Nattkörning

Kakkara

Lappen togs 14/10
Gick med
19 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
2002 Triumph Speed Four
Tänkte bara höra om det är fler än jag som tycker det e fantastiskt skönt att ta en vända in till stan mitt i natten och bara känna atmosfären. Glida gata upp och gata ner bara för att rensa huvudet.

Jag tänker hur som helst ta en vända in nu!
Vi ses i natten!
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Jag gillar också att glida på nätterna:) som du säger, atmosfären är annorlunda samt att det är skönt att få tid att koppla av och få en stund för sig själv :)
 

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Nattåkning är riktigt nice, Stockholm blir en helt annan stad och mellan från 3-4 på natten till soluppgång blir den rent av magisk. :)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag skulle vilja se en remake på "Orminge Motard" inspelad nattetid i Sthlm :tummenupp

Fast nu kanske ni var ute efter lugn körning i denna tråd.
Städer är trevliga även vid lugn körning nattetid.
(Fast det är ännu roligare med öppna avgassystem och lite tempo :D )
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Fet det är jag på fan va nice att gasa runt vid soluppgången

Ja att möta soluppgången i 250 blås en juni morgon runt 5.30 tiden på morgonen är magiskt!! Är man också fler så är det ännu bättre, typ åka upp till fjällgatan på söder och kolla ut över stockholm när den vaknar till liv!

Nu gäller det bara att hitta ett datum som kan passa för alla att vara ute och köra lite nattkörning :) det bästa är nog en fredag till lördag natt eller en lördag till söndag natt.
 

Kakkara

Lappen togs 14/10
Gick med
19 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
2002 Triumph Speed Four
Kul att höra att det finns fler idioter som jag :D

Kan dock vara en jävla massa poliser ute om krogarna inte har hunnit stänga än. Speciellt i samband med löningshelger!

Vore kul att boka in en nattkörning framöver i juni eller nåt när det blir lite nice väder!
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Gör din hoj bara 250...?

Mamma har sagt att jag bara får köra 250:gnissla försökte få upp hastigheten till 270 men hon var bestämd på att 250 får räcka så jag ligger där och puttrar :huvet:tungan haha

Häng på så får jag en anledning att köra snabbare"kan skylla på att du jagade mig" :hojcbr

Kul att höra att det finns fler idioter som jag :D

Kan dock vara en jävla massa poliser ute om krogarna inte har hunnit stänga än. Speciellt i samband med löningshelger!

Vore kul att boka in en nattkörning framöver i juni eller nåt när det blir lite nice väder!

Ja jag och polaren fick sällskap av civilpolisen i måndags kväll då vi var ute på lite nattliga bravader :) Men det var två trevliga civil brudar som gjorde rutinkontroll blåsning, kolla så hojjarna inte är stulna osv. det tycker jag är bra då det är mycket stölder nu :)

Ja en junikväll är bäst :)
 
Last edited:

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Mamma har sagt att jag bara får köra 250:gnissla försökte få upp hastigheten till 270 men hon var bestämd på att 250 får räcka så jag ligger där och puttrar :huvet:tungan haha

Häng på så får jag en anledning att köra snabbare"kan skylla på att du jagade mig" :hojcbr

Jaja, det är klart att jag hänger med. Skyll på din mamma du, gör det :arsele
 

Overjoyed

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Stockholm
Hoj
K6 och K8
Hi hi shit vad ni e sköna !! ;) riktigt gött lunchlektyr!!:) satt å garva lite för mig själv här på lunchen !!:) hihi:) NAJS
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top