Knixtråden - Gröndal

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Moderatorn - Gör den sticky! :mattias (tack)

Det drar ju igång på söndag den 29/5 - mer info finns på SMC:s sida under Södermanlands distrikt.

http://svmc.se/templates/Page.aspx?id=8714

Se till att dra ur tummen, alla kan köra där, oavsett hoj (bara den är reggad, försäkrad och besiktad), och ALLA behöver nöta lite kurvor, kul är det med!

Gört.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Done, nu behöver inte Knix drunkna i alla trådar och inlägg:tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hur är det med krav på ljudet?
Åker ju enstånka och den vill andas lite...

Vi har en frivilligt satt nivå på 98 dB (lite osäker på om det var vid förbipassering) om jag minns rätt, mest för att vi som är på plats skall orka med en dag.
98 dB är dock en del, jag peakade på det sist på Gelleråsen med 1098an på precis full mutter och nästan varvbryt vid passering någon meter från mätningen sist det begav sig (med svartflagg som resultat :D ...och lite mildare attack på rakan resten av dagen, rakor är ändå jävligt beige).

Vet du att det låter av bara *helvete*, packa om dämparen, fixa dbkiller eller slå på originalpipan. :)

/J - åker standardrör på CRF:en, tycker nog den går som fan ändå. :D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hur är det med krav på ljudet?
Åker ju enstånka och den vill andas lite...

Inga problem:tummenupp

Jag som Jerry får växla upp en extra i onödan på ex Gelleråsen på rakan annars passerar jag gränsen vid mätning.., så min låter rätt bra..Gröndal har en raka där det kan brumma ur lite, men det går ju peta upp en extra växel annars.:tummenupp
 
Last edited:

Walle

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
Buell xb9r
Jag dyker upp, förutsatt att jag hunnit shoppa mig något för ändamålet lämpligt :p
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sådär ja:)

Hur har det gått idag? Hur gick det för Kasken och Tudor 66? Gav det blodad tand för någon av er? T-bag har hela kåpor ännu, Mannen, myten legenden Tbag är självsäkerheten själv det fanns inte ens på kartan att hojen skall besöka backen han gjorde en bejublande entré med varvande motor som fick TL titta lite halvsnett på honom:D Inga avåkningar eller andra inicidenter? Andra körgruppen hade otur med ett oljeläckage från en hoj i vår grupp så det behövdes saneras lite på banan.

Nästa gång skall jag se till att inget krockar och att vår kommunikation hemma är rak och tydlig:D
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Bilder från 2011-05-29 Gröndal

Det blev över 730 bilder osorterat från dagens körning och här är 538 av dem. :)

Postade i denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=242020

Direktlänk:
-->Alla bilder från körningen <--

Smakprov:
DSC_5224_edit_720px.jpg


DSC_5081_edit_720px.jpg


DSC_5363_edit_720px.jpg


DSC_5614_edit_720px.jpg
 
Last edited:

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Jag hade iaf skitkul, ska helt klart köras flera gånger, trodde jag hadde hyffsad koll på svängteori, men när man flyttade fram svängpunkten en hel del meter så blev det ett halt annat flyt i böjarna. Skrapade fotpinne en gång, tack du min stora starka ringmuskel för att du höll tätt. Det tråkigaste var nog att SGM just då sto i den kurvan och spände muskler, hans flin gick inte at misstolka efteråt. Men som sagt, jättekul, tack alla duktiga för all hjälp idag. Nu ska fan tanten med nästa gång!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
:hihi Givetvis stod man på första parkett. :hihi

Man noterade alla överlevnadsinstinkter samtidigt, det slogs av gas, restes upp, blev lite stelt i armarna och fokus på gruset till höger om banan.

Men, det togs lärdom, och blev fan så mycket bättre. :yoparty Skoj att se alla duktiga hojåkare ta till sig lite tricks och prova på.
Klart otippat att du fick med dig Kasken med, all heder pojkar!

Gabby - Hårt.

Men var är alla andra remsor när det bjuds upp till kurvträning? Det saknas en hel bunt, och var var ALMGREN, man vill ju njuta av din fina körstil, gört!
 
Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Jorå sportis, ditt leende när jag varva motorn + omkörningen gjorde min dag. :krama Man får tydligen inte ha för roligt för Magister Ekman. :hihi

Hojjen är hel, enda som slets var sprötet på höger fotpinne och lite skrapade knäpuckar (har dom gamla kvar om du är intresserad ännu?). Fast tog en lite tidig svängpunkt efter långrakan och kunde inte bryta ned hojjen tillräckligt för att fotpinnen tog i och det blev lite odramatisk gruskörning på bakrakan. :cdevil

Skoj att träffa på lite folk och tackar för bilderna Rotor!. :tummenupp
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Satt på en båt i hjälmare kanal o åt skaldjur då.. Jag dyker upp nästa gång däremot ;) Ska dessutom till gelleråsen dagen innan...
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Jorå sportis, ditt leende när jag varva motorn + omkörningen gjorde min dag. :krama Man får tydligen inte ha för roligt för Magister Ekman. :hihi

Hojjen är hel, enda som slets var sprötet på höger fotpinne och lite skrapade knäpuckar (har dom gamla kvar om du är intresserad ännu?). Fast tog en lite tidig svängpunkt efter långrakan och kunde inte bryta ned hojjen tillräckligt för att fotpinnen tog i och det blev lite odramatisk gruskörning på bakrakan. :cdevil

Skoj att träffa på lite folk och tackar för bilderna Rotor!. :tummenupp

Vart har du blicken på bilden som Rotor laddade upp :rolleyes:
Eller satt du och laddade för att blåsa om sportis :D

\J :skadad :krama
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Vart har du blicken på bilden som Rotor laddade upp :rolleyes:
Eller satt du och laddade för att blåsa om sportis :D

\J :skadad :krama

Exakt, många av rotor´s bilder undrar jag vad jag tittar på.. är medveten om problemet men ibland undrar man vad den framför pysslar med..

Var ju en som drog upp hojjen i typ 100 la sig mitt på rakan. som inte är direkt bred och vinka med högerhanden.. Kom jag om? nix.. ;)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Exakt, många av rotor´s bilder undrar jag vad jag tittar på.. är medveten om problemet men ibland undrar man vad den framför pysslar med..

Var ju en som drog upp hojjen i typ 100 la sig mitt på rakan. som inte är direkt bred och vinka med högerhanden.. Kom jag om? nix.. ;)

Jag tror du åker och lökar på knixkörningarna. Eller så är det photoshoppat det man sett från åsen. :hihi Sjukligt hård avatar i alla fall. :yoparty
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Exakt, många av rotor´s bilder undrar jag vad jag tittar på.. är medveten om problemet men ibland undrar man vad den framför pysslar med..

Var ju en som drog upp hojjen i typ 100 la sig mitt på rakan. som inte är direkt bred och vinka med högerhanden.. Kom jag om? nix.. ;)

Vinkade jag till publiken kanske:DJag såg bara ilsket rött bromsljus bakom busan uppe i kurvan..:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top