Karlskoga Motorstadion 12-13/8

jWalker

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX750F
Någon som har info om tävlingshelgen 12-13 augusti i karlskoga? Hittar inget tidsschema på superbikers.se eller motorstadions hemsida.. :va
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Jäkligt trist att det inte blev 2 race på lördagen, stcc och en majoritet av förarna ville ju det. Var det svemo eller luff som satte käppar i hjulet???

Vi får väl hoppas på att det går att lösa till Knutstorp!


/ Svensken
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Enligt Luff står det i reglementet att det inte får köras två heat per dag. Vilket reglemente är det? Norrmännen kör två heat i Superstock på söndag om en vecka.

Enligt Mike Luff så var inte 250GP välkomna till Falkenberg förra året pga regeringens tuffa miljökrav. :rolleyes:

Mike Luff är en pajas.
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125

Jo, jag har läst..
Det jag undrar är varför det inte blev 2 st race när vi förare röstade och en majoritet ville köra och det verkade som om bara STCC kunde få till det så skulle det bli 2 race. Och nu så har nån kastat grus i maskineriet!
Varför?? Behöver inte Pro SBK bjuda till lite till publiken!?!?!?

Tycker det är pinsamt!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jo, jag har läst..
Det jag undrar är varför det inte blev 2 st race när vi förare röstade och en majoritet ville köra och det verkade som om bara STCC kunde få till det så skulle det bli 2 race. Och nu så har nån kastat grus i maskineriet!
Varför?? Behöver inte Pro SBK bjuda till lite till publiken!?!?!?
Så här blir det när kommunikationen mellan förbund, arrangörer och förare inte har någon vettig gemensam kanal. Det blir mail och telefonsamtal mellan olika parter och de som inte redan är invigda har inte en chans att veta vad som händer.

Så här står det i SR:

REGLER FÖR SVENSKT MÄSTERSKAP I ROADRACING
....
* 2. ANTAL TÄVLINGAR OCH KLASSER
SM-tecken utdelas i följande maskinklasser: 125GP, Pro Superbike samt Superstock 600. Tävlingar som ingår i SM beskrivs som SM-tävlingar såväl i tilläggsregler (svenska upplagan) som klass för klass i det officiella programmet. I en tävling kan fler än ett tävlingsheat per klass köras och varje för klassen enskilt heats prisprotokoll ger då poängtilldelning enligt pkt. 5 i dessa regler. Endast ett tävlingsheat per klass får schemaläggas per tävlingsdag. Endast på grund av händelse utanför arrangörens kontroll får ett sådant heat flyttas till
följande dag (som då får två tävlingsheat med vardera full poängtilldelning) detta under förutsättning att SVEMO godtar aktuellt skäl.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Endast ett tävlingsheat per klass får schemaläggas per tävlingsdag. Endast på grund av händelse utanför arrangörens kontroll får ett sådant heat flyttas till
följande dag (som då får två tävlingsheat med vardera full poängtilldelning) detta under förutsättning att SVEMO godtar aktuellt skäl.

Varför ska allt vara så förbannat tillkrånglat svårt i onödan i Swe?
Att flytta det tredje heatet till Söndagen kanske inte heller är pratiskt genomförbart o även det krångligt med alla funktionärer o TV osv, samt närmaste bangrannen Gunhild måste ju få lov att sova sin skönhetssömn...annars jävlar.

Det var ju ingen som klagade direkt när Svemo sa JA till 3 st tävlingshelger på raken i Maj i år som premiärmånad (sen ingenting i nästan 1.5månad, ofattbart korkad planering, men så går det med 50-11 olika serier o klasser som ska nyttja en given begränsad bantid o bullerdagar på ett begränsat antal banor i ett litet litet land uppe bland isbjörnarna = DET blir ingen riktig tid över för den egentliga Kungaklassen = skandal när man tänker efter), det blev väl den tuffaste inledningen jag sett någonsin o sedan masskrashen i Knutstorp (som följd?) så vart var det sk. säkerhetstänkandet under vinterhalvårets planerande av tävlingskalendern då, kan man undra?!

Ingen Fredagsträning längre (läs: Torsdagsträning) för inkörning på sig o hojen, den längre träningen bortrationaliserad numera, idel tveksamma beslut som sagt, som inte gynnar säkerheten direkt o bara ökar stressen = misstagen ökar både hos förare o tävlingsledning ju, remember?!

Gör som dom flesta andra serier: 1 racehelg/månad sedan vila o återhämtning o tid för egen viktig träning/tester emellan varje race, speciellt behövlig på tidig vårsäsong när alla nya bitar inte kommit på plats ännu o körningen inte 100%-ig ännu!

Pro Superbike kör ju så korta heat så 2st är ju lika med 1st i längd jämfört med förr i SBK SM, så vad är det verkliga problemet? :paragrafryttare

WSBK kör ju 30-40min långa heat så 1st heat = minst 3st PSBK heat på raken + timtal med träning/helg, så vad är det verkliga problemet?

Lär man ju som utomstående sagt aldrig få reda på, för DOM smarta o genomtänkta besluten tas alltid bakom lykta dörrar av samma personer år efter år...som vanligt då i ankdammen! *kvack-kvack*
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Mike Luff är en pajas.

Det kan man tycka. Eller så tycker man att han är en hejare på att fixa bra arrangemang...

Så här står det i SR:

REGLER FÖR SVENSKT MÄSTERSKAP I ROADRACING
....
* 2. ANTAL TÄVLINGAR OCH KLASSER
SM-tecken utdelas i följande maskinklasser: 125GP, Pro Superbike samt Superstock 600. Tävlingar som ingår i SM beskrivs som SM-tävlingar såväl i tilläggsregler (svenska upplagan) som klass för klass i det officiella programmet. I en tävling kan fler än ett tävlingsheat per klass köras och varje för klassen enskilt heats prisprotokoll ger då poängtilldelning enligt pkt. 5 i dessa regler. Endast ett tävlingsheat per klass får schemaläggas per tävlingsdag. Endast på grund av händelse utanför arrangörens kontroll får ett sådant heat flyttas till
följande dag (som då får två tävlingsheat med vardera full poängtilldelning) detta under förutsättning att SVEMO godtar aktuellt skäl.

Ja, det är ju utan tvekan tydligt skrivet. Det enklaste blir väl att ha ett möte på Åsen, fråga alla om de vill köra tre heat på Knudan i september, och sedan meddela SVEMO att så är fallet (om alla vill).
 
Last edited:

2WeelGuy

inga problem!
Gick med
16 Feb 2007
Ort
göteborg
Hoj
R6 -08(race) R6-03(gata) CRF250 -05
Finns det inget tidsschema att få tag på under lördagen så man vet när man bör va på plats å när dom olika klasserna kör?

Brukar va Warm up runt 09 för cyklarna och race runt två. Har för mig att det är färre antal klasser i Karlskoga, vet inte om det påverkar tidsschemat något. De bör lägga upp tidsschemat nästa vecka. Vet att det dragit ut på tiden lite på grund av diskussioner om tre race mm som inte blir av.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Om 10 dagar smäller det big-time...IGEN!! :yoparty

-Dyker Papunen upp o tar hem precis allt på den hopplösa jättetrötta/jumboplacerade BMWn?

-Får Svensken låna Biaggis reserv-moppe, som plåster på såren för att hans egen skar ihop?

-Kommer Bergmans blåsor hunnit läka ihop o blir det Team CaWalli Kwackasacki nångång ELLER?

-Kommer Monster-Hampus vakna till liv o klubba ihjäl allt o alla?

-Kommer Dunder-Kubbis dyka upp lr får han inte för mamma? (tillika hans däcksponsor)

-Kommer Backlund go all-in, o vurpa i ledning igen?

-Kommer Haaland a.k.a. Pingu dyka upp på sin "helt original" R1a?

-Mäktar Andreas "Montazami" med att sätta pole igen o kanske rentav slå till med ett nytt banrekord?

-Ska KTM-Munken dyka upp bara för att enbart vara med på träningen o sen packa ihop o åka hem?

-Har Cajback fått sin efterlängtade Cashback?

-Kommer "Ricky-Bobby" någonsin lära sig köra riktigt fort i torrt o "brinner han" för sporten på riktigt?

-Funkar Pirelli Appen om man monterat Dunlop?

Frågorna är många, svaren är få...PRECIS som vanligt då!! :gnissla

Edit:Jäkla skittråd som ligger väl inbäddat i enbart Racingforumet.
 
Last edited:

jWalker

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX750F
Om 10 dagar smäller det big-time...IGEN!! :yoparty

-Dyker Papunen upp o tar hem precis allt på den hopplösa jättetrötta/jumboplacerade BMWn?

-Får Svensken låna Biaggis reserv-moppe, som plåster på såren för att hans egen skar ihop?

-Kommer Bergmans blåsor hunnit läka ihop o blir det Team CaWalli Kwackasacki nångång ELLER?

-Kommer Monster-Hampus vakna till liv o klubba ihjäl allt o alla?

-Kommer Dunder-Kubbis dyka upp lr får han inte för mamma? (tillika hans däcksponsor)

-Kommer Backlund go all-in, o vurpa i ledning igen?

-Kommer Haaland a.k.a. Pingu dyka upp på sin "helt original" R1a?

-Mäktar Andreas "Montazami" med att sätta pole igen o kanske rentav slå till med ett nytt banrekord?

-Ska KTM-Munken dyka upp bara för att enbart vara med på träningen o sen packa ihop o åka hem?

-Har Cajback fått sin efterlängtade Cashback?

-Kommer "Ricky-Bobby" någonsin lära sig köra riktigt fort i torrt o "brinner han" för sporten på riktigt?

-Funkar Pirelli Appen om man monterat Dunlop?

Frågorna är många, svaren är få...PRECIS som vanligt då!! :gnissla

Edit:Jäkla skittråd som ligger väl inbäddat i enbart Racingforumet.

Den som väntar på något gott... :näsblod
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Finns det inget tidsschema att få tag på under lördagen så man vet när man bör va på plats å när dom olika klasserna kör?

Karlskoga
12-13 augusti
Version 3, 15/7-2011

FREDAG:
9.00 JTCC Förarmöte
9.30 Camaro Förarmöte
10.00 Pro Superbike Förarmöte
11.00 Porsche Förarmöte
11.00-11.20 Pro Superbike Test 20 min
11.30-11.50 JTCC Test 20 min
12.00 Förarmöte STCC
12.00-12.20 Camaro Test 20 min
12.30-12.50 Porsche Test 20 min
12.50-13.30 Lunch
13.30-13.50 Pro Superbike Kval 20 min
14.05-14.50 STCC Test 45 min
15.00-15.20 JTCC Kval 20 min
15.30-16.00 Camaro Kval 30 min
16.10-16.35 Porsche Kval 25 min
16.50-17.05 Pro Superbike Heat 1, 12 varv 15 min
17.20-17.40 STCC Kval 20 min
17.45-17.55 STCC Topp8 Kval 10 min

LÖRDAG:
9.20-9.30 Pro Superbike Warm-up 10 min
9.40-9.50 STCC Warm-up 10 min
10.05-10.20 JTCC Heat 1, 10 varv 15 min
10.35-10.50 Camaro Heat 1, 11 varv 15 min
11.05-11.20 Porsche Heat 1, 12 varv 15 min
11.35-11.50 JTCC Heat 2, 10 varv 15 min
11.50-12.55 Gridshow/Lunch
12.55-13.00 STCC Utfart Heat 1 5 min
13.05-13.30 STCC Heat 1, 17 varv 25 min
13.43-13.45 Pro Superbike Utfart Heat 2 2 min
13.50-14.10 Pro Superbike Heat 2, 17 varv 20 min
14.25-14.40 Camaro Heat 2, 11 varv 15 min
14.50-15.10 Porsche Heat 2, 17 varv 20 min
15.25-15.30 STCC Utfart Heat 2 5 min
15.35-16.00 STCC Heat 2, 17 varv 25 min
16.15-17.00 Sponsorkörning STCC 45 min

Anmälda till racet:

1 Freddy Papunen Bmw S1000RR Team CaWalli
2 David Andersson Aprilia RSV4 Factory APRILIA RACING By DART
5 Petter Jansson Kawasaki-2011 Team CaWalli
7 Hampus Johansson YAMAHA YZF-R1 YAMAHA Motor Scandinavia
14 Filip Backlund Suzuki GSX-R 1000 Team Suzuki Sweden - Teknova - Bilsport & Mc
21 Andreas Mårtensson Honda CBR 1000 RR Team Cresto Guide Honda
23 Nikola Milovanovic Kawasaki ZX10R MY2011 Fundracing
27 Anders Helgerud BMW S 1000 Rr 2010 Highsider Racing Team
31 Daniel Falemo Kawazaki Team CaWalli support
56 Nicklas Cajback Honda CBR1000RR SKAB Racing
64 Tor Erik Plassen Ducati 1098R Plassen Roadracing Team
65 Ole Bjørn Plassen DUCATI 1098 R Plassen Racing Team
66 Christian Åkerlund Kawasaki ZX 10 R Team CaWalli support
67 Rocket Robin Yamaha R1 Pejer AIP Racing
71 Christoffer Bergman Kawasaki ZX10R Team Kawasaki / A&C Racing
74 Magnus Granstedt Honda CBR1000RR Granstedt Racing
88 Roger Hansson Kawasaki ZX10 Team X3M
90 Robin Ericsson Kawazaki ZX 10 R Team CaWalli support
98 Lukas Ockelfelt Suzuki GSXR-1000 Suzuki Sweden
 
Last edited:

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Karlskoga
12-13 augusti
Version 3, 15/7-2011

1 Freddy Papunen Bmw S1000RR Team CaWalli
2 David Andersson Aprilia RSV4 Factory APRILIA RACING By DART
5 Petter Jansson Kawasaki-2011 Team CaWalli
7 Hampus Johansson YAMAHA YZF-R1 YAMAHA Motor Scandinavia
14 Filip Backlund Suzuki GSX-R 1000 Team Suzuki Sweden - Teknova - Bilsport & Mc
21 Andreas Mårtensson Honda CBR 1000 RR Team Cresto Guide Honda
23 Nikola Milovanovic Kawasaki ZX10R MY2011 Fundracing
27 Anders Helgerud BMW S 1000 Rr 2010 Highsider Racing Team
31 Daniel Falemo Kawazaki Team CaWalli support
56 Nicklas Cajback Honda CBR1000RR SKAB Racing
64 Tor Erik Plassen Ducati 1098R Plassen Roadracing Team
65 Ole Bjørn Plassen DUCATI 1098 R Plassen Racing Team
66 Christian Åkerlund Kawasaki ZX 10 R Team CaWalli support
67 Rocket Robin Yamaha R1 Pejer AIP Racing
71 Christoffer Bergman Kawasaki ZX10R Team Kawasaki / A&C Racing
74 Magnus Granstedt Honda CBR1000RR Granstedt Racing
88 Roger Hansson Kawasaki ZX10 Team X3M
90 Robin Ericsson Kawazaki ZX 10 R Team CaWalli support
98 Lukas Ockelfelt Suzuki GSXR-1000 Suzuki Sweden

Oj den där Granstedt skall man se upp för, han är snabb :Bugar

Hörde på ryktes vägar att Cajback inte deltager och Tor erik gör det inte!
Roger Hansson?
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Oj den där Granstedt skall man se upp för, han är snabb :Bugar
Oooh ja... Ha ha ha... :D


Hörde på ryktes vägar att Cajback inte deltager och Tor erik gör det inte!
Roger Hansson?

Det här är den officiella listan man fick med i bekräftelsen...

Jag hörde samma rykte ang, Cajback. Tor Erik vet jag inte, och Roger är väl tveksam också eftersom han har flyttat till Dubai eller nåt...
Åkerlund har ju problem med ryggen, så hans status vet jag inte heller. Han försökte ju köra under SO't senast, men det gick inte..
Freddy är väl tveksam också vad jag förstått...

Jag hade hoppats på lite fler WC's i helgens om ville vara med och tampas i botten på Privatcupen, men nu verkar man bli själv där... :(
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top