Luftfilter SAAB 9-5 2006

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
allvarligt talat, vart fan sitter luftfiltet:näsblod

sprängskiss med pil som visar vart fan det sitter innan jag slår sönder hela jävla bilen tack:mad:
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Du byter det underifrån, framför höger framhjul.

misstänkte det då insugsröret leder ned åt det hållet men jag ville bara vara säker, fy fan säger jag bara, inte undra på att SAAB är på väg åt helvete, fuck SAAB, fy fan:spottar
 
Last edited:

sportbike

Guest
isstänkte det då insugsröret leder ned åt det hållet men jag ville bara vara säker, fy fan säger jag bara, inte undra på att SAAB är på väg åt helvete, fuck SAAB, fy fan:spottar

Dessutom behöver du ta bort en skruv i stötfångarhöljet för att komma åt de tre torx:en.
Saab, en epok går i graven.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är inte bara saab, det är alla nyare bilar...

fast när du säger nyare bilar menar du volvo 164 anno 1968? jag har förmodligen ägt å kört nyare bilar än du GUW (inte illa ment) men jag har fan aldrig varit med om att en lekman inte skulle kunna komma åt luftfiltret från "ovansidan" utan att behöva montera ned halva bilen:mad:

SAAB= fy fan spottar igen:mad:
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
fast när du säger nyare bilar menar du volvo 164 anno 1968? jag har förmodligen kört nyare bilar än du GUW (inte illa ment) men jag har fan aldrig varit med om att en lekman inte skulle kunna komma åt luftfiltret från "ovansidan" utan att behöva montera ned halva bilen:mad:

SAAB= fy fan spottar igen:mad:

Det är rätt vanligt att man klämmer in saker som luftfilter i någon vrå någonstans, och att man möts av en nersmält plastskiva som täcker hela motorrummet på bilar byggda på 2000talet

På en Volvo 164-68 sitter luftfiltret föredömligt enkelt till, liksom på en Saab från samma tid.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är rätt vanligt att man klämmer in saker som luftfilter i någon vrå någonstans, och att man möts av en nersmält plastskiva som täcker hela motorrummet på bilar byggda på 2000talet

På en Volvo 164-68 sitter luftfiltret föredömligt enkelt till, liksom på en Saab från samma tid.

fast nu ska du int märka ord för å verka smart, nej GUW, jag har ALDRIG varit med om en liknande konstruktion som SAAB, du får gärna berätta för mig vilka "NYARE" bilar som har en sådan konstruktion om det skulle vara så vanligt på nyare bilar som du säger!

ps. googla inte ihjäl dig nu bara:D

edit: :spottar återigen på SAAB:mad:


började tillverkas 68!
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
du får gärna berätta för mig vilka "NYARE" bilar som har en sådan konstruktion om det skulle vara så vanligt på nyare bilar som du säger!

Nu jobbar jag inte med bilar längre, men det var ju rätt vanligt att luftfilterburken på bilar med Bosch insprutning satt under luftmassemätaren vilken ofta satt i något hjulhus, dock kom man oftast åt dom uppifrån genom att skruva bort hela luftmassemätaren.

Att något koms åt underifrån i hjulhuset är inte svåråtkomligt på en bilvverkstad där man hissar upp bilarna, dock kan det upplevas så när man står inträngd i ett normalgarage och skruvar med biltemasatsen...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu jobbar jag inte med bilar längre, men det var ju rätt vanligt att luftfilterburken på bilar med Bosch insprutning satt under luftmassemätaren vilken ofta satt i något hjulhus, dock kom man oftast åt dom uppifrån genom att skruva bort hela luftmassemätaren.

Att något koms åt underifrån i hjulhuset är inte svåråtkomligt på en bilvverkstad där man hissar upp bilarna, dock kan det upplevas så när man står inträngd i ett normalgarage och skruvar med biltemasatsen...

jo men berätta för mig vilka bilar alt märken du pratar om, inte enskilda bildelstillverkare!!! jag har kört och ägt ett antal nya bilar sen 2005 (6 stycken total) och då pratar vi tyska (främst vw-koncernens) och asiatiska (nissan och hyundai) bilar och INGEN tillverkare har haft luftfilter placerat så jävla illa som SAAB:spottarsnartihjälmig

Har vi lite humor idag?


vilken modell snackare du om??? 140 elle 164, jag snackar om 164 och du om 140:confused:
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
jo men berätta för mig vilka bilar alt märken du pratar om, inte enskilda bildelstillverkare!!!

Nej, du har rätt, det är nog bara Saab som någonsin har satt någon del otillgängligt till....

Inte för att jag någonsin har hört någon annan klaga på just det, men det är säkert inte din kompetens som det är fel på, du kunde ju årsmodellerna på Volvo....
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jaha, så det var alltså ditt sätt att säga tack för hjälpen?

tack för hjälpen med SAABEN men du får förklara hur du tänkte med volvo för där hänger jag inte med, jag snackar om 164, vad snckar du om:confused:
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nej, du har rätt, det är nog bara Saab som någonsin har satt någon del otillgängligt till....

Inte för att jag någonsin har hört någon annan klaga på just det, men det är säkert inte din kompetens som det är fel på, du kunde ju årsmodellerna på Volvo....

nä men absolut, jag tackar för ditt oödmjuka och sarkastiska beröm men, men jag vill fortfarande veta vilka bilar du avser där luftfiltret sitter så jävla illa till som i en SAAB 9-5:spottar av 2006 års modelll och då menar jag årsmodell 2005 till dagens datum!


164 menar jag ju givetvis men´det har väl en smart kille som du fattat:tummenupp
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nej, du har rätt, det är nog bara Saab som någonsin har satt någon del otillgängligt till....

Inte för att jag någonsin har hört någon annan klaga på just det, men det är säkert inte din kompetens som det är fel på, du kunde ju årsmodellerna på Volvo....


googlat klart snart GUW, jag väntar på svar!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top