Yamaha R6 25kw strypbrickor

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR600RR
Hej,

Någon som monterat strypbrickor förut på en R6'a?

Beskriv gärna vart du satte dom, och även vart plast rören som man fick med ska sitta.:)
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Ja har gjort det på min cbr600. fanns bara 1 plats där brickorna kunde komma in och det var under förgasarna. Men fick du inte med en instruktionsbok av någon form?
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Brickorna ska sitta i insugsgummit mellan förgasare och motor. Plaströren är förmodligen någon form av trottelstopp, ska sitta i förgasarna.
 

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Höganäs
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
Brickorna ska sitta i insugsgummit mellan förgasare och motor. Plaströren är förmodligen någon form av trottelstopp, ska sitta i förgasarna.

exakt!

tänk på att du måste ha papper på strypningarna också eller köra den i bromsbänk så du har "bevis" på att den bara har 36 hk!
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
exakt!

tänk på att du måste ha papper på strypningarna också eller köra den i bromsbänk så du har "bevis" på att den bara har 36 hk!

Man ska väl även ha ett intyg på att kitet är monterat korrekt (vilket man själv kan skriva, men bara så det inte glöms bort).
 

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR600RR
Tack för svaren!, tror dock inte att rören är trottelstopp, men får väl se sen när de väl ska sättas på:)
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Det är en -99, märket på brickorna är alpha och det finns ingen instruktion till dom.

är det alpha så borde du fått ett fack med papper på baksidan av kartongen biten som brickorna sitter på, där intyg på montering och instruktioner bör sitta. underligt att du inte fick några instruktioner:va
 

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR600RR
är det alpha så borde du fått ett fack med papper på baksidan av kartongen biten som brickorna sitter på, där intyg på montering och instruktioner bör sitta. underligt att du inte fick några instruktioner:va

dom är beggade från ebay tror ja, fick dom av ägaren innan:)
 

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Jag har iaf monterat brickorna.

Du får ta av luftburken och förgasarna (klämmorna sitter väldigt krångligt men det går)

Sen lägger du bara brickorna på plats i insuget.
 

creare

Guest
:felämne jag är också en av dem :tungan det är dock väldigt frestande att ändra på det

Även jag passar på att ta ton i kören. Än så länge iallafall.. :glömdet


Edit; Går det inte att få fram och möjligen skriva ut en ny kopia på intygspapper/dokument?

Kan tillägga att man ska ha en klisterlapp med stryp-info fäst på själva hojen också. Kan bli problem vid kontroller annars, hurvida det spelar in vid olycka vet jag ej.
 
Last edited:

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Kan tillägga att man ska ha en klisterlapp med stryp-info fäst på själva hojen också. Kan bli problem vid kontroller annars, hurvida det spelar in vid olycka vet jag ej.

hmm.. måste man verkligen ha det? Jag regbesiktade hojen utan klisterlappen utan problem i alla fall :)

Inte för att skryta men jag har också 33starka hästar i min hoj :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top