tanken i går(tors) med RIKTIG färg som luktar gott:hihi. Har kollat på nätet efter tankdekaler, men tycker det verkar dåligt. Någon som vet en bra sida som det går att handla på. Har ingen lust att köpa orginal. Blir väldigt dyrt. Motorn är klar, ska bara på med kopplings och ventilkåpan när de kommer. Nästa steg blir sprutet:huvet


IMG_0876.JPGIMG_0878.JPG

// Peter
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top