Skillnad i driftkostnad mellan sp och racer?

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Hallå,
Jag har en Aprilia RS250 Dam och förundras över hur d****a dyrt det är att få igång en standard rs250. Ca 45k hittills för att få den körklar inklusive inköp. Nu visar det sig att är expansionskammaren körd så då är väl ett rostfritt system från tyga nästa investering.

Så nu till min fråga, vad kostar det att köra en honda 125r jämfört med en Aprilia rs250 dam per år?

Jag vet att det kan vara svårt att gissa men just nu så inser jag att jag har lagt ut för mycket på en hoj som inte är värd mer än ca 17k.

Bör jag byta??

PS. långsam som satan var jag på anderstorp. 2:10 (halv-taktare i vägen genom kurvorna, samt att den endast gjorde 180 på rakan)

Mr. slow
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag skulle vilja säga att det beror på hur rutten respektive motorcykel är. Delarna till aprilian är sjukt dyra, medan en räser kräver tätare byten av i princip allt. Räser är dock MYCKET roligare, så valet borde inte vara så svårt. Att meka räser är inte alls lika krångligt heller. Det går ungefär lika fort runt en bana också, tills man fattar hur man gör. Jag ska berätta hur fort när jag själv fattat.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
En Aprilia har man renoverat klart, det har man ALDRIG med en räser har jag insett. Hur man än gör än gör är man efter så fort man startat den.

Men kan byta allt, tycker man, och så tar det runt 2-3 hela helger så ska man byta allt igen.

Räser måste bli dyrare, i längden. Mer prisvärt ändå, dock! :)
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
En Aprilia har man renoverat klart, det har man ALDRIG med en räser har jag insett. Hur man än gör än gör är man efter så fort man startat den.


Sant, men lyckan e' alltid total
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top