Pro Superbike Falkenberg 1-2 juli 2011

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Nu är det bara fem veckor kvar tills Pro Superbike kör på Falkenbergs Motorbana. Ska bli så jävla kul att få se David Andersson köra igen och med Freddy Papunen och Nicklas Cajback tillbaka. Filip Backlund behöver lite motstånd..
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Filip behöver lite motstånd. Hampus kan nog utmana också.

Helgerud i Privatcupen blir ett bra tillskott också :)
 

relentless

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
glömmer aldrig när jag såg davve nere på åsen för några år sedan, bil med släp, ute möbler från jula, taskiga sulor o totalt bassade ner förare med trailers och supersponsorer


hejja davve, ska bli kul att se va du kan hitta på!:tummenupp
 
Last edited:

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Falkenberg, min absolut sämsta bana (Bogesund inräknat), men jag ska göra mitt absolut yttersta för att åka åttor runt Lill Fille!!

Ska bli så jäkla kul att få tävla igen, Stort tack till Svemo och alla snälla farbröder där som låter mig få köra igen, verkligen kul, ni måste ha ett stort hjärta!

Fett me respekt till Rash som fixar en reservförare!
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Japp, det behövs mera o tuffare motstånd till Backlund! Ser ut som han kör exakt så fort som behövs för att vinna mästerskapet.

Om det inte sätts nya banrekord på senaste IDM-specade värstinghojarna (med Traction control/race ABS/200hk på bakhjulet osv.) + nu 2011 även bra däck, då tycker i alla fall jag, att utvecklingen går bakåt.

Fattar inte varför tex. KTM Scandinavia inte gör en PR-kupp o plockar in Martin Bauer + team som wildcard på ex.vis Mantorp, mera sånt!

Tycker faktiskt det skulle behövas ännu fler utländska o riktigt heta wildcards som extrakrydda o dragplåster, eller vad säger ni andra? :)

Edit:Aprilia-DART samt Highsider team redan tänkt till, för de plockat in vassa utländska norrmän, så visst :tummenupp på er.
Syftade mer på BMW, Kawasaki, KTM, Ducati, Honda och Yamaha. Suzuki verkar ju klara sig fint med Backlund + Ockelfeldt fnv. Skulle även bli mkt roligare att följa PSBK-serien om det fanns ett homogent teammästerskap/tänkande med poängräkning, samt även en poängräkning för märkesmästerskapet/mctillverkare, det saknar ialla fall JAG atm. Wake-up!!
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Håller med dig i det mesta. Det finns ett märkesmästerskap i år dock!

Japp, det behövs mera o tuffare motstånd till Backlund! Ser ut som han kör exakt så fort som behövs för att vinna mästerskapet.

Om det inte sätts nya banrekord på senaste IDM-specade värstinghojarna (med Traction control/race ABS/200hk på bakhjulet osv.) + nu 2011 även bra däck, då tycker i alla fall jag, att utvecklingen går bakåt.

Fattar inte varför tex. KTM Scandinavia inte gör en PR-kupp o plockar in Martin Bauer + team som wildcard på ex.vis Mantorp, mera sånt!

Tycker faktiskt det skulle behövas lite utländska wildcards som extra krydda o dragplåster, eller vad säger ni andra? :)

Edit:Aprilia-DART samt Highsider team redan tänkt till, för de plockat in vassa utländska norrmän, så visst :tummenupp på er.
Syftade mer på BMW, Kawasaki, KTM, Ducati, Honda och Yamaha. Suzuki verkar ju klara sig fint med Backlund + Ockelfeldt fnv. Skulle även bli mkt roligare att följa PSBK-serien om det fanns ett homogent teammästerskap/tänkande med poängräkning, samt även en poängräkning för märkesmästerskapet/mctillverkare, det saknar ialla fall JAG atm. Wake-up!!
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
ja det gick ju jävligt bra för ktm sist de plockade in russel holland...

helgerud ska bli kul att se,han brukar ju mest softa i utggr på rakan....

tycker det var roligt att jonte dammade av sitt gamla lik och körde ifrån stora delar av sbkfältet utan att träna,man kan undra varför han inte fick chansen,han är ju bara 5 år äldre än (gips)kungen...

freddy ,om han är snabb och fått iordning helt på sina grejor,sist i alplandet visar på det:)

david + falken är som david och svemo,lustigt,de brukar alltid träffas där men hoppas ändå på ett bra comeback...

cajback var inte med i tyskland,kan han ha tjuvtränat yoga med BC istället?

men efter hampus och norwalds fight saknar jag ett spännande 1000 race igen,oavsett vem som vinner,:krama för pro har ett lite för ojämnt fält för att det ska vara spännande just nu
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Håller med dig i det mesta. Det finns ett märkesmästerskap i år dock!

Oops, var inne senast efter Knutstorp på STCC.se o kollade, då fanns det INTE en märkestabell, men nu så :tummenupp

Varför saknas fortfarande 2010års alla del-resultatlistor med varvtider osv? Dom finns ju prydligt kvar för åren 2008 o 2009 ju...

@Igelhammar: Tror nog både IDM-mästare som Bauer + Nebels kaliber kör 8-or runt såna som Russell Holland. Han var rätt kass måste jag säga. Var ju ingen större stjärna under sina få inhopp i IDM + CIV heller, vad jag hört ialla fall.
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Oops, var inne senast efter Knutstorp på STCC.se o kollade, då fanns det INTE en märkestabell, men nu så :tummenupp

Varför saknas fortfarande 2010års alla del-resultatlistor med varvtider osv? Dom finns ju prydligt kvar för åren 2008 o 2009 ju...

@Igelhammar: Tror nog både IDM-mästare som Bauer + Nebels kaliber kör 8-or runt såna som Russell Holland. Han var rätt kass måste jag säga. Var ju ingen större stjärna under sina få inhopp i IDM + CIV, vad jag hört ialla fall.

Det kommer en helt ny hemsida från stcc som är kraftigt försenad. Skulle vart presenterad inför premiären men den ska vara uppe inom kort.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Det kommer en helt ny hemsida från stcc som är kraftigt försenad. Skulle vart presenterad inför premiären men den ska vara uppe inom kort.

OK va bra då, STCCs sida känns inte direkt jättesexig (mest stillbilder o en massa text) o inga (!) kaxiga youtube-klipp för Pro Sbk med t.ex. intervjuer lr behind the scenes som man hittar i mängder av med bl.a. här: www.youtube.com/user/OnTheThrottleTV#p/u/1/Iop_g2DQXa0 o www.britishsuperbike.com med sin BSBTV. Skittrist att mc racen inte eftersänds på SVT i precis samma format som bilarna längre, just där haltar det hela med konceptet Pro som Kungaklass = numera icke lätt tillgängligt för den stora massan (som inte sitter på alla paketen med Viasatsport/motor-kanalerna). Visst TV4 sport sände även Pro ifrån Anderstorp, men blev det bra o proffsig exponering på riktigt?
 
Last edited:

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Var på Kemora i veckan och körde lite, abstinensen minskade inte direkt. Hm
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Var på Kemora i veckan och körde lite, abstinensen minskade inte direkt. Hm

Ställ in skotern i garaget och bössan i garderoben nu, och anmäl dig till Falken för tusan. Visa vem som bestämmer! Egentligen!:tummenupp
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Det kommer en helt ny hemsida från stcc som är kraftigt försenad. Skulle vart presenterad inför premiären men den ska vara uppe inom kort.

Har granskat nya STCC-sidan (inte helt fullständig o klar ännu). Bilklassen i fokus, resterande supportklasser först på undersidor, jahopp så blev det :gnissla

Varför har inte Pro Sbk enhetliga bilder på förarna i skinnställ o riktig presentation med sponsorernas namn (tydligt framgår att det ex.vis. är Aprilia Swe officiella/sponsrade team lr ett privatteam), samt skilja på Pro o privatscupsförarna lite tydligare i presentationen + länkar till sin egen raceblogg/teametshemsidor + tydlig race CV (med start nr.) + ev. facebooksida i samma proffsiga enhetliga vy som BSB-gubbsen?! Fixa till detta nu, om vanligt folk ska veta/hålla reda på/bli mer upplysta o intresserade vem 17 som sitter på vilken hoj o varför inte rangordna dem i följden av den aktuella totala poängställningen samtidigt, tänk om, tänk Pro all the way lixom => http://www.britishsuperbike.com/riders.aspx
Som sagts (5-10 minuters) highlights m lite intervjuer + medåkning onboard kamera med förklaring av banan/hastighet/växlar o spårval osv. ifrån varje race prydligt upplagt på samma sida (egen youtube kanal) skulle inte göra direkt ont heller, lr? => http://www.youtube.com/user/britishsuperbike#p/u/4/zotcJoLF3HU
http://www.youtube.com/user/britishsuperbike#p/u/3/pfJWqi2Ftuw
http://www.youtube.com/user/britishsuperbike#p/u/2/e6bdKruBSYk
Dom gossarna oxå kittat upp sin hemsida till iår, den tycker jag blev rätt OK faktiskt! :) => http://www.britishsuperbike.com/
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top