Ring Knutstorp Pro Superbike!

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Håller med er båda två, MEN...

I dagsläget har inte Pro Superbike något stort startfält, stora profiler som syns i media osv. Då blir ju frågan vad man gör åt den nedåtgående trenden? Sticker huvudet i sanden och hoppas att det ska lösa sig om några år?

Kollade lite snabbt på www.stcc.se och enligt deras tabeller så körde 30 st 2008, 35 st 2009, 2010 har de gömt någonstans, och 2011 är det 20 st hittills (trots att det skulle satsas mer än någonsin).

Frågan är mer varför så många valt att sluta köra i PRO. Är det pga minskat intresse för sporten eller bristande ekonomi, eller för att det inte längre är Privatkuppen som gäller. Eller vad är anledningen till det minskade intresset?

I år har totalt 20 förare kört, och av dessa är 8? nya förare för i år. dvs att endast 12 st förare av tidigare 30-35 förare är kvar i klassen, vart är resterande?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Frågan är mer varför så många valt att sluta köra i PRO. Är det pga minskat intresse för sporten eller bristande ekonomi, eller för att det inte längre är Privatkuppen som gäller. Eller vad är anledningen till det minskade intresset?
Har inget bra svar på frågan men om STCC fortsätter att sticka huvudet i sanden kommer vi inte att ha några problem för klassen kommer att dö. Tyvärr.

@Eric: Du återkommer ständigt till att det inte ger så mycket att knappa på tangentbordet och i sak har du rätt men någonstans måste allting börja och ett stort problem som jag kan se med STCC/Pro Superbike är att alla diskussioner verkar ske internt och att man inte är så intresserad av vad potentiella förare kan vara intresserad av. Macke föreslog en enkät till förare som kan vara aktuella och det skulle ju vara ett steg i rätt riktning.

I grund och botten är det ju förarna själv i Pro Superbike som måste ta tag i det här men de verkar måttligt intresserade om man ska tro det du skrivit tidigare och vi andra kanske bara ska luta oss tillbaka och sköta vårt eget?

Svensken, Petter, Cajback, Freddy och garanterat några till läser den här tråden men det är nästan ingen av dem som skriver något. Vore intressant att få lite input från dem som faktiskt kör i klassen och höra hur de ser på framtiden för klassen och kanske framförallt sporten.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Varför inte börja med något så enkelt som en enkät/förfrågan till alla potentiella PRO SBK-/Privatcupsförare där man ställer frågan rakt ut. Vad skulle få dig att anmäla dig till en PRO SBK tävling, och vad skulle få dig att köra en hel säsong?

Nja, isåfall ska man nog fråga ALLA 600/1000/BOTT förare tror jag,
och inte bara de potentiella ProSBK, för att höra varför inte tex en
SO förare väljer Pro.

Det är inget man kan få fram på något bra vis antar jag, vilka som
tävlar i vilken klass? Svemo vet nog inte sådant va, men kanske
Tony på Karlskoga har bäst lista på alla eller? (då han har hand om alla
startnummer ju..)
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
I grund och botten är det ju förarna själv i Pro Superbike som måste ta tag i det här men de verkar måttligt intresserade om man ska tro det du skrivit tidigare och vi andra kanske bara ska luta oss tillbaka och sköta vårt eget?

Svensken, Petter, Cajback, Freddy och garanterat några till läser den här tråden men det är nästan ingen av dem som skriver något. Vore intressant att få lite input från dem som faktiskt kör i klassen och höra hur de ser på framtiden för klassen och kanske framförallt sporten.

Det är väll just det som är problemet. Ingen är officiell och den enda man hör nått ifrån är backlund som är med i nån mc tidning och har en spallt där.

För att få upp ett intresse för dom så måste dom synas och exponeras. Själv har jag inte det minsta intresset för pappunen o dom.
Hur ska då en helt oinsatt bli intresserad då dom inte ens lyckas fånga vårt intresse som kör!
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Läste någonstanns att det bara är 70 elitlicenser. Tyckte siffran lät låg? Någon som vet om den stämmer?

I så fall bore man kanske försöka fånga deras intresse, men många är nog som jag för fega och för fattiga för att ta klivet, det är ett rätt stort kliv, åtminstånde ekonomiskt. Rullar man runt utan sponsorer så är det mer eller mindre omöjligt.

Om man ska köra en sattsning i pro så är det rätt mycket mer pengar och tid som krävs jämfört med om man vill glida runt och köra lite sm/so. Känns som att det går åt rätt så många timmar till att bilda bolag skaffa sponsorer, underhålla sponsorer, ha en bra hemsida, hålla på med skatter, redovisning av bolaget mm. Jobbar jag dessa timmar så kanske det gav mer stålar än vad man kan få av div sponsorer.


Köra hoj är sjukt kul men även det har en högsta prisnivå. Känns som att många sattsar ett tag och sedan orkar dom inte längre, alternativt har inte möjlighet att skjuta till pengarna som behövs och att backa tillbaka och köra sm/so kanske inte känns så aktuellt.

Bara stcc´s anmälningsavgifter får mig att inte ens tänka tanken även om det vore satans kul!

// Oskar
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Döda nånannanismen! Det är DU som skall göra det - tillsammans med...

MEN! Någon måste ju ta tag i det. Någon måste hålla i alla trådar, fixa möten där man diskuterar ett gemensamt upplägg och ett gemensamt mål. Sammanställa alla idéer som förare och team har, föra samtal med STCC/SVEMO/Arrangörer, sköta kontakter med media. Frågan är vem? Detta kan inte varje förare enskilt sitta och jobba med... Och frågan är då vem, eller vilka, ska driva en sån här fråga?
Förarförening? PRO SBK Ambassadör? SVEMO? PR Konsult? Vad tycker du?


"Men om vi knappar lite till på kammarn och väntar så kanske nån (SVEMO/STCC/SBF/RF/SOK) löser det åt oss....."

Ansvarig är ju...
Det är rätt riktigt det du Macke + andra emellanåt skriver men jag säger ändå att GLÖM KLASS & SERIE - det här handlar om hela sporten DVS alla som tar en licens och vågar köra med knäskrap i 180 KM/h anser jag vara modig nog att även samarbeta för att populärisera sporten!

Och det är här de flesta går bort sig - att någon annan ska/borde/kunde/kanske .... ansvaret vem som ska göra nåt syns ju i din spegel varje dag - DÖDA NÅNANNANISMEN!

Och, no 2,
Kittlande tanke och sant - vi utövar en individualistsport och det är från start en jätteutmaning att ens försöka få 35% av utövarna att då kunna stödja samma åsikt. Låt oss inse att vi har en utmaning och faktiskt acceptera det! För om vi inte ens klarar av att inse det så finns ju inga förutsättningar att fortsätta över huvud taget....

Och, no 3
Jag hävdar fortfarande att det är bristen på att kunna samarbeta som är vårt största hinder.

Summerat från min profession så börjar jobbet med att enas om att vi vill någonting - och utan denna ening oerhört svårt (läs omöjligt) att ens få en RR-idiot som mig att ta tag i detta.


/E
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Låt oss bolla lite med idén om hur det skulle kunna vara med en stor serie där samtliga klasser inom RR kör tillsammans.

Jag har självklart inte alla svar eftersom en sån här grej kräver lång planering, förarundersökningar, samtal med Svemo, klubbar osv.

Tyvärr så verkar det förekomma extremt mycket revirpinkande inom svensk RR så jag vet inte ens om det är möjligt att låta en arrangör sköta allt ihop med de lokala klubbarna.

Sant! Ingen sitter inne med alla rätta svar som kan få intresset för sporten att öka i den takt vi själva vill att den gör. Jag funderar mer på om det ens är möjligt att genomföra ett renodlat RR-event/serie likt STCC.

Hur skulle upplägget se ut?
(Idag räcker ju inte tiden till för de klasser som finns)


Det beror på förarunderlaget och vad publiken vill se. De senaste åren upplever jag att man inte tagit någon hänsyn alls till vad de som ska betala vill se utan istället har man haft med de klasser som Svemo velat ha med.

Ett scenario vore att ha, tex Superbike, Superstock 600, Rookie 600, Rookie 1000 och en juniorklass. Finns det tid och plats kan man tex ta in BoTT också (om de vill vara med).

Den sista tvåtaktsklassen, 125 GP, kommer att självdö av samma anledning som 250 gjorde (ja, jag vet att den lever, men lite mer i skymundan).

Om vi jämför förarunderlaget mellan RR och STCC, så skiljer det sig inte så mycket skulle tro. Vad kostar serieanmälan + startavgift i RR?
I STCC ligger priserna lite olika beroende på vilken serie man kör:

STCC - 84.800Sek/9 helger alt 17.250Sek/1 helg
Semcon Cup - 31.800Sek/9 helger alt 6.360/ 1 helg
Carrera Cup - 36.729Sek/7 helger alt 6.413/ 1 helg
Pro Superbike - 36.729Sek/7 helger alt 6.413/ 1 helg

Besökare betalar (Knutstorp):
Från 150:-, Lördag 240:-, läktare lördag 180:-
Familj: 2 vuxna 2 barn 300:- går enbart att köpa på plats!

Med dessa priser kan STCC hålla en hög standard samt mediabevakning. Hur kommer ekonomin att se ut för ett rent RR-event om det ska likna STCC? Om det inte går att efterlikna, vart gör man inskränkningar och vad kan man klara sig utan?

Ska BOTT vara med?
(Ska samtliga klasser vara med under detta event?)

Det beror på vad BoTT vill själva. Känns som att de valt en egen väg ihop med en bilserie och det kanske är helt rätt för dem.

Ska inte alla klasser vara med i RR-eventet, utan bara PRO som ska komma tillbaka? Ska det fortfarande inte vara ett samlat event med samtliga klasser så att sporten får en större bredd? Om BOTT får ut mer på ett bilevent, och PRO likaså. Hur ska man då kunna locka tillbaka klasserna till Rookiedepån igen?

Vilka utövare skulle ha råd att betala serieanmälan samt startavgifter för detta event?
(Det är inte gratis att driva ett event i denna storlek, samt att det ska gå med vinst. Vad kommer slutkostnaden att bli för utövarna?)

Det måste man självklart sätta sig och räkna på men jag har svårt att tro att det skulle bli så mycket dyrare än vad det är idag eftersom det inte kommer att vara lika stort till en början.

Ska man tillföra mycket, men det inte får kosta något så kommer det att bli ett FAIL. Vill man ha kvalitén på tv-sändningen som den var på Anderstorp sist så kommer man undan med en mindre summa, men är det den kvalitén som lockar fler tittare eller den kvalité man vill representera RR med i ev tv? Vart ska ekonomin till tex en bra tv-sändning komma?

Hur kommer framtiden att se ut med detta event?
(Kommer rookie att dö ut när kraven skärps, samt utgifterna höjs. Vem kommer att se sig ha råd att börja tävla när silvertejpen för 89.50:- är bannlyst.)

Se ovan. Rookie kommer inte att dö ut då det är en supportklass till Superbike och Superstock 600 där kraven på perfektion i depån kommer att vara lägre.

Så 50% av förarna kommer att ha kraftigt subventionerade avgifter, depån kommer att vara oförändrad samt att hojarna får se ut hur som. Och nu har RR-sverige förändrats så att intresserade flockas till banorna...eller?

Hur kommer det att vara utan valmöjlighet?
(Idag kan man välja att köra i SM, SO eller BOTT alt PRO. Men med endast ett event kommer denna valmöjlighet att vara borta...och nu återstår endast "take it or leave it" inom RR.

Det är en klar nackdel med att bara ha en "serie" men i dagsläget är sporten i min mening alldeles för liten för den uppdelning vi har idag. Pro kör med STCC, BoTT med någon bilserie, SM/SO för sig osv.

Men PRO är ju bara några enstaka förare ju. Och några av dessa förare kör ju även SM/SO, precis som större delen av resterande förare.

Vad skulle vara den absolut största vinsten med att endast ha en stor RR-serie, och vad skulle vara den absolut största anledningen till att familjen Svensson åker 15 mil till en bana för att betala inträde, 3st korvar med dricka och sitta på läktaren och njuta av atmosfären?
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
"Men om vi knappar lite till på kammarn och väntar så kanske nån (SVEMO/STCC/SBF/RF/SOK) löser det åt oss....."

Ansvarig är ju...
Det är rätt riktigt det du Macke..

bla bla bal ba lbal...

/E

Men Eric, även du måse väl tycka att "NÅGON" (jag använder dett ord med flit nu) måste hålla i det... Jag säger inte att den där "NÅGON" måste vara från SVEMO/STCC/Förarförening etc. Det kan precis lika gärna vara du eller jag... Det enda jag menar är att "NÅGON" måste samla alla åsikter, idéer, och "arbetsuppgifter", och delegera ut jobbet till "OSS".

Om vi översätter det till den värld som du jobbat i länge (sälj och marknadföring va?) så är det ungefär som att ett företag anställer 20st säljare för att sälja deras produkter. Sen säger man till säljarna "gå ut och sälj nu". Utan någon gemensam företagsprofil, inga foldrar eller produktkataloger, inga prislistor, inga kundregister, inget säljsstödssystem,och ingen samordning av säljarna. Resultatet blir att alla säljare far iväg kors och tvärs över hela landet och säljer olika saker till olika priser. Kanske 8-10st säljare kontaktar SAMMA kund och försöker sälja in produkterna till olika priser och olika villkor.....
För att detta inte skall inträffa brukar man ha någon typ av marknadsföringsansvarig och en säljchef som tar fram ett bra koncept (ofta tillsammans med säljarna som har mycket bra input eftersom dom befinner sig ute på "fältet") och samordnar insatserna...

Om vi nu ska hjälpas åt att lyfta sporten, så anser jag att vi förare är som säljarna på ett företag, som kan vara ute på "fältet" och sprida bra PR om sporten och jobba för att vara med i lokalpressen och jaga sponsorer, och väcka intresset så gott vi kan. Vi kan komma med bra idéer om hur vi ska utveckla och förbättra "produkten" vi säljer (sporten och mästerskapet). Men "NÅGON" (jag använder ditt favoriuttryck igen) måste samordna insatserna, idéerna, och "hålla i trådarna". Typ en "säljchef".

Håller du med?
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Kan räkna upp en flera som fångat mitt intresse mer än va dom har gjort o då är dom inte ens topp förare.
Några som lyckats, typ Mattias,Henrik, macke,eskilsson,sandström. O dom är inte ens i toppen.
Intresset hade ökat betydligt för pro om alla stjärnorna hade delgett oss lite racerapporter o så!!!!! Gäller att bygga upp ett varumärke!!
Tror fler känner till sandström än hampus johansson o freddy!
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Kan räkna upp en flera som fångat mitt intresse mer än va dom har gjort o då är dom inte ens topp förare.
Några som lyckats, typ Mattias,Henrik, macke,eskilsson,sandström. O dom är inte ens i toppen.
Intresset hade ökat betydligt för pro om alla stjärnorna hade delgett oss lite racerapporter o så!!!!! Gäller att bygga upp ett varumärke!!
Tror fler känner till sandström än hampus johansson o freddy!



Skillnaden ligger troligen lite i att några är skojfriska och skriver på Sporthoj medan andra tar det lite mer seriöst och håller sig till sin websida alt sin Facebook-sida. Sporthoj är ingen metropol för RR, men visst har du en poäng med att exponeringen bland mc-intresserade hade ökat betydligt.

Filip skriver här
Freddy skriver här då websidan uppdateras
Hampus skriver här
Falemo skriver här
Sveistrup skriver här

Även Sandström har börjat skriva lite om sin satsning på Facebook :tummenupp

ps. betalar Sandström dig för att du ska promota honom på Sporthoj?
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
tog en stund me nu så..

Men Eric, även du måse väl tycka att "NÅGON" (jag använder dett ord med flit nu) måste hålla i det... Jag säger inte att den där "NÅGON" måste vara från SVEMO/STCC/Förarförening etc. Det kan precis lika gärna vara du eller jag... Det enda jag menar är att "NÅGON" måste samla alla åsikter, idéer, och "arbetsuppgifter", och delegera ut jobbet till "OSS".

Om vi översätter det till den värld som du jobbat i länge (sälj och marknadföring va?) så är det ungefär som att ett företag anställer 20st säljare för att sälja deras produkter. Sen säger man till säljarna "gå ut och sälj nu". Utan någon gemensam företagsprofil, inga foldrar eller produktkataloger, inga prislistor, inga kundregister, inget säljsstödssystem,och ingen samordning av säljarna. Resultatet blir att alla säljare far iväg kors och tvärs över hela landet och säljer olika saker till olika priser. Kanske 8-10st säljare kontaktar SAMMA kund och försöker sälja in produkterna till olika priser och olika villkor.....
För att detta inte skall inträffa brukar man ha någon typ av marknadsföringsansvarig och en säljchef som tar fram ett bra koncept (ofta tillsammans med säljarna som har mycket bra input eftersom dom befinner sig ute på "fältet") och samordnar insatserna...

Om vi nu ska hjälpas åt att lyfta sporten, så anser jag att vi förare är som säljarna på ett företag, som kan vara ute på "fältet" och sprida bra PR om sporten och jobba för att vara med i lokalpressen och jaga sponsorer, och väcka intresset så gott vi kan. Vi kan komma med bra idéer om hur vi ska utveckla och förbättra "produkten" vi säljer (sporten och mästerskapet). Men "NÅGON" (jag använder ditt favoriuttryck igen) måste samordna insatserna, idéerna, och "hålla i trådarna". Typ en "säljchef".

Håller du med?

Så där ja -
NU talar vi mer eller mindre samma språk och dialekt!
Detta är HELT RÄTT som du skriver - spot on ;-)

Men vi får som tidigare första vara fler än du & jag som delar samma uppfattning.

Och ni andra - tänk lite till om du vill vara med...

/E
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Så där ja -
NU talar vi mer eller mindre samma språk och dialekt!
Detta är HELT RÄTT som du skriver - spot on ;-)

Men vi får som tidigare första vara fler än du & jag som delar samma uppfattning.

Och ni andra - tänk lite till om du vill vara med...

/E


Bra! Vem är då den där "någon" som ska hålla i allting tycker du?
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Att marknadsföra sig själv och sina sponsorer på så många ställen som möjligt borde väl vara en självklarhet?

Jag har kört min blogg sen 2007 :)

Iom att man säljer reklam så bör man exponera sig själv på bästa möjliga sätt för att marknadsföra sig själv samt sina sponsorer.

Kan du nämna en annan samlingsplats med lika mycket besökare?

Besökare kanske det är många, men vad besöker de? samt hur många skriver något?

Ta en titt på trådarna och begrunda vad de tillför forumsdelen. Jag tror att fler RR-förare läser på Aftonbladet eller Highsider än på Sporthoj, just för att vettiga trådar sällan skrivs på Sporthojs rr-forum.
 

Bifogat

  • rrforum.jpg
    rrforum.jpg
    203.9 KB · Visningar: 58

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Inte många RR förare som inte är inne på SH...
Svårare att få med varje förares åsikt/tanke i Aftonbladet än på SH va?

Iom att man säljer reklam så bör man exponera sig själv på bästa möjliga sätt för att marknadsföra sig själv samt sina sponsorer.



Besökare kanske det är många, men vad besöker de? samt hur många skriver något?

Ta en titt på trådarna och begrunda vad de tillför forumsdelen. Jag tror att fler RR-förare läser på Aftonbladet eller Highsider än på Sporthoj, just för att vettiga trådar sällan skrivs på Sporthojs rr-forum.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Inte många RR förare som inte är inne på SH...
Svårare att få med varje förares åsikt/tanke i Aftonbladet än på SH va?

Tycker du inte att det är svårt att få med varje förares åsikt på Sporthoj då? Inte själva möjligheten utan det verkliga utfallet!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Tycker du inte att det är svårt att få med varje förares åsikt på Sporthoj då? Inte själva möjligheten utan det verkliga utfallet!
Alla som håller på med RR vet att SH är samlingspunkten på nätet. Vill man inte läsa eller skriva här får man faktiskt skylla sig själv.

Att vårt kära förbund inte har lagt två strån i kors för att få till ett vettigt forum för enbart aktiva är på gränsen till patetiskt men bara att beklaga. Internet är ju ganska nytt...
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Skillnaden ligger troligen lite i att några är skojfriska och skriver på Sporthoj medan andra tar det lite mer seriöst och håller sig till sin websida alt sin Facebook-sida. Sporthoj är ingen metropol för RR, men visst har du en poäng med att exponeringen bland mc-intresserade hade ökat betydligt.

Filip skriver här
Freddy skriver här då websidan uppdateras
Hampus skriver här
Falemo skriver här
Sveistrup skriver här

Även Sandström har börjat skriva lite om sin satsning på Facebook :tummenupp

ps. betalar Sandström dig för att du ska promota honom på Sporthoj?

Hur många tror du läser och hittar deras hemsidor???
Om inte jag visste om dom, varför skulle då en oinsatt veta om dom?

Perra nä han låter mig bara köra om han på tävlingar, så han tackar mig.
Men jag besöker och hittar hans sida, 1000 gånger lättare än dom andras. Konstigt.......
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Visst är det korrekt som du skriver Eric, man måste göra det tillsammans. Vill man nu uppnå en förändring (större startfält, proffsigare framtoning, mera mediabevakning, o.s.v.) så måste alla hjälpas åt...

MEN! Någon måste ju ta tag i det. Någon måste hålla i alla trådar, fixa möten där man diskuterar ett gemensamt upplägg och ett gemensamt mål. Sammanställa alla idéer som förare och team har, föra samtal med STCC/SVEMO/Arrangörer, sköta kontakter med media. Frågan är vem? Detta kan inte varje förare enskilt sitta och jobba med... Och frågan är då vem, eller vilka, ska driva en sån här fråga?
Förarförening? PRO SBK Ambassadör? SVEMO? PR Konsult? Vad tycker du?

Varför inte börja med något så enkelt som en enkät/förfrågan till alla potentiella PRO SBK-/Privatcupsförare där man ställer frågan rakt ut. Vad skulle få dig att anmäla dig till en PRO SBK tävling, och vad skulle få dig att köra en hel säsong?

:tummenupp
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Alla som håller på med RR vet att SH är samlingspunkten på nätet. Vill man inte läsa eller skriva här får man faktiskt skylla sig själv.

Att vårt kära förbund inte har lagt två strån i kors för att få till ett vettigt forum för enbart aktiva är på gränsen till patetiskt men bara att beklaga. Internet är ju ganska nytt...

Vad är det för samlingspunkt?
För de som aktivt skriver, eller för samtliga? Och om det är för samtliga, vad har de för nytta av forumet?

Om rr-forumet hade tagits bort, vilken information hade du då saknat?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top