Alla helgons dag idag.
Jag bränner ett ljus för dig mannen.
Alla helgons dag idag.
Jag bränner ett ljus för dig mannen.
Vad jag skriver här, är MINA åsikter. Ingen annans!
Vad vi bäst behöver i livet, är nån som visar oss vad vi kan
I fredags hittade jag en sån här i bakluckan på en kundbil, frågade om han ville sälja den, men icke.
En bild säger mer än tusen ord:
Var på ett av de ballaste kundevent man kan drömma om i helgen.... (Fick leka med maskingevär & dynamit ;o)
När sedan Kenta spelades under middagen, fick allt lixom ett break..... det blev tyst runt bordet.
Visade sig att många runt bordet känt dig.
Fick höra många historier, kul.
Men ojj vad du är saknad.
Senast redigerat av RR:Benny den 2011-11-28 klockan 21:41.
Det finns två tillfällen då jag alltid tänker på dig Ezzo.
Varje gång jag spelar "Paper Toss" på ajfånen, det visade du mig en gång för länge sen och du garvade som en liten skolflicka.
Varje gång jag går förbi en kinarestaurang som heter "Sen Sei", ditt gamla nick.
Bara en tanke![]()
Inga fräcka Jul-sms eller andra pikar såhär vid jul.
Saknar dina samtal om allt o inget.
Saknar din humor och dina taskiga skämt.
Saknar dig.....
God Jul på dig!
Nu är jag tillbaka på jobbet igen efter min vanliga vintersemester....
Men det känns fördjävligt att inte kunna ringa dig när jag har tråkigt.
Jag klarar bara inte av att radera dina nummer![]()
Samma här..kan inte radera. Bläddrar ibland fram ditt nr och inser att du inte finns längre![]()
Jag har inte en schysst cykel.. En cykel är något med pedaler.
Jag har en MOTORCYKEL!
Vila i frid Ezzo du är förevigt saknad
Nu är det bara ett par dagar kvar tills det gått ett år sedan du lämnade oss.
Fick det mycket tråkiga beskedet av Mattias och bestämde mig för att lägga hjälmen på hyllan, förlorat så många vänner.
Tog ändå tag i situationen och köpte ny hoj, väntade mig att gnistan skulle finnas där igen.
20 mil senare insåg jag att passionen slocknat, ska försöka igen om ett tag, vet att du skulle velat det.
Hur som helst, saknar dig Ezzo.
Idag är det ett år sedan du lämnade oss, tänker på dig ofta, inte bara då jag kör förbi olycksplatsen vilket är dagligen.
Så idag körs det en repa i ditt namn.![]()
Hela dagen har gått i familjens tecken för att avslutas nere i grusgropen tillsammans med en annan familj, några småcrossar och 2st 4-hjulingar.
Men du var en del av min familj på sätt o vis Ezzo. En glad, sprallig och småtokig del av min familj.
Så det känns oerhört tungt idag, grabben.
Detta hade definitivt varit din grej.
Ska snart slänga på mig lädret och åka o rensa tankarna en längre tur, innan jag åker till minneslunden o tänder ett ljus..
Jag är fortfarande arg på dig![]()
Idag blev det en lite tur för dig på vägar du gillade. Vi körde ut till Skanssundet och vidare mot Nykvarn. Jag log när vi passerade huset i slutet av vägen, där gubben skällde på dig för alla som kör förbi hans hus för fort. Du blev irriterad för du inte hade kört där på länge, så du började med det obstinat som du kunde vara.
Du lever fortfarande i mitt minne, du har bara lite svårare att hälsa på.
Ett år…. Ett år har tiden tickat fram. Satt igår kväll på balkongen, från lokala puben på torget hördes en trubadur klinka på en gitarr och med en röst som kunde låtit bättre. Men låten han spelade var din låt, Just idag e jag stark. Blev starkt påmind om den dagen för ett år sedan hur jäkla tomt och jobbigt allt blev för mig och många fler. Kändes konstigt med show must go on, men det gjorde den. Vi var många som stod på en bana någonstans i Sverige den helgen och tänkte VARFÖR, men det finns det inget svar på det bara är så. Vad vi kunde göra var att, vi körde för dig då….
Minnena finns kvar om allt skoj och tok men det hade varit bättre om du varit kvar och gjort fler minnen och knas.
//trälen
Du kommer och går i huvudet hela tiden. Dock så kommer nog vissa datum vara 'värre' än andra.
Just 20 maj är ett och ett annat är på vår födelsedag. Känns fortfarande lite overkligt. Om du bara
visste vilket jäkla hål du lämnade efter dig.
Skanssundetresan var nog nyttig för oss alla tror jag, tack Svampe för en ypperlig reiseleiter.
Hypermotard 1100S -08: Termignioni 2-1-2, Racekammar, Race ECU, DP luftbox, DP race sadel, Bänkad/mappad av hypertrick
Hypersport 916 -98: Tokoriginal än så länge
Du öhh Ezzo, ett år har gått, vart du är annanstans!
Men, nu slår du till hos oss igen - och en mängd juniorer, kommer tacka och snacka om dej - och vi gamla polare håller inte igen med alla historier!
SMC, och Ezzos Minnesfond skänker en motorcykel till ungdomar som vill lära sig roadracing.
Mvh
Jesper ~ Galne Dansken
Notera vänligen mitt nickname - "Galne Dansken", som jag har fått av dom som åkar sporthoj - "Galne Dansken" är inte en officiel person, men endast en "Galen Dansk"
Nä Jesper, nu får du lägga av med skitsnacket!
...
Ibland blir man påmind:
![]()
1 vecka kvar till din födelsedag grabben.
Vad önskar du dig?
Grattis!
Saknar dig!
Vänner kommer, vänner går, minnet av de bästa för alltid består.
Hade velat fira med dig idag.
Grattis grabben!
- Ex. President i LakritsremsanMc
Unless you’re a drag racer, corners are what bikes are all about. They’re the holy grail and the bread and butter of biking, but few riders really understand them in depth. You can tell the ones who do - they’re faster, safer and have more fun than the unenlightened.
Whiskey - check
Levande ljus - check
Motorprogram på TV - check.
Polare att avnjuta kvällen med - fail....
skål på dej, klantskalle
Jag hamnar, med jämna mellanrum och av olika anledningar både här, på din facebook sida och på smc forumet.
Ikväll var jag på en restaurang där det spelades "just idag är jag stark". Just ikväll började jag tänka på hela bilden kring dig.
Även fast jag inte kände dig speciellt väl så känner jag väldigt många som gjorde det. Och jag lär känna fler hela tiden.
Det finns dom som har det mer jobbigt vissa dagar på året när dom tänker på dig.
Du ska veta att jag gör det jag kan för dom som är nära mig så att dom inte enbart ser det mörka i dom dagarna.
Sen får vi hoppas att dom som inte känner mig kan ta det på rätt sätt, så att ingen tar illa upp.![]()
http://www.svmc.se/ezzodagen
Tog bort Ezzos nummer ur telefonen för ett tag sedan.
Inte för att glömma, utan för att det behövs annat än telefon för att snacka med honom numera.
Livet börjar vid 15000rpm
God Jul grabben
|
Kan du tänka dig gå på en RR-tävling i Sverige? | |
|
|
|