STCC-finalen 2012 på Solvalla!

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Tror inte detta =>

The STCC organizers are planning to run two support classes alongside the event, most likely Porsche Carrera Cup Scandinavia and JTCC, a class rumored to be Renault Clio Cup next year.

The race is scheduled to be held on 21-22 september 2012.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Fräsig Sviidish Nascar Finale!! :tummenupp
Hmm, Pro SBK HELT bortfintade/utmobbade till säsongen 2012, då lr?! :gnissla

[YOUTUBE-ID]QIAauLX1maQ[/YOUTUBE-ID]

@Sandstream: Ingen dålig frilla det där måste jag säga, vilken stylist? PMa... :D
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Sen när bryr sig bilnissarna i STCC om hojar?

Blir det inget Pro Superbike race på Solvalla går jag inte dit! :mad:
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
1400meter???
Hur lång e Sturup raceway? Där körde hojarna på 2an och 3an hela
varvet har jag för mig, och den var längre än detta. Känns som det
inte gör något att hojarna inte får köra där, för den banan är nog
inte direkt upphetsande...
Tror inte STCC förarna heller tycker om sådana gokart banor, men det
brukar de inte säga rakt ut heller...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Sen när bryr sig bilnissarna i STCC om hojar?

Blir det inget Pro Superbike race på Solvalla går jag inte dit! :mad:
Efter att ha sett filmen ovanför ditt inlägg så känns det som att det kvittar om hojarna inte släpps in där, avåkningszonerna var ju ganska obefintliga :( Bygger man en RR-bana på 3 dygn och river på 2 så känns det som att man hoppar över en hel del saker...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Efter att ha sett filmen ovanför ditt inlägg så känns det som att det kvittar om hojarna inte släpps in där, avåkningszonerna var ju ganska obefintliga :( Bygger man en RR-bana på 3 dygn och river på 2 så känns det som att man hoppar över en hel del saker...
Dit med lite softfence bara så blir det bra!

Jag tar ett wildcard direckt! :D
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Efter att ha sett filmen ovanför ditt inlägg så känns det som att det kvittar om hojarna inte släpps in där, avåkningszonerna var ju ganska obefintliga :( Bygger man en RR-bana på 3 dygn och river på 2 så känns det som att man hoppar över en hel del saker...

Eller så blir asfalten så jävla grym, påkostad, slät o greppvänlig som ingen RR förare i detta landet tidigare någonsin skådat, så det blir en dundersucce' o helt jäkla omöjligt att vurpa ikull på, alltså mångt mkt bättre/säkrare än ex.vis "Kullerstens-Åsen"!! :rolleyes:

Hårdingar i Supermotard, Speedway, Isracing o Isle of Man tävlar nära räcken "jämt hela tiden", så vad var frågan?! Det är ju GRANDE årsfinalen, ni har ju hela vintern på er att läka ihop igen.

Går ju inte så våldsamt fort på den där krokiga 1400m korta banan, så hojarna kommer nog inte flyga så jättelångt (upp på läktarna) så i mina ögon en mkt säker bana :tummenupp Upplägget en käck mix av Nascar/Race of champions/Solberg extreme motorshow = MERA SÅNT!! :yoparty

[YOUTUBE-ID]kQgtsxqEkec[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Ni 08:eek:r kanske ska kika lite på STCC-kalendern? De har i några år nu kört STCC City Race i Göteborg. Liknande bana om än permanent ute i frihamnen.
Nej, hojarna har inte kört där heller. STCC och Pro Superbike har ändå kunnat sammarbeta under resten av säsongen. Dra inga förhastade slutsatser om 2012.

Att anlägga en asfaltsbana för en helgs körning borde rimma illa med STCC's ambition om att göra racingen grön? Kan de verkligen inte hitta någonstans att få till en mer permanent bana? Om inget annat går det väl att köra kart resten av året där, istället för häst&vagn.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det där med miljövänlig racing är ju bara ett pinsamt spel för gallerierna. Att köra på Aspen är som att pissa på sig för att bli varm.
Ja, dom enda som på riktigt är i närheten är väl Biogas, med gasdrivna VW Scirocco med Fredrik Ekblom och Patrik Olsson?

Helt ok leksaker för att vara miljöbilar: www.biogas.se/teamet/bilarna :tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Visst låter det trevligt att det finns team som kör på biogas men folket i och omkring teamet skulle nog släppa ut mindre avgaser om de la ner teamet helt.

Men det spelar mindre roll då hela miljödebatten är så snedvriden och enögd att man knappt orkar läsa en rad till när de rabiata och okunniga journalisterna ska vara politiskt korrekta och skriva det som förväntas av dem. Isarna smälter, isbjörnarna dör, det har aldrig varit så varmt som just nu osv och allt skylls på koldioxiden.

Fotbollen är garanterat den skitigaste sporten i Sverige men det finns ingen politiker som ens vågar knysta om det.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Visst låter det trevligt att det finns team som kör på biogas men folket i och omkring teamet skulle nog släppa ut mindre avgaser om de la ner teamet helt.

Men det spelar mindre roll då hela miljödebatten är så snedvriden och enögd att man knappt orkar läsa en rad till när de rabiata och okunniga journalisterna ska vara politiskt korrekta och skriva det som förväntas av dem. Isarna smälter, isbjörnarna dör, det har aldrig varit så varmt som just nu osv och allt skylls på koldioxiden.

Fotbollen är garanterat den skitigaste sporten i Sverige men det finns ingen politiker som ens vågar knysta om det.
:Bugar Något av det klokaste du har skrivit på SH på länge :tummenupp

Kanske att hockey leder pga kallstarterna och kylda isar, men visst, folk snöar in på en liten punkt.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
:Bugar Något av det klokaste du har skrivit på SH på länge :tummenupp

Kanske att hockey leder pga kallstarterna och kylda isar, men visst, folk snöar in på en liten punkt.
Tack :)

Det är så oändligt många fler som spelar fotboll så jag har svårt att se att hockeyn skulle kunna mäta sig med smutsgrisen och ingen vågar väl ens räkna på det.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Tack :)

Det är så oändligt många fler som spelar fotboll så jag har svårt att se att hockeyn skulle kunna mäta sig med smutsgrisen och ingen vågar väl ens räkna på det.
Jag vill bara poängtera att avsikten med min kommentar inte var att stå upp för STCC's miljöprofil.

Dessutom, jag trampcyklar till fotbollen :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top