Pro Superbike Falkenberg 1-2 juli 2011

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Breaking News: Risk för regn imorgon gubbs! :tummenupp
 

Bifogat

  • untitled.png
    untitled.png
    49.9 KB · Visningar: 56
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jo tack, jag hittar dit men eftersom uppdateringarna är så sega fanns det inget att läsa. Nu har de lyckats få upp kvalet så racet kommer väl i natt... :gnissla

Synd att inte Norvald kör, han hade nog kunnat ge Filip en match.

Nu får du väl ändå ta och kamma dig?? Att kräva resultatlista omedelbart (5-15 min efteråt är ok). är även för mig självklart. Men rapporterna har kommit upp 1-1.5h efter varje pass. Det tar faktiskt lite tid att hinna tillbaka till depån, prata med några förare, ladda över bilder, redigera bilder, skriva text och lägga upp allt.

Man blir bara så jäkla trött av alla gnällspikar (inget personligt Sandstream). Det suger liksom musten ur en. Men som tur är är jag korkad nog att glömma/skita i det och fortsätta knega på så gott jag kan.

Sen händer det faktiskt att man måste jobba extra för att överleva.

Att jag ens orkar kommentera, börjar bli jäkligt tjatigt nu faktiskt...
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
-Rash, du har väl skött dig bra i vanlig ordning tycker jag.

-STCC.se deras resultatservice suger, men spelar ju ingen roll då alla listor finns snabbt uppe på motorsport-events.se

-Trevlig kväll nu alla, jag ser ialla fall fram emot ett spännade längre regnrace imorgon. Svensken o Masen på pallen?! :yoparty

-Surt det där med Papunen, han borde väl åtminstone kunnat fått lov o köra nu i Fbg i helgen som en plan B, kan man tycka.
 
Last edited:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Synd att inte Norvald kör, han hade nog kunnat ge Filip en match.

Jag tyckte att Mårtensson gav Filip en rejäl match idag. Han var ju till och med uppe i ledning ett par varv. Fast det hade ju inte skadat med lite mer förare på gridden och helst då de snabbaste i Norden :)
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Nu får du väl ändå ta och kamma dig?? Att kräva resultatlista omedelbart (5-15 min efteråt är ok). är även för mig självklart. Men rapporterna har kommit upp 1-1.5h efter varje pass. Det tar faktiskt lite tid att hinna tillbaka till depån, prata med några förare, ladda över bilder, redigera bilder, skriva text och lägga upp allt.

ville bara tilllägga att innan resultaten är officiella så kan du inte heller publicera,jag tycker din sida funkar fint där om man jämför med stcc.
btw.är det någon som hittar mästerskapspoängen där för pro,lite jobbig sida...
 

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
Tight race i delar av fältet idag. Hoppas på uppehåll imorgon. Bjussar på en Yamahabild :tummenupp
5892372884_b5a702f18b_b.jpg
 
Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
En liten grej jag noterat...ser inte Apriliorna lite tama ut i mellanregistret? Dom ritar aldrig några längre svarta streck o powerslide'ar med lätt framhjulslyft ut ur böj. Har väl gällt för samtliga av deras piloter Gull, Kubberöd o David.

En fördröjd/oprecis gasresons/kontroll med elektroniska-gasrullen (ride-by-wire'n) var väl ett rätt känt problem redan under 2010, lär väl inte direkt hjälpa till att snabba upp varvtiderna i år i Swe!

Hög tid nu att SPG trollar fram "raceblueprintade" SST1000 VM-motorer ifrån tävlingsavdelningen i Italien, så man på allvar kan börja stå på pallen i PSBK!!

Foto: Yoko, Jakamoko o Toto... :tummenupp
 

Bifogat

  • bsb2011_rd03__0000596.jpg
    bsb2011_rd03__0000596.jpg
    81.9 KB · Visningar: 80
  • 249771_10150206703858097_48523473096_7195565_7829782_n.jpg
    249771_10150206703858097_48523473096_7195565_7829782_n.jpg
    82.1 KB · Visningar: 47
Last edited:

bt

# 26 Superbike
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Rimbo
Hoj
Yamaha R1-07
En liten grej jag noterat...ser inte Apriliorna lite tama ut i mellanregistret? Dom ritar aldrig några längre svarta streck o powerslide'ar med lätt framhjulslyft ut ur böj. Har väl gällt för samtliga av deras piloter Gull, Kubberöd o David.

En fördröjd/oprecis gasresons/kontroll med elektroniska-gasrullen (ride-by-wire'n) var väl ett rätt känt problem redan under 2010, lär väl inte direkt hjälpa till att snabba upp varvtiderna i år i Swe!

Hög tid nu att SPG trollar fram "raceblueprintade" SST1000 VM-motorer ifrån tävlingsavdelningen i Italien, så man på allvar kan börja stå på pallen i PSBK!!

Foto: Yoko, Jakamoko o Toto bjussar på en Suzukibild :tummenupp

Kubberöd på väg ut ur torparn på sviestad.
 

Bifogat

  • IMG_0594.jpg
    IMG_0594.jpg
    82.7 KB · Visningar: 71

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Tack Sandstream! Riktigt kul och bra arrangemang! Glad att jag tog chansen (tack Pontus B!) riktigt nöjd med pokalerna även om det inte gick så fort som jag ville! Idag var det dessutom sanering i snabbhögern över krönet hela vägen in i depån. Fick ta spännande spår minst sagt...
Testade dessutom nya bromsklossar så jag var färdigbromsad 40 m innan kurvan så jag fick "Rookie rulla" fram till kurvan :).
Tack till alla som hjälpt mig under helgen!
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Kubberöd på väg ut ur torparn på sviestad.

Exakt i den kurvan slår väl tom. en R6a knut på sig själv...mer specifikt jämfört Bergmans vassa Ninja dårå.

Foto: Rash von Highsider :tummenupp
 

Bifogat

  • pro_bergman_2.jpg
    pro_bergman_2.jpg
    187.9 KB · Visningar: 78
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tack Sandstream! Riktigt kul och bra arrangemang! Glad att jag tog chansen (tack Pontus B!) riktigt nöjd med pokalerna även om det inte gick så fort som jag ville! Idag var det dessutom sanering i snabbhögern över krönet hela vägen in i depån. Fick ta spännande spår minst sagt...
Testade dessutom nya bromsklossar så jag var färdigbromsad 40 m innan kurvan så jag fick "Rookie rulla" fram till kurvan :).
Tack till alla som hjälpt mig under helgen!

:klappar:klappar:klappar
 

MC Doktorn

Guest
Otäck krasch som återigen visar att avåkningszonerna är katastrofalt dåliga och var finns airfence?
Hoppas han klarade sig utan större skador.

Men annars måste man säga att Backlund är för bra för serien.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top