Superbike på Anderstorp

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
vill bara påminna folket om superbike på tv4 sport nu klockan 1400 från anderstorp
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Katastrofalt, uselt, dåligt, bedrövligt.... Kan inte bestämma mig för vilket ord jag ska använda....
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Utveckla för mig som inte såg det?

- Det var filmat på långt håll med ett fåtal handhållna kameror, vilket gjorde att det vinglade och skakade så man nästan blev sjösjuk.

- Det var stressat och haftsigt klippt, så man hade svårt att hänga med tyckte jag. Det kändes som att man hade JÄTTEBRÅTTOM hela tiden. Och sammandragen från dom övriga klasserna vara katastrofala, och dom blev jag bara stressad av.

- Det var en ensam kommentator som satt och svammlade och yrade goja hela tiden, och som dessutom fick det att verka som att det var vi förare som inte ville köra race nr.2. Idioti!!!

- När man visade kvalresultatet/griddpositionerna så visade man bara topp-8. Och samma sak med raceresultatet. Alltså, jag förstår att man bara vill filma topp-4 hela tiden, och att man inte har nåt intresse av att filma oss sniglar bak i kön. Och det köper jag fullt ut. Men man kan väl i alla fall visa hela resultatlistan. Som det verkade nu så var det bara 8 pers som tävlade... Varav 4-5 blev filmade. Sponsorerna undrade om man ens var med...

Sådär i efterhand så ångrar man nästan att man skickade ut info om kanal och sändningstid till alla sponsorer. För det gjorde inget vidare intryck...

Om det är så att man lägger massa pengar på det här, så tycker jag att man borde lägga det på något annat vettigt. Typ sänkta startavgifter, reklam för racen, annonser, eller liknande....
 
Last edited:

Jörgen A

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Superstock -08
Ja håller med dig Macke. Kameramannen stod och käkade korv samtidigt eller nåt. Hur gick det i Private leage föresten?:D
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ja håller med dig Macke. Kameramannen stod och käkade korv samtidigt eller nåt. Hur gick det i Private leage föresten?:D

Ha ha... Ja, jag ser det framför mig... En korv i ena handen som dräller lite senap och ketchup ner för handleden, så försöker han slicka bort det samtidigt som han ska zooma in Filip på långa rakan... Ha ha ha..
Marigt det där... :D

Hur ser det ut i tipsligan efter helgen då? ;)
Vette fan vad "mina gubbar" i WSBK höll på med denna helg... :va

Privatcupen ja... Jag vi får se lite nästa gång... Ha ha ha
 
Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Fy fan vilket kasst program!!! Såg ut som en hemma gjord film med en kommentator som precis har knarkat. Efter som det är klippt. varför tar dom inte bort alla felsägningar han gör??? Varför filmar dom bara 4 st under hela superbikeracet??? Varför ger dom inte intervjuer med filip o freddy efter och frågar vad som hände?
Fan va kasst!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Smagatusk

Guest
- När man visade kvalresultatet/griddpositionerna så visade man bara topp-8.

Jag tyckte också att det var märkligt. När jag sen såg startuppställningen som var 12 stycken så tänkte jag att Backlund, Papunen och kanske 2 till hade brutit och att resten av gänget var private cup, så tänkte jag att då har de kanske delat racet?

Så jag håller med dig. Uselt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Försökte överse det kassa och ta det för vad det var... och det gick från kasst till mediokert och "bättre än inget" och inte totalt värdelös men på gränsen. Jag som missade racet på plats, tyckte iaf att jag fick se bra bilder som visade fajter med mera.

Gubben tog sig till Pro Superbike-racet. Under första var det lite väl mycket påhitt.

De kallar förresten progammet "Pro Supebike", och berättade att de till slut ska till Falkenberg för att se SO-premiären. Men där finns inget Pro Superbike...
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
För att klargöra är detta en produktion för PRO SBK premiären på Anderstorp och för SO som sänds på TV4 Sport.

Under resterande tävlingar går PRO SBK ihop med STCC, sänds live på Viasat Motor och även eftersändningar som också visas på TV10. En helt annan produktion med andra ord.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
För att klargöra är detta en produktion för PRO SBK premiären på Anderstorp och för SO som sänds på TV4 Sport.

Under resterande tävlingar går PRO SBK ihop med STCC, sänds live på Viasat Motor och även eftersändningar som också visas på TV10. En helt annan produktion med andra ord.

Vilket innebär att resten av TV sändningarna från SO kommer att vara exakt lika kassa som denna...


Jönköpingsbaserade MultiPhoto står för all teknik och redigering till färdigt program.
- Den teknik vi kommer att använda i kombination med mångårig erfarenhet från motorsport gör att vi känner oss säkra på att kunna bjuda tittarna på tät och intressant racing mixat med intressanta kommentarer. I och med att programmen dessutom sänds veckohelgen efter respektive tävling gör att vi har god tid på oss ta fram verkliga highlights, berättar Håkan Haraldsson på MultiPhoto.


:skrattaåt
 
Last edited:

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Kostnadsoptimerad TV-produktion...

Såg denna sändning och visst ä det bra att det sänds racing i TV, men detta var kanske inte nåt som man visar och talar varmt om för sina påtänkta sponsorer direkt…

Samtidigt har man nog gjort vad man kunnat att få till denna TV-täckning över huvud taget från arrangörens sida. Oavsett ger det svart på vitt att mängden pengar styr kvalitet på produktion och vilken nivå man kan nå upp till.

Hade man lyckats (som nu ändå ARC verkar försökt med) att få rejält med publik till premiären på RR SM skulle säkert nästa produktion se annorlunda ut. Men av bilderna att döma var det närmaste som stod på läktaren. Och du som förare skall nog inte förvänta dig mer av produktion, kommentering etc när budget & publiken inte riktigt finns för att göra mer.

Samtiden vi har att acceptera,
Generellt är det idag betydligt svårare att dra publik nästan oavsett vilket jippo som anordnas jämfört bara för 20 år sedan. Som skrivet så många gånger förr krävs betydligt starkare förarprofiler med utspel och (mkt trist att konstatera) rejäla krascher för att få fler att komma till banorna. Samtidigt och väl där behövs ett helt nytt tänk från arrangören att skapa erbjudanden och aktiviteter som passar och lockar alla – inte BARA de med racingintresse.

Och skall vi/du/jag lyckas nå större intresse för både sporten och nå fler partners så behöver betydligt fler prata med nya kontakter, än vad de görs idag!

/Eric
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Under resterande tävlingar går PRO SBK ihop med STCC, sänds live på Viasat Motor och även eftersändningar som också visas på TV10. En helt annan produktion med andra ord.
Som också den lämnar en massa övrigt att önska, tyvärr.

Finns det verkligen ingen annan än Hubbe som kan intervjua? Jag tar fram skämskudden varje gång han är i rutan :död

För att inte tala om grafiken och informationen i bild under racen...

Men som vanligt ska man väl vara glad att de ens visar RR på TV :rolleyes:
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
såg också detta igår, vi har ju mängder med amatörproducerade filmare bara här på SH som är ljusår före i produktionskvalitet, minns att folk klagade på kommentatorerna på eurosport back in the days när nån fortfarande hade den kanalen.. hohoho, här har ni fått för era synder!

sen såg jag STCC från knutstorp på SVT efteråt, vet inte om jag däckade av eller vad som hände men det var inget SBK med där? :va

kanske jag blinkade och missade det..
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
sen såg jag STCC från knutstorp på SVT efteråt, vet inte om jag däckade av eller vad som hände men det var inget SBK med där? :va kanske jag blinkade och missade det..
SVT sänder bara stödhjulsracen, ingen roadracing.

För att se Pro Superbike behöver man ViaSat Sport och/eller Motor eller så tankar man ner racen i efterhand på RU.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top