Nattkörning

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag är på, ska bara skaffa dessa istället för spegelvisir:
eyeclops-night-vision-goggles1.jpg
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Ja att möta soluppgången i 250 blås en juni morgon runt 5.30 tiden på morgonen är magiskt!! Är man också fler så är det ännu bättre, typ åka upp till fjällgatan på söder och kolla ut över stockholm när den vaknar till liv!

Nu gäller det bara att hitta ett datum som kan passa för alla att vara ute och köra lite nattkörning :) det bästa är nog en fredag till lördag natt eller en lördag till söndag natt.

Söndagen den 5:e juni natten till nationaldagen blir inte det perfekt.

Tyvärr har jag bara fått upp min hoj i 235 mätarfart men ni kan ju vänta i nästa korsning som vanligt :D
 

LTR

NO REGRETS
Gick med
3 Apr 2006
Ort
sthlm
Hoj
r1 -02(såld),husa 650(såld)cbr1000rr -05
"By knight" låter som en grymt bra ide...Im in!
 

hpnotiq-r6

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Vid 5.30 en juni morgon är nog solen redan helt uppe o skiner klart, så tidigare än så måste det nog bli. Hur som helst låter denna idé sjukt nice och om den går av stapeln så är jag på plats!

/Tony
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Men stan? Tänk er hur härligt det är att köra småvägar ute på landet en ljus sommarnatt. Det doftar ljuvligt, en del ängar kan ha dimma hängande över sig och ofta kan man se älgar stå där och beta. Stannar man och stänger av kan de stå kvar och titta på en i flera minuter innan de tröttnar och travar in i skogen.
Stan? Nej bystan is da shit en ljus sommarnatt.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Men stan? Tänk er hur härligt det är att köra småvägar ute på landet en ljus sommarnatt. Det doftar ljuvligt, en del ängar kan ha dimma hängande över sig och ofta kan man se älgar stå där och beta.
...Och väja för allt småvilt med dödslängtan som behagar att springa ut precis framför en.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Håller för stan man kan ju stanna vid norrmälarstrand och plåta hojen i soluppgången
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
...och jag som brukar gnälla på gruppkörningar som börjar så tidigt som kl 10 :). Nattkörning eller väldigt tidig morgonkörning har sin charm, men det blir ofta väldigt korta stäckor pga att man oftast är trött och hängig den tiden på dygnet. Köra korta sträckor i tätbebyggelse är ju inte riktigt det som lockar med mc-åkning.
 

Shido

SebbeAnthonHamster
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Vikjö
Hoj
2005,Honda,CBR1000RR
Ja att möta soluppgången i 250 blås en juni morgon runt 5.30 tiden på morgonen är magiskt!! Är man också fler så är det ännu bättre, typ åka upp till fjällgatan på söder och kolla ut över stockholm när den vaknar till liv!

Nu gäller det bara att hitta ett datum som kan passa för alla att vara ute och köra lite nattkörning :) det bästa är nog en fredag till lördag natt eller en lördag till söndag natt.

JAG HAKAR PÅ,SÄG BARA NÄR O VAR!!!!:yoparty:tummenupp

Det bästa är att ta lördag till söndag natt,då alla jobbar och helt slut
på fredagar...de är iaf jag.:D
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Vid 5.30 en juni morgon är nog solen redan helt uppe o skiner klart, så tidigare än så måste det nog bli. Hur som helst låter denna idé sjukt nice och om den går av stapeln så är jag på plats!

/Tony

Tog bara en tid ur luften för att visa på ungegär vilken tid men man lär ju dra ut redan vid 02 tiden sen drar man en kaffe på något nattöppet donken och glider runt tills solen går upp :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Åh åh åh jag.. jag kan stå för belysningen! :uteogårmedblindkäpp

Ljus är skoj så jag gjorde ett litet ljustest, förutsättningar samt bilder:

VFR VS Camry​

  • Samtliga lampor (hel/halv) är H7 och båda fordonen använder hel+halv vid helljus på. Motorcykeln har precis som bilen dubbla hel/halvjusstrålkastare även om det i regelverket räknas som ett halvljus.
  • Bil och mc har samma märke/modell av halvljuslampor, för helljus har mc´n det som sitter från fabrik och inte otänkbart att det likaså för bilen.
  • Båda har en inställning på 5cm/10m men motorcykelns strålkastare är högre monterad än bilens
  • Båda går på tomgång vid fotografering





Mätplats för att visa "ljussättningen"
32408865.jpg


VFR-strålkastare

32408866.jpg

32408867.jpg


Camry-strålkastare
32408868.jpg

32408869.jpg


Camry - Halvljus
32408871.jpg


VFR - Halvljus
32408872.jpg


Camry - Helljus
32408873.jpg

32408874.jpg


VFR - Helljus
32408875.jpg

32408876.jpg


Camry/VFR - Halvljus
32408870.jpg


Camry/VFR - Helljus
32408970.jpg
 
Last edited:

hpnotiq-r6

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Tog bara en tid ur luften för att visa på ungegär vilken tid men man lär ju dra ut redan vid 02 tiden sen drar man en kaffe på något nattöppet donken och glider runt tills solen går upp :tummenupp

Jo ja förstod d haha.. Längtar som fan när man får väcka grannskapet, jag med mitt mivv rör o du med ditt urban om ja inte minns fel. :banana
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Men stan? Tänk er hur härligt det är att köra småvägar ute på landet en ljus sommarnatt. Det doftar ljuvligt, en del ängar kan ha dimma hängande över sig och ofta kan man se älgar stå där och beta. Stannar man och stänger av kan de stå kvar och titta på en i flera minuter innan de tröttnar och travar in i skogen.
Stan? Nej bystan is da shit en ljus sommarnatt.

VA?! Trodde inte du gav dig ut, utanför stadsmuren Anna...Stråtrövare och annat du vet ;)
 

OverLoadMC

OverLoadMC Crew
Gick med
25 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000-06, Yamaha R1-03, Yamaha R1-05, Suzuki GSXR 1000-08, Honda CBR 600-07, Suzuki GSXR 1000-07
Vi hakar gärna ut på nattäventyr. Sthlm by night eller jävligt tidig morgon när solen går upp...gryymt nice (en av oss körde gatusopning på helgerna förut så det har talats en hel del om hur fint det är)
 

Shido

SebbeAnthonHamster
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Vikjö
Hoj
2005,Honda,CBR1000RR
Tog bara en tid ur luften för att visa på ungegär vilken tid men man lär ju dra ut redan vid 02 tiden sen drar man en kaffe på något nattöppet donken och glider runt tills solen går upp :tummenupp

Jaha då är de bara att bestämma ett datum och klockslag så är de kirrat.:D:yoparty

Jag föreslår natten den 11-12juni (lördag/söndag)
kl02:30 vid nån donken som har nattöppet.:confused:
 

creare

Guest
Jaha då är de bara att bestämma ett datum och klockslag så är de kirrat.:D:yoparty

Jag föreslår natten den 11-12juni (lördag/söndag)
kl02:30 vid nån donken som har nattöppet.:confused:

Jag kommer dit med den rödlysande tron-bike'n, nån får dra mig bara så jag kan hålla tempo! Bensinmackar funkar också att samlas vid då många har öppet nattetid :tummenupp


Kul att det är fler som gillar nattkörning(!) :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top